Goedendag de pontiac (buick motor) van mijn zoon maakt een te grote val in de stationair wanneer deze in de versnelling word gezet.
Dus of hij loopt heel hard stationair zodat hij in de versnelling blijft draaien. wanneer hij normaal stationair loopt valt hij uit,
betreft een v6 van 1978.
hier heeft vast wel iemand eerder ervaring mee.
ik hoor het graag.
PONTIAC V6
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: PONTIAC V6
Klinkt als een vacuumlek ergens.
Of laag motorvacuum vanwege slechte afstelling, lekkende kleppen oid.
Of laag motorvacuum vanwege slechte afstelling, lekkende kleppen oid.
Re: PONTIAC V6
Meer voorontsteking. Waar staat t nu op?
-
- Posts: 261
- Joined: Wed Feb 04, 2004 9:32 am
Re: PONTIAC V6
Aangezien het al een lange tijd heeft stil gestaan, denk ik ook hieraan. maar geen vacuum lek kunnen ontdekken .compressie test kwam hij wel goed door en onsteking al wel versteld maar geen resultaat. Er zit wel zo'n kleine carb op waar de vorige eigenaren mee aan het knutselen zijn geweest. 1 stangetje mist die het stationair moet afregelen. er zitten 2 nieuwe vacuum potjes op die waarschijnlijk ook het choke gedeelte moeten begeleiden. maar er zit ook een electrische choke regelaar op met zo'n bimetaal veer die is af te stellen. weet niet precies hoe deze samen met de vacuum potjes moet werken.BigBlockMopar wrote: ↑Sat Sep 15, 2018 1:06 am Klinkt als een vacuumlek ergens.
Of laag motorvacuum vanwege slechte afstelling, lekkende kleppen oid.
alvast bedankt voor het meedenken.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: PONTIAC V6
De bimetaal-veer trekt de choke aan als deze koud is. Een vacuumpotje trekt de choke juist weer iets open als de motor loopt.
Ik zou eens een compressietest doen om te kijken of er geen matige cylinders tussen zitten.
Vastgekoekte zuigerveren (vacuum/compressie-lek) kunnen een soortgelijk symptoon veroorzaken. Beneden een bepaald toerental is het compressieverlies te groot en valt het vacuum weg, waardoor de carb ook stopt met leveren. Dit zou min of meer te zien moeten zijn aan overmatige carter-overdruk.
Beetje spelen met ontstekingstijdstip kan wellicht ook wat helpen. Probeer eerste te meten waar deze nu op staat.
Ik zou eens een compressietest doen om te kijken of er geen matige cylinders tussen zitten.
Vastgekoekte zuigerveren (vacuum/compressie-lek) kunnen een soortgelijk symptoon veroorzaken. Beneden een bepaald toerental is het compressieverlies te groot en valt het vacuum weg, waardoor de carb ook stopt met leveren. Dit zou min of meer te zien moeten zijn aan overmatige carter-overdruk.
Beetje spelen met ontstekingstijdstip kan wellicht ook wat helpen. Probeer eerste te meten waar deze nu op staat.
-
- Posts: 261
- Joined: Wed Feb 04, 2004 9:32 am
Re: PONTIAC V6
Top, we gaan aan de slag.BigBlockMopar wrote: ↑Fri Sep 21, 2018 7:47 pm De bimetaal-veer trekt de choke aan als deze koud is. Een vacuumpotje trekt de choke juist weer iets open als de motor loopt.
Ik zou eens een compressietest doen om te kijken of er geen matige cylinders tussen zitten.
Vastgekoekte zuigerveren (vacuum/compressie-lek) kunnen een soortgelijk symptoon veroorzaken. Beneden een bepaald toerental is het compressieverlies te groot en valt het vacuum weg, waardoor de carb ook stopt met leveren. Dit zou min of meer te zien moeten zijn aan overmatige carter-overdruk.
Beetje spelen met ontstekingstijdstip kan wellicht ook wat helpen. Probeer eerste te meten waar deze nu op staat.
bedankt