Nog steeds LPG probleem

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by cees V8 »

Het vervelende is hier dat de lpg boer wegens ellende in de lpg markt, gestopt is met z’n bedrijf in 2008 toen de crisis begon. Hier in de buurt weet ik er niet een meer. (Zaanstad) Er is er nog wel 1 maar die is iets aan de “dure” kant zal ik maar netjes zeggen. Voor een 300 mixerfilter moest ie 10 jaar geleden €90,- hebben. Dus daar ga ik nooit meer heen.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by boyanka »

Vogels autogas?
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by cees V8 »

Nee, een plaatselijke garage.
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by gert »

beide afsluiters horen samen open en dicht te gaan, die zitten op het veiligheidsrelais doorgelust.
gooi dat relais maar gewoon weg, want dat is vermoedelijk kapot, zoals zo vaak.
heb je ook helemaal niet nodig, vroeger, jaren 80, hadden we dat ook niet, net als de 80% vulklep.
slaat je motor alleen af bij stationair draaien?
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by cees V8 »

Nee niet alleen afslaan bij stationair, bij alle toerentallen en snelheden, de ene keer luttele seconden na gestarte motor en volgende keer tegen een minuut aan.
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by gert »

maar ook als je bv 50 rijdt, valt ie dan compleet stil, zodat je moet stoppen, of pakt de motor meteen weer op?
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by cees V8 »

Het eerste begin van dit probleem was als volgt, ik rij vanuit stilstand weg en trap het pedaal tot de bodem en de auto gumt behoorlijk weg en toen ik inmiddels 100 km reed, stopt ie er mee. Ik gaspedaal heen en weer en inmiddels snelheid terug naar 70 en warempel slaat ie weer aan. Ik denk, gas toevoer smoort op de een of andere manier. Daarna rustiger rijden om minder gas te vragen. 2 km verderop weer inhouden maar op de weg blijven. Daarna een poos geen klachten tot nu inmiddels 3 weken geleden op een stuk van hooguit 300 mtr 20x afslaan enkele seconden lopen en hup weer dood. Raad gevraagd en aantal hier zeiden, o auto 5 jaar stilgestaan? Verdamper membranen naar de bliksem. Verse erop geschroefd en nog steed hetzelfde probleem. Maar dat probleem doet zich nu voor op m’n eigen erf. Ik ga niet meer rijden totdat ie blijft lopen. Ik ga het relays vervangen en dan eens proberen of dat soulaas bied.
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by gert »

heb je op benzine geprobeerd?
kan het onsteking zijn?
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by cees V8 »

Ontsteking zou kunnen, maar ik vermoed zelf het veiligheidsrelais. Carburateur eraf gesloopt om plaats te maken voor 100% Lpg d.m.v. Impco kleppenplaat en 425 mixer om het volledige motorvermogen terug te krijgen, wat ook prima gelukt is en er vanaf toen probleemloos een jaar gereden. Carburateur en lpg werkt elkaar tegen. Oorspronkelijke 350 pk werd gesmoord door benzine/lpg combi. Een wereld van verschil volledig impco. Is nu weer net zo snel als alleen op benzine. Hoop eerdaags wat tijd voor te hebben. Daarna zal ik m’n bevindingen weer posten.
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by gert »

relais lijkt me niet, nu je motor niet permanent stilvalt, maar omzeil het maar es, wie weet heb je geluk.
maar ik zou het gewoon weglaten.
het kan natuurlijk ook 1 van de 2 afsluiters zijn, op de tank of voor de verdamper, er zijn mij gevallen bekend van slechte verbindingen is zo'n schuif-stekkertje, zeker als je een onderbouw hebt waar die verbindingen buiten hangen.
alles goed nakijken!
succes.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by MotiV8 »

Zoals al eerder gezegt, veiligheids relais even doorlussen. Die dingen leven niet eeuwig.
Heb hier vergelijkbare ervaring. Dan doedt hij het wel, dan weer niet, dan weer voor een paar kilometer goed.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by rene74monte »

precies , ga dat nou eerst maar eens doen en dan horen we het wel , even 87 en 30 doorverbinden
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by cees V8 »

Erg bedankt allemaal voor jullie input. Het was het veiligheidsrelais. Loopt weer als een tierelier. € 31,46 incl btw op lpgwebshop.com. Jammer van de onnodige vernieuwing verdamper.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by rene74monte »

nou ja , in ieder geval kun je nu weer jaren met je verdamper :-) :-)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by Wilf »

Precies, en een reserve op de plank is ook nooit weg.
Post Reply