Brandstofpomp pushrod

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Brandstofpomp pushrod

Post by Jan Bee »

Hallo allemaal,
Ik reed al een tijdje rond met mijn 6.2 diesel in mijn '72 suburban tot ik stil kwam te staan. Brandstoftoevoer stokte. Alles nagelopen en nog een keer nagelopen. Uiteindelijk een nieuwe brandstofpomp erop gezet en toen werd het probleem duidelijk.
De pushrod van de brandwtofpomp blijkt gebroken te zijn.
Nou heb ik in dertig jaar Amerikanen rijden (kocht in 1987 mijn eerste Suburban) veel meegemaakt, maar dit nog nooit.
Het monteren van een nieuwe pushrod is geen probleem natuurlijk, maar hoe kan zo iets? En komt dit meer voor of is het iets unieks?
Worship79
Posts: 545
Joined: Sat Sep 30, 2006 1:01 am

Re: Brandstofpomp pushrod

Post by Worship79 »

Oude pomp vastgelopen?
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: Brandstofpomp pushrod

Post by Jan Bee »

Worship79 wrote: Sat Sep 01, 2018 12:19 am Oude pomp vastgelopen?
Nee, is gewoon met de hand(kost wel flink kracht) in te drukken.
Heb inmiddels een Blockplate gemonteerd en vanavond de elctrinische pomp monteren. Hopelijk heb ik geen ernstige schade aan de nokkenas opgelopen, maar dat zien we dan vanavond wel weer.

Pushrod is nergens te krijgen, behalve op eBay, maar dan voor 50-80 dollar, terwijl zo'n ding bij rockauto rond de 15-20 dollar kost.
Krijg een mail als tie weer verkrijgbaar is. Tot die tijd eletrische pomp en misschien bevalt het wel en hou ik het zo.

Jan.
Worship79
Posts: 545
Joined: Sat Sep 30, 2006 1:01 am

Re: Brandstofpomp pushrod

Post by Worship79 »

Toch wel vreemd dat zo iets kan gebeuren inderdaad. Hopelijk echt een "eens in de duizend keer komt het voor" geval.
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: Brandstofpomp pushrod

Post by Jan Bee »

Heb al een tijdje de electrische pomp erop zitten. Had ik nog liggen van een ander project en geen rotzooi. Pompje is te koop vanaf 135 euro heb ik uitgevogeld en eigenlijk bevalt het me prima zo. Had eerder van die goedkope shit (keertje 9 dollar, maar ook 18 dollar o.z.i ) gehad en dat werkte voorheen meter.

Thanks voor de support !
Jan
Post Reply