Th700r4 aansluiten (electra)

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Th700r4 aansluiten (electra)

Post by Wilf »

M’n nieuwe project heeft een TH700r4 uit een cheva van.

Nou weet ik niet veel van cheva spul maar heb hier al het één en ander gelezen. Zo schakelt hij nu laat en hard wat duidt op te strakke tv-cable-afstelling maar dat is beter (minder schadelijk) dan te slap omdat dan de bak verbrandt.

Nou zit er een lockup in begrijp ik, is die electrisch? Is dat apart van de overdrive? De vorige eigenaar heeft een switch gemaakt om de overdrive met een toggle te activeren. Mij lijkt het mooier omdat te doen met bijvoorbeeld een Arduino. Dan wil ik het ook gewoon goed automatiseren.

Weet iemand wanneer de lockup en/of overdrive normaliter aan en uit gaan? Is het alleen op snelheid gebaseerd of ook op throttle-stand (uit bij kickdown)?
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: Th700r4 aansluiten (electra)

Post by camaro rs »

Mijn Corvette C4 heeft ombouw carburator ipv injectie, lockup is bij injectie computergestuurd.
Daarop heb ik nu een lockup kit geplaatst,(vacuumschakelaar)
Lockup gaat in werking nadat de bak in 4de versnelling is , bij geringe belasting( veel manifold vacuum) is regelbaar aan de schakelaar.
Wanneer ik genoeg gas bijgeef valt die vacuum weg en schakelt dan de lockup uit.
Moet ook uitvallen bij remmen.
Ik heb de solenoide in de bak rechtstreeks van stroom voorzien en de massa over de drukschakelaar(die ik aan de buitenzijde van de bak geschroefd heb op de plaats waar druk kan gemeten worden als de bak in 4de versnelling zit) over de vacuumschakelaar naar de stoplichtschakelaar
Ik had wel het geluk dat er een uitgang op de stoplichtschakelaar is die de massa onderbreekt bij remmen.
Post Reply