Shudder......
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Shudder......
Als mijn 351W motor stationair loopt, zit er een soort van korte trilling/onbalans in, die weg is op het moment dat ik iets gas geef.
Ik kom niet verder dan dat het een vacuumlek kan zijn of anders de ontsteking, nog andere opties?
Ontsteking is MSD verdeler zonder vacuumvervroeging met de MSD 6Al, als ik de verdeler iets verdraai, lijkt het iets uit te maken, maar helemaal krijg ik het niet weg....
Vacuum heb ik vanaf het inlaatspruitsuk tijdelijk afgedopt, maakt niets uit.
Tis allemaal geen ramp, maar zou toch graag een mooi stationair lopend blok willen hebben.
Recent een andere nokkenstok erin gezet, geen invloed op de "shudder". (Was niet de reden om deze te vervangen )
Ik kom niet verder dan dat het een vacuumlek kan zijn of anders de ontsteking, nog andere opties?
Ontsteking is MSD verdeler zonder vacuumvervroeging met de MSD 6Al, als ik de verdeler iets verdraai, lijkt het iets uit te maken, maar helemaal krijg ik het niet weg....
Vacuum heb ik vanaf het inlaatspruitsuk tijdelijk afgedopt, maakt niets uit.
Tis allemaal geen ramp, maar zou toch graag een mooi stationair lopend blok willen hebben.
Recent een andere nokkenstok erin gezet, geen invloed op de "shudder". (Was niet de reden om deze te vervangen )
Re: Shudder......
Geen vac vervroeging. Draai t ding maar eens op 20gr. Als weg, vac servo aansluiten. 6 of 8 gr ontsteking loopt nooit zo mooi. Leuk om op te starten.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Shudder......
Dank voor je reactie; dit is een LPG only, dus misschien andere redenering? Uit mijn hoofd, 10 graden stationair en max 30 graden, start perfekt.
Vacuum servo wat is dat ? Doel je dan op het vacuumpotje dat bij de meeste ontstekingen zit ?
Vacuum servo wat is dat ? Doel je dan op het vacuumpotje dat bij de meeste ontstekingen zit ?
Re: Shudder......
stationair is zonder vacuum servo. Als hij loopt is t een stuk meer. Vac servo is t potje aan de verdeler.
Last edited by Corp on Fri Apr 12, 2019 10:06 am, edited 1 time in total.
Re: Shudder......
zeg Corp, mankeert er misschien wat aan je toetsenbord?
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Shudder......
Thanks Corp, aangezien het een MSD verdeler is zonder vacuumpot, ga ik niet een andere verdeler erin zetten met potje om deze trilling eruit te krijgen. Waarschijnlijk een nadeel van de "Race-only" verdelers ?
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Shudder......
Mmmm, had het niet goed weergegeven; bij race only toepassingen kun je de vervroeging vast zetten....
Deze heeft dus alleen mechanische vervroeging; https://www.summitracing.com/int/parts/msd-8578
Kan ik dit dus niet trillingsvrij krijgen omdat ik geen voorvervoeging kan realiseren?
Deze heeft dus alleen mechanische vervroeging; https://www.summitracing.com/int/parts/msd-8578
Kan ik dit dus niet trillingsvrij krijgen omdat ik geen voorvervoeging kan realiseren?
Re: Shudder......
Is t verder een redelijk standaard motor? Omdat het er mooi uitziet betekent niet dat het geschikt is. Poolafstand bougies goed? Je zou meer ontsteking kunnen draaien en de curve veranderen en dan een crank retard erop zetten. Origineel zit de vacuum vervroeging er niet voor jan lul op. Het geeft stationair en cruise een rustiger en soepeler lopend geheel.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Shudder......
Ja, niks aparts; 1e overmaat, jokkebrokstok met offenhauser inlaat en Impco 425.
Dacht dat vacuumvervroeging alleen voor een gunstiger verbruik diende; dat gaat toch niet lukken...…:)
Bougies staan op 1 mm ivm LPG en de "enorme" vonk v/d MSD.
Dacht dat vacuumvervroeging alleen voor een gunstiger verbruik diende; dat gaat toch niet lukken...…:)
Bougies staan op 1 mm ivm LPG en de "enorme" vonk v/d MSD.
Re: Shudder......
Ik neem aan cr 9:1 of lager? Kan wel tot 1.1 a 1.2mm. Je zou eens kunnen proberen ze wat krapper te zetten. Kan zomaar helpen
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Shudder......
Thanks, voor het meedenken.
Tip voor jou: als je het telefoontoetsenprobleem wilt oplossen....er zijn seniorentelefoons met grote toetsen !
Tip voor jou: als je het telefoontoetsenprobleem wilt oplossen....er zijn seniorentelefoons met grote toetsen !
Re: Shudder......
Wie zegt dat ik senior ben? Heb dikke vingers. Kan er niks aan doen en te lui om alles op fouten te controleren.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Shudder......
Het gaat om de toetsen niet de leeftijd.......
Re: Shudder......
Zet eens een andere curve in die verdeler. Eentje die pas met 1200 toeren begind. Daar word hij stationair veel rustiger van.
Dan kan hij stationair niet meer lopen jojo-en in de centrifugaal vervroeging.
Zo iets van, 24 tot 28 graden vervroeging lineair van 1200tpm tot 4000tpm. Dit geeft met 10 graden voorontsteking een 34 tot 38 graden vervroeging all in bij 4000tpm.
Vacuum vervroeging heb je niet nodig, is een leuk item voor deellast, geeft met cruisen ff meer vooronsteking maar zodra je het gaspedaal beroerd is het weg. Volgas doedt het ook niets. Kort samengevat een emisie ding waarmee je in deellast wat aan response & emissie wint maar aan je koppel & pk's niets toevoegt.
Dan kan hij stationair niet meer lopen jojo-en in de centrifugaal vervroeging.
Zo iets van, 24 tot 28 graden vervroeging lineair van 1200tpm tot 4000tpm. Dit geeft met 10 graden voorontsteking een 34 tot 38 graden vervroeging all in bij 4000tpm.
Vacuum vervroeging heb je niet nodig, is een leuk item voor deellast, geeft met cruisen ff meer vooronsteking maar zodra je het gaspedaal beroerd is het weg. Volgas doedt het ook niets. Kort samengevat een emisie ding waarmee je in deellast wat aan response & emissie wint maar aan je koppel & pk's niets toevoegt.