Nog steeds LPG probleem
-
- Posts: 4629
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Nog steeds LPG probleem
ook dat inderdaad
Re: Nog steeds LPG probleem
Hallo allen.
Ik doe ff mee op het topic van Cees V8.
Vandaag heb ik een hagelnieuwe 425 mixer gemonteerd. Helaas wil het blokkie niet starten en ploft hij welles/nietes.
Mijn vraag is nu, wat is de handigste volgorde van afstellen?
Moet ik de gastoevoer op de mixer maximaal open zetten of zoals hij nieuw geleverd is met de schuif in het midden?
En gaat dat voor de stationair co schroef (nu inbus) ook op. Dus maximaal uit geschroefd?
Vriendelijke groet, Willem
Ik doe ff mee op het topic van Cees V8.
Vandaag heb ik een hagelnieuwe 425 mixer gemonteerd. Helaas wil het blokkie niet starten en ploft hij welles/nietes.
Mijn vraag is nu, wat is de handigste volgorde van afstellen?
Moet ik de gastoevoer op de mixer maximaal open zetten of zoals hij nieuw geleverd is met de schuif in het midden?
En gaat dat voor de stationair co schroef (nu inbus) ook op. Dus maximaal uit geschroefd?
Vriendelijke groet, Willem
Re: Nog steeds LPG probleem
hoofdafstelling geheel openzetten.
tijdens starten, met 1/4 gas, even op de centrale knop drukken, 2 sec, dan moet ie aanslaan
zo niet, kan het zijn dat ie veel te veel gas krijgt, dan even proberen met 1/2 gas of meer
als je backfire krijgt, is ie zeker te arm, dus meer knop drukken.
dit alles ervanuitgaande dat de motor voorheen normaal liep......anders kan er veel meer aan de hand zijn.
succes
tijdens starten, met 1/4 gas, even op de centrale knop drukken, 2 sec, dan moet ie aanslaan
zo niet, kan het zijn dat ie veel te veel gas krijgt, dan even proberen met 1/2 gas of meer
als je backfire krijgt, is ie zeker te arm, dus meer knop drukken.
dit alles ervanuitgaande dat de motor voorheen normaal liep......anders kan er veel meer aan de hand zijn.
succes
Re: Nog steeds LPG probleem
Top. Dank je wel. Ga morgen ff klooien.
Re: Nog steeds LPG probleem
Blokkie lopend gekregen. Helaas een bak valse lucht door een slechte pakking tussen mixer/carb en kleppen plaat.
Een 2e oorzaak zou kunnen zijn, dat ik de carb. 180gr heb gedraaid zodat de afstel schroeven naar de radiator wijzen.
Mijn vraag is, kan ik dat zo laten? Ik zie nl veel foto’s waar de 425 mixers met de stelschroeven naar het brandschot wijzen.
Ik twijfel nu of ik dat ook moet doen!
Iemand raad?
Een 2e oorzaak zou kunnen zijn, dat ik de carb. 180gr heb gedraaid zodat de afstel schroeven naar de radiator wijzen.
Mijn vraag is, kan ik dat zo laten? Ik zie nl veel foto’s waar de 425 mixers met de stelschroeven naar het brandschot wijzen.
Ik twijfel nu of ik dat ook moet doen!
Iemand raad?
Re: Nog steeds LPG probleem
hoe de mixer staat maakt geen reet uit.
maar lekkage tussen intake en mixer is funest, dat geeft backfire, doe er wat kit tussen.
ik neem aan dat er geen carb. meer tussen zit?
maar lekkage tussen intake en mixer is funest, dat geeft backfire, doe er wat kit tussen.
ik neem aan dat er geen carb. meer tussen zit?
Re: Nog steeds LPG probleem
Hoi Gert. Nee geen benzine carb. Adapter, Kleppenplaat en mixer erop.
Zou kit er tussenuit gezogen of geblazen kunnen worden?
Zou kit er tussenuit gezogen of geblazen kunnen worden?
Re: Nog steeds LPG probleem
aha, je hebt hem op een quadrajet kleppenplaat zie ik.
vloeibare pakking is ook goed hoor!
vloeibare pakking is ook goed hoor!
Re: Nog steeds LPG probleem
Ok. Ik wacht de nieuwe pakking nog ff af. Lekt hij daarna nog, leg ik hem in de vloeibare pakking.
Bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor het meedenken.
Re: Nog steeds LPG probleem
Ben je ff een paar weken offline, zit er nog een verhaal achter. Valse lucht kun je goed testen met remmenreiniger. Nadeel, erg brandbaar.
Is ie nu goed Willem? Mvg. Cees
Is ie nu goed Willem? Mvg. Cees