TH400 naar 4L60
TH400 naar 4L60
Onder m'n G20 zit dus een TH400 en dat is een 3 bak en ik wilde er een 4 bak onder hebben.
Nou heb ik een 4L60 gekocht maar die is schijnbaar pas geproduceerd vanaf 1993 en m'n chevy is van 1990.
Dus nu komen de stekkers niet overeen.
Kan ik wat spullen pakken uit een donor wagen en wat heb ik dan nodig?
Nou heb ik een 4L60 gekocht maar die is schijnbaar pas geproduceerd vanaf 1993 en m'n chevy is van 1990.
Dus nu komen de stekkers niet overeen.
Kan ik wat spullen pakken uit een donor wagen en wat heb ik dan nodig?
Re: TH400 naar 4L60
Sommige 4l60 bakken kun je ombouwen naar th700r4 spec zonder Electronica.
Alleen is een th400 stukken sterker als een 700r4 /4l60. Eigenlijk moet je een 4l80 hebben.
Alleen is een th400 stukken sterker als een 700r4 /4l60. Eigenlijk moet je een 4l80 hebben.
Re: TH400 naar 4L60
De sterkte is niet zo belangrijk, ik ga geen zware dingen trekken en er ligt een standaard 350 blok voor.
Het ging mij puur om de overdrive omdat ik de wagen voor woon werk verkeer ga gebruiken.
Het ging mij puur om de overdrive omdat ik de wagen voor woon werk verkeer ga gebruiken.
Re: TH400 naar 4L60
De 4L60 zit er onder, alles ging vrij makkelijk.
Maar de 4L60 is korter dan de TH400 dus nu komt de de ophanging niet meer op de juiste plek.
Zou deze wagen origineel met een TH400 geleverd zijn waardoor de ophanging op een andere plek zit?
-edit- de foto is gedraaid, ik kan hem niet kantelen helaas.
Maar de 4L60 is korter dan de TH400 dus nu komt de de ophanging niet meer op de juiste plek.
Zou deze wagen origineel met een TH400 geleverd zijn waardoor de ophanging op een andere plek zit?
-edit- de foto is gedraaid, ik kan hem niet kantelen helaas.
Re: TH400 naar 4L60
Ik heb een andere kabelboom gekocht met de juiste stekkers.
Vreemd genoeg past de stekker van de snelheidsensor niet maar mijn oude stekker past wel.
Er staan voldoende schema's op internet maar niet precies welke draad van de versnellingsbak naar de computer moet.
Het is een grijze plug die op de bak zit en ik het nummer van mijn ECM nummer s 1227747
Vreemd genoeg past de stekker van de snelheidsensor niet maar mijn oude stekker past wel.
Er staan voldoende schema's op internet maar niet precies welke draad van de versnellingsbak naar de computer moet.
Het is een grijze plug die op de bak zit en ik het nummer van mijn ECM nummer s 1227747
Re: TH400 naar 4L60
Allerlei draden aangesloten maar nog steeds noodloop in de 4L60E.
Wel vreemd dat de TBI motor nu opeens blijft lopen zonder computer.
Voorheen ging de motor uit zodra de stekkers uit de computer werden gehaald, nu gaat hij in een soort noodloop.
Wel vreemd dat de TBI motor nu opeens blijft lopen zonder computer.
Voorheen ging de motor uit zodra de stekkers uit de computer werden gehaald, nu gaat hij in een soort noodloop.
Re: TH400 naar 4L60
Ik kom er niet uit, als ik alles aansluit volgens het haynes werkplaats handboek gaat de motor niet eens meer aan omdat de verdeler kortsluiting maakt.
Weten jullie een garage of een monteur waar ik hem heen kan brengen?
Weten jullie een garage of een monteur waar ik hem heen kan brengen?
Re: TH400 naar 4L60
Ik ben nu zo ver dat hij in z'n 1 en 2 schakelt maar verder kom ik niet.
Re: TH400 naar 4L60
Ik had de verkeerde computer.......
Re: TH400 naar 4L60
Kl*te ding wil maar niet schakelen.
Heeft iemand ervaring hier mee?
Heeft iemand ervaring hier mee?
Re: TH400 naar 4L60
Ondertussen weer een stap verder.
Ik kan nu handmatig schakelen dmv schakelaars die ik op het dashboard heb gemaakt.
De bak schakelt prima maar nog niet automatisch.
De ECM 16197427 geeft geen signaal.
Vanaf de DRAC gaat er een VSS signaal naar de ECM locatie F13.
Maar de ECM geeft op die locatie een spanning van 5 Volt.
Dat hoort niet lijkt mij.
Dus de ECM is kapot of er zit een fout in de kabelboom.
Binnenkort ga ik een andere ECM proberen.
Nog suggesties?
Ik kan nu handmatig schakelen dmv schakelaars die ik op het dashboard heb gemaakt.
De bak schakelt prima maar nog niet automatisch.
De ECM 16197427 geeft geen signaal.
Vanaf de DRAC gaat er een VSS signaal naar de ECM locatie F13.
Maar de ECM geeft op die locatie een spanning van 5 Volt.
Dat hoort niet lijkt mij.
Dus de ECM is kapot of er zit een fout in de kabelboom.
Binnenkort ga ik een andere ECM proberen.
Nog suggesties?
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: TH400 naar 4L60
man wat een gedoe , heb je geen zin om je oude bak er weer onder te hangen ? :-)
Re: TH400 naar 4L60
Haha ik ben er bijna en ik weet nu dat de bak goed is, licht aan het einde van de tunnel
M'n oude bak was een 3 bak, deze 4 bak is veel fijner.
Maar ik had geen idee waar ik aan begon, ik dacht dat ik een TH700R4 moest hebben.
Later kreeg ik te horen dat ik beter een 4L60 moest hebben en ik kreeg via via een 4L60E aangeboden uit een 1993 Chevy G20.
De mijne is van 1990 dus 3 jaar verschil, dat moet niet zo'n probleem zijn dacht ik.
Dat bleek dus een behoorlijke vergissing
De bak past op de motor maar daar is alles mee gezegd, de ophanging, aandrijfas en aansturing is 1 grote puzzel.
Maar de bak hangt, ik heb een aandrijfas gevonden en nou nog ff de aansturing regelen.
Niet echt een handige zet geweest van mij maar ach....... ik heb dommere dingen gedaan.
M'n oude bak was een 3 bak, deze 4 bak is veel fijner.
Maar ik had geen idee waar ik aan begon, ik dacht dat ik een TH700R4 moest hebben.
Later kreeg ik te horen dat ik beter een 4L60 moest hebben en ik kreeg via via een 4L60E aangeboden uit een 1993 Chevy G20.
De mijne is van 1990 dus 3 jaar verschil, dat moet niet zo'n probleem zijn dacht ik.
Dat bleek dus een behoorlijke vergissing
De bak past op de motor maar daar is alles mee gezegd, de ophanging, aandrijfas en aansturing is 1 grote puzzel.
Maar de bak hangt, ik heb een aandrijfas gevonden en nou nog ff de aansturing regelen.
Niet echt een handige zet geweest van mij maar ach....... ik heb dommere dingen gedaan.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: TH400 naar 4L60
vind het mooi dat je het door zet , heb het zelf gehad met de pontiac , heb daar toen een ander blok in gezet met de originele bak er achter , 2 bouwjaar verschil en er was letterlijk geen boutje het zelfde , wat een ellende is dat geweest :-)