Tv cable th700r4 en bijbehorende bracket

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Tv cable th700r4 en bijbehorende bracket

Post by ChevRies »

Bij het begin beginnen:
Quadrajet op mijn 86 caprice vervangen door edelbrock. Top!
Eerste proefrit merk ik dat de automaarbak laat en hard schakelt. Ik zie dat de tv cable niet recht staat op de steun. Geen probleem, want na online zoeken blijkt dat ik bij het vervangen van de carburateur ook een andere TV cable steun moet hebben dus bestellen we deze
https://www.amazon.com/Edelbrock-8036-C ... B000CN5528

De steun is inmiddels binnen maar ik zie dat de afstand van de steun tot aansluiting verstelbaar is ( zonder de kabelverstelling zelf te gebruiken )

En dan slaat de twijfel toe... Ik lees me suf over het verbanden van de bak en afstel methodes. Waar ik niet uit lijk te komen is de start positie. Als ik de TV kabel in de steun monteer en aansluit op de carburateur, moet deze dan strak staan, net niet strak, strak bij stationair?

Ik ben bekend met de WOT afstelling maar dat zegt me niks over de stationair / motor uit afstelling. Angst regeert dus dan toch om advies vragen. Ik heb me suf gegoogeld en op dit forum heb ik een post gevonden viewtopic.php?f=1&t=74186&p=951921&hili ... ve#p951921 welke hetzelfde lijkt te vragen maar daar lees ik het antwoord niet echt uit.

Weet iemand mij te vertellen hoe of wat?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Tv cable th700r4 en bijbehorende bracket

Post by Corp »

De tv kabel moet bij vokgas strak staan. Je zet m zo door het originele schuifstukje helemaal terug te zetten met de D vormige knop ingedrukt en dan terugduwen. Dan gas intrappen (in de auto) en dan moet hij strak gaan staan en het schuifstuk een stuk eruit komen. Diet dat het niet zet de jokkebrock beugel met iets meer afstand. Gaat hij helemaal vol uit dan staat die te ver. Het beste is om te beginnen met de jokkebrock beugel op de stand het meest dichtbij. Gas in en kijken if schuifstuk eruit is gekomen. Zo nee... verstellen.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Tv cable th700r4 en bijbehorende bracket

Post by Corp »

Ecm er nog in? Hoe heb je tps gedaan dan, zonder de tps werkt de ecm niet goed. Ook de est verfeler niet en ook de lockup niet. Wat hoop je te winnen met die grasmaaier carburateur?
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Re: Tv cable th700r4 en bijbehorende bracket

Post by ChevRies »

Ahh dank. Ga ik proberen vanavond.
En de ECM is er door de vorige eigenaar uitgehaald. Ook de originele bedrading is ervan verdwenen. Zodoende de edelbrock carburateur.

Lockup ben ik aan het zoeken hoe daarmee om te gaan dalijk...
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Tv cable th700r4 en bijbehorende bracket

Post by Corp »

B&m lockup kitje. Niet de mooiste manier maar geen andere keuze nu
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Re: Tv cable th700r4 en bijbehorende bracket

Post by ChevRies »

ja, ik ga mijn huiswerk eens doen.
Ik zie ook kitjes die https://www.summitracing.com/int/parts/ ... cation=int wat fraaier lijken te zijn maar nagenoeg hetzelfde doen.

Voor de B&M kit is het raadzaam een electronic speedo te hebben en mijn caprice heeft nog een mooie bouncy kilometer teller aan een kabeltje.
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Re: Tv cable th700r4 en bijbehorende bracket

Post by ChevRies »

Als ik de kabel instel volgens de methode die overal te vinden is moet er Veel kracht op de kabel komen wil de "versteller" wat doen om dan met een harde klap een stuk vooruit te schieten. Ik vertrouw dus dat mechanisme niet helemaal meer.

De bak schakelt laat ( 40 van de 1 naar 2 ) . Als ik de kabel zelf stel schakel ik nu tegen de dertig maar schakel ik nog te hard
De kabel staat nu zoals op de foto.
De logica ontgaat me even dus. Zet ik de de kabel terug ( de houder in ) dan ga ik weer laat en kneitethard schakelen


Image
Post Reply