rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by FritsVrolijk »

Hoi hoi iedereen fijne kerst en bij deze gelijk even een vraagje


Denk er over na om een Remote Electric Exhaust Catback Downpipe Cutout E-Cut Out Valve System te monteren

Heeft iemand hier zoiets op zijn Mobiel zitten en zo ja zou je hem weer monteren of is het niks als ellende en weg gegooid geld :cry:


Voor ik weer ga bestellen lees ik graag is dit een fun ding om te hebben of een gooi maar in de kliko item


Ga hem monteren in een Truck met een 454 Bigblock die nu standaard uitlaten heeft en erg stil is :)


Groetjes Frits
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by Corp »

Zat op mn rode camaro toen ik m kocht. Naar mijn mening kansloze bleerunit. Ik werd er snel knettergek van . De oplossing was heel simpel....een fatsoenlijke motor met een flinke nokkenstok en bijpassende uitlaat met spin tech dempers. Klinkt niet als een smog blok met open headers maar lekker aggressief
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by FritsVrolijk »

Dus beter me geld in andere dingen steken begrijp ik van jou Corp


Thanks voor je info ga er zeker wat mee doen
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by hemi »

Mocht je er toch één willen kopen, koop dan geen alie ding anders blijf je kamperen onder je truck.
Als je een andere uitlaat wilt kan ik je de flowmaster pro aanraden, ik heb die onder m'n chevy gezet.
Kost een paar centen maar wat een geluid zeg.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by FritsVrolijk »

Dank je Hemi


Komende zomer gaan we rijden met de Truck en dan nog maar eens aan horen of het geluid wat hij nu maakt niet te soft is

Eerst deze f@ck winter maar uitzingen
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by Wilf »

Een spinnende huiskat door een megafoon klinkt nergens naar. Als je een wilde tijger hebt, laat hem horen.

Een V8 met 80 pk over na 40 jaar rondjes draaien klinkt het best met een originele uitlaat en een opnieuw opgebouwde V8 met 400+ pk klinkt beter met een goed ademend in- en uitlaatsysteem.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by FritsVrolijk »

Nou jij maakt het erg bont met je nog maar 80 pk over denk dat al zou het 454 blok gaar zijn je nog meer hebt dan 80 pk

Blok is zo oud nog niet en heb ook iets gelezen over het vervangen van de distributie ketting voor een tandwiel set


Daar mee kun je ook de sound veranderen misschien ook nog een optie :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by Wilf »

Ik zeg ook niet dat jouw blok specifiek maar 80 pk heeft maar ongerestaureerde blokken kunnen makkelijk 30 tot 50 % minder output hebben na 40 jaar ingeslapen gebruik waarvan 15 jaar stilstand, in tegenstelling tot de marktplaats-pk’s die soms zelfs hoger liggen dan in de originele verkoopbrochure 😉
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by FritsVrolijk »

Nou geloof niet dat mijn blok 40 jaar oud is volgens de verkoper in ieder geval niet

En weet dat motoren snel in vermogen afnemen namate ze ouder worden


Moet wel me benzine nog vernieuwen die zit nu ook 1.5 jaar in mijn Tank lijkt me ook niet echt super


Ga zodra het weer beter wordt gouw me Trukkie af maken en er eens een berg kilometers mee rijden en kijken hoe of wat


Denk dat ik deze set monteer als ik wat tijd heb




Fijne dagen nog iedereen
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by rene74monte »

distributietandwielen die geven alleen maar een gierend geluid , persoonlijk vind ik het niets , maar ja , dat is persoonlijk
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by FritsVrolijk »

Oke maar is wel veel sterker dan een ketting en je hebt ook stille sets te koop begreep ik

En kost geen reet ook dus beetje win win situatie
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by Bromgabber »

Maar hoe snel slijt zon ketting nou?
Denk niet dat je van plan ben 20.000km met de GMC te gaan rijden.
Zon klep is leuk voor als je even wil brullen met zon ding.
Maar een knappe uitlaat set die naar wens is samengesteld is meestal een betere keuze.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by FritsVrolijk »

Hoe lang een ketting mee gaat ik weet het echt niet

Maar waarom risico lopen voor die paar euro ???

En natuurlijk is het om ff gek te doen met je uitlaat en continu mee rijden wordt je ook gek van


Maar een nieuw uitlaat systeem kost ook serieus geld volgens mij
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by hemi »

Mijne heeft 400 euro gekost Frits maar wel heel veel tijd.
Ik heb wel 60 YouTube filmpjes bekeken en iedere keer als ik een v8 zag rijden deed ik m'n raam open om naar het geluid te luisteren.
Maar wat ik mooi vind hoef jij niet mooi te vinden.
Ieder heeft een andere smaak.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by rene74monte »

een ketting is niets mis mee , denk dat er wel een reden is dat de fabrikanten kettingen gebruiken en geen tandwielen , het kon nog wel eens zijn dat tandwielen sneller slijten dan een ketting , al mijn amerikanen uit de 60 en 70`er jaren hadden hun originele ketting nog en die waren allemaal prima , alleen bij mijn pontiac uit 53 was hij versleten , maar goed , dat mag dan ook wel een keer :-) :-)
Post Reply