Holley Sniper

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Holley Sniper

Post by Crash »

Heb een afweging gemaakt tussen Fitech en Holley en voor holley gekozen, weet niet eens meer waarom :hmmm:

Zit nu te dubben over m'n setup want je kan de holley efi met je MSD 6AL en distributor laten werken met mechanische vervroeging. Dit werkt wat ik zo lees.

Maar om het maximale eruit te halen ga je de kant op dat je je EFI ook de "controllable timing" laat regelen op je MSD. Je kan je MSD upgraden door je mechanische vervroeging eruit te halen en een MSD phasing kit en aangepaste kabels etc aan te schaffen. Maar wat ik zo lees op het internet werkt dat nog niet echt lekker en zijn er meer problemen dan oplossingen.

Ben wel van alles van hetzelfde merk wat aansluiten en probleemoplossen gewoon makkelijker maakt dus ben aan het inlezen voor een Holley Duel Sync distributor. Maar wat is het verschil van "Computer Compatible" not te verwarren met "computer controllable" ;)

Holley part numbers die ik vergelijk 565-108 & 565-208
Image
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Holley Sniper

Post by Bromgabber »

Waarschijnlijk de computer geregelde motoren.
Dus met lambda sonde etc.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Holley Sniper

Post by MotiV8 »

Holley Sniper = Fitech.
Fitech met een Holley labeltje

Beide kitjes zijn geweldig makkelijk voor fuel only. Wil je onsteking ook gaan doen voor top rendament dan zou ik helemaal niet dizzy gestuurd gaan maar voor DIS-8 of coil on-plug al dan niet wasted spark.
Dizzy gestuurd is geen upgrade. Of je nu je MSD6 ofwel de EFI controler de vonk laat sturen over het zelfde traject het blijft het zelfde in performance. Zou ik niet eens de moeite nemen voor een ombouw en gewoon lekker Fuel Only gaan rijden en de MSD lekker laten doen way hij al jaren goed doet.

Wil je onsteking upgraden, dan laat je je dizzy lekker zitten en alleen je oliepomp aandrijven en dan ga je voor DIS-8 of voor coil on plug met een 36-1 triggerwheel op je krukas poelie. Dan heb je spat zuivere vonk op de graad naukeurig.
Post Reply