Moet je altijd een brake proportion valve installeren?
Of als je 2 kranen inbouwt voor en achter komt het ook op zn plek?
Brake proportion valve “delete”
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Brake proportion valve “delete”
De BPV regelt de remdrukverdeling tussen de voor en achterwielen, denk niet dat met "2 kranen" dit effect kunt bereiken.....
Of het originele Distributionblock moet je er weer tussen knopen (mits je weer disc/drum hebt).
Of het originele Distributionblock moet je er weer tussen knopen (mits je weer disc/drum hebt).
Re: Brake proportion valve “delete”
Heb een disc drum setup
Re: Brake proportion valve “delete”
Dan zit er ook nog een hold off valve in naast de proportioning en de veiligheidssluiter (en lamp schakelaar). Die spullen zitten er niet voor niets op. Waarom is dat toch dat geknoei altijd met dat spul. T zijn wel he remmen.
Re: Brake proportion valve “delete”
Ok dus vanwege een andere remdrukverdterker lijkt het je nodig om een veiligheidssysteem te verwijderen.
Decremdrukverdeling is er niet voor niets. Gewichtsverdeling en verplaatsing onder deceleratie ofwel voor meer dan achter. Stabiliteit en geen snel blokkerende remmen achter. De hold off valve is daar ook voor. Die vertraagt de werking van de voorrem totdat de trommels achter grijpen. Eerst achter dan voor is stabiel. Andersom verlies je de kont heel snel.
Een messing blokje met 5 leidingen. 2 van die draaiventielen is net zoveel leidingwerk
Decremdrukverdeling is er niet voor niets. Gewichtsverdeling en verplaatsing onder deceleratie ofwel voor meer dan achter. Stabiliteit en geen snel blokkerende remmen achter. De hold off valve is daar ook voor. Die vertraagt de werking van de voorrem totdat de trommels achter grijpen. Eerst achter dan voor is stabiel. Andersom verlies je de kont heel snel.
Een messing blokje met 5 leidingen. 2 van die draaiventielen is net zoveel leidingwerk