Reviseren of niet! En een pr vragen lpg

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Reviseren of niet! En een pr vragen lpg

Post by caddy123 »

Dag heren ik ben bezig met een twin impco 425 te instaleren op mijn caddy 514 cui.

1 Ik heb nog 2 impco e verdampers liggen hoe kan ik checken of deze nog goed zijn?komen van een lopende auto af ( open schroeven en schoonmaken!!)
Of gaat dat niet lukken zonder revisieset ?

2 wat voor mm leiding vanaf 1 tank met T stuk 8mm voldoende!!

Alvast bedankt gr Danny
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Reviseren of niet! En een pr vragen lpg

Post by boyanka »

Dan kan je net zo goed even een revisie setje er in steken
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: Reviseren of niet! En een pr vragen lpg

Post by caddy123 »

Boyanka dat begrijp ik maar als dat niet nodig is kost toch een paar duiten😉
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Reviseren of niet! En een pr vragen lpg

Post by jelmoer »

Dan monteren en afstellen.
Zijn ze goed dan heb je je antwoord toch?
Mvg
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Reviseren of niet! En een pr vragen lpg

Post by gert »

een impco verdamper kun je controleren op goede werking door op de lpg ingang perslucht te zetten.
dan mag er niks lekken, onderdompelen in een emmer water is voldoende om dat te controleren.
als je de knop aan de achterkant (midden op het deksel) kort indrukt moet er lucht stromen.
das alles.
alle verdere regelingen geschieden op de mixer.
met 1 acht mm leiding vanaf de tank heb je te weinig voor 2 425 mixers, tenzij je motor niet meer dan 300 pk levert.
maar in dat geval heb je aan 1 mixer voldoende.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Reviseren of niet! En een pr vragen lpg

Post by mercury1970 »

Je zou voor een buffer kunnen kiezen; hier worden de Impco gasfilters voor gebruikt.
Dan heb je een voorraadkamer met lpg, als je bv vol gas geeft, zal er niet snel "starvation" optreden.
Wordt tussen de 425 en de verdamper gezet.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Reviseren of niet! En een pr vragen lpg

Post by gert »

nee, niet tussen 425 en verdamper, in de lpg leiding voor de verdamper!
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Reviseren of niet! En een pr vragen lpg

Post by mercury1970 »

I stand corrected......:)
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: Reviseren of niet! En een pr vragen lpg

Post by caddy123 »

Bedankt voor de tip ps hoeveel bar kan ik testen Gert?
Ja er kom 1 8mm van.de tank dan filter dan split ik naar de verdampers, volgens mij moet 450 pk dan makkelijk kunnen.
Gr Danny
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Reviseren of niet! En een pr vragen lpg

Post by gert »

10 bar is prima, das ook vaak de tankdruk, maar 5 bar is al genoeg om lekkage vast te stellen.
450 pk......hoe vaak en hoe lang rij je daarmee? ik denk dat 1 maal 8 mm voor normaal gebruik wel genoeg is.
zo'n T stuk geeft wel wat weerstand.
het beste is natuurlijk alles dubbel, dus ook 2 tanks.
mocht een verdamper lekken, dan kun je heel simpel het achterdeksel eraf halen, en de tweede trap klep zitting iets opzuiveren/glad maken.
of een nieuw klepje erin.
SjakBrak heeft doorgaans alle onderdelen, of even op Ebay.com kijken
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: Reviseren of niet! En een pr vragen lpg

Post by caddy123 »

Bedankt voor de tips en trics fijn weekend
Post Reply