Problemen op LPG

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Problemen op LPG

Post by Jeroen_Sp »

Te weinig LPG bij koude motor klinkt mij alsof je verdamper bevriest. Dan krijg je ook te weinig LPG.
Zijn de koelwater slangen goed aangesloten, geen luchtbel in de slang / systeem en voldoende koelvloeistof in de radiator?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Problemen op LPG

Post by sjak_brak »

Jeroen_Sp wrote: Thu Sep 13, 2018 3:21 pm Te weinig LPG bij koude motor klinkt mij alsof je verdamper bevriest. Dan krijg je ook te weinig LPG.
Zijn de koelwater slangen goed aangesloten, geen luchtbel in de slang / systeem en voldoende koelvloeistof in de radiator?
Evt kan dit komen door (of in combinatie met) te hoog gemonteerde verdamper. Dat kan tevens verklaren waarom het probleem soms ook optreedt na pauze met warme motor: het koelwater is dan iets gezakt en de verdamper heeft dan kortstondig minder capaciteit.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Problemen op LPG

Post by gert »

das een goeie Sjak!
daar had ik niet aan gedacht.
trouwens, weet jij waar op een 425 mixer ik het beste mijn vacuumvervroeger kan aansluiten?
Shelbyeuropa
Posts: 13
Joined: Tue Nov 21, 2017 9:10 pm

Re: Problemen op LPG

Post by Shelbyeuropa »

Vandaag de auto weer gestart en gereden, loopt als een zonnetje. Geen inhouden meer etc. En dat terwijl ik er niets aan veranderd heb tov laatste keer.
Ontsteking daarna wat afgesteld en maar weer kijken hoe lang het duurt.
De klok hangt ongeveer 10 cm onder het waternivo van de radiator dus bevriezen geloof ik niet, toen ik de verdamper gewisseld heb toen is ie zelfs uit elkaar geweest om er zeker van te zijn dat de koelgangen mooi schoon waren.
Ik heb dat ook nog nooit kunnen constateren als er problemen waren.

Als ie weer vreemd gaat lopen dan ga ik als eerste de 425 wisselen met een 300a.

Bedankt voor jullie hulp en adviezen!
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Problemen op LPG

Post by thunderbuick »

@Shelbyeuropa.
Die oliekoek is mogelijk het resultaat van gepruts met de carter ventilatie.
Een te rijk of te arm mengsel is ook een resultaat van (respectievelijk) te weinig of te veel carter ventilatie.
Om nog maar te zwijgen van tal van andere verschijnselen die de motor verhoeren door het ontbreken van de juiste carter ventilatie.
Betekend niet dat alles opgelost is met een goede pcv maar wel een vereiste voor een goed lopende motor zonder dat je problemen krijgt.
Dichtstoppen/plakken is in ieder geval zo'n beetje het slechtste wat je kan doen met een carter ontluchting.
Als er nog ergens een klep in zit die ook controleren op een goede werking en anders gewoon een nieuwe bestellen.
Shelbyeuropa
Posts: 13
Joined: Tue Nov 21, 2017 9:10 pm

Re: Problemen op LPG

Post by Shelbyeuropa »

Die PVC valve ga ik zeker bestellen en monteren.
Shelbyeuropa
Posts: 13
Joined: Tue Nov 21, 2017 9:10 pm

Re: Problemen op LPG

Post by Shelbyeuropa »

Na een drukke tijd (lees geen tijd) van het weekend maar weer eens met de Jeep aan de gang gegaan.
Koud liep ie nog steeds erg beroerd.
Pvc valve gemonteerd, geen verschil.
Toch maar eens een carburateur en een A300 opgezocht en gemonteerd.
Motor was nog warm en het mengsel afgesteld op 15.6 stationair en 14.2 bij lichte acceleratie. Bij vollast gaat ie naar 11.4
Vandaag de auto weer gepakt en het was weer zwaar kl**te, nog erger stotteren als met de 425. Het enige verschil is dat de AFR niet meer weg schiet naar de +17 als ie stokt. AFR blijft vrij stabiel.
Ik ga n7 toch wel erg twijfellen aan de LPG.
Ontsteking (HEI) was vrij nieuw toen ik hem kocht, er zit al een nieuwe module en nieuwe kabels op dus daar twijfel ik eigenlijk niet aan.
Kan nog proberen om een andere kap met bobine te proberen of de auto op benzine te zetten.
Nu met de carburateur hoef ik enkel een kannetje benzine te monteren om dit te proberen.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Problemen op LPG

Post by Lennard »

Geen vacuum lekkager ergens vandaan ? onder dash, rembekrachtiger, dat soort dingen ?
Shelbyeuropa
Posts: 13
Joined: Tue Nov 21, 2017 9:10 pm

Re: Problemen op LPG

Post by Shelbyeuropa »

Ik heb de randen van de inlaat en gasmengstuk al eens ingespoten met remmenreiniger, motor reageert nergen op. Ook binnen hoor ik niets lekker.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Problemen op LPG

Post by gert »

vreemd geval, kan het aan de verdamper liggen?
er kan een membraan kapot zijn of inwendige lekkage
trek hem es open, eigenlijk kan er weinig aan kapot gaan, de meeste storingen aan een modelE is lekkage van de tweede trap klep.
Shelbyeuropa
Posts: 13
Joined: Tue Nov 21, 2017 9:10 pm

Re: Problemen op LPG

Post by Shelbyeuropa »

Verdamper is al uitgewisseld, van te voren ook uit elkaar gehaal maar er was niets aan te zien. Kwam ook van een rijdende auto af.
Het is inderdaad een vreemd geval. De ene keer zonder problemen en de andere keer valt er nauwelijks mee te rijden. :x
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Problemen op LPG

Post by gert »

toch maar es op benzine proberen, als ie dan nog beroerd loopt ligt het niet aan brandstof toevoer......
Shelbyeuropa
Posts: 13
Joined: Tue Nov 21, 2017 9:10 pm

Re: Problemen op LPG

Post by Shelbyeuropa »

Vandaag weer eens tijd gehad om aan de auto te werken.
Ik had nog een sparktester liggen dus ik dacht “laten we die eerst eens proberen”.
Zoals je ziet in de video is de vonk niet echt regelmatig en ik denk dat dit het probleem is.



Wat denken jullie? Zou de coil slecht zijn, er zit een nieuwe module in de ontsteking.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Problemen op LPG

Post by gert »

ontsteking is wel belangrijk met lpg, gewoon een andere proberen.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Problemen op LPG

Post by rene74monte »

zit die verdamper wel goed aan gesloten op het koelsysteem,?
Post Reply