Switch pitch 1965 wildcat

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
pietje
Posts: 105
Joined: Tue Jun 24, 2008 8:37 pm

Switch pitch 1965 wildcat

Post by pietje » Tue Sep 11, 2018 6:46 pm

Goedenavond,

Ik ben sinds dit weekend de trotse eigenaar van een Wildcat uit 1965 met 401 nailhead, en turbine 400 automaat.
Automaat laten reviseren, maar nu loopt de auto vrij hoog in de toeren als je rond de 100-120 op de snelweg rijdt.

Nou lees ik op internet iets over een omvormer die op lage toeren vrijgeeft, en op hogere toeren/snelheid meer vastgrijpt.
Iemand hier bekend mee?

Gr. Piet.

User avatar
Nick_nl
Posts: 1209
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Switch pitch 1965 wildcat

Post by Nick_nl » Tue Sep 11, 2018 7:15 pm

Hoeveel toeren is vrij hoog? Een th400 is geen overdrive bak, dus dit zal altijd meer toeren maken op de snelweg vergeleken met een 4l80.

pietje
Posts: 105
Joined: Tue Jun 24, 2008 8:37 pm

Re: Switch pitch 1965 wildcat

Post by pietje » Tue Sep 11, 2018 8:53 pm

Nick_nl wrote:
Tue Sep 11, 2018 7:15 pm
Hoeveel toeren is vrij hoog? Een th400 is geen overdrive bak, dus dit zal altijd meer toeren maken op de snelweg vergeleken met een 4l80.


Rond de 3500-4000 ongeveer.

User avatar
Nick_nl
Posts: 1209
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Switch pitch 1965 wildcat

Post by Nick_nl » Wed Sep 12, 2018 6:06 pm

Dat kan nog best redelijk zijn. Het hangt af van je eindoverbrenging en banden maat.
Mijn auto heeft een 3.55 achteras met 26.1 inch hoge banden en dat geeft idd 3500 rpm bij 120kmh in de 3e versnelling. 1:1

http://www.crawlpedia.com/rpm_gear_calculator.htm
Hier kun je zelf berekenen welk toerental je kan verwachten bij een bepaalde snelheid.

Post Reply