atf aanhaalmoment

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

atf aanhaalmoment

Post by FritsVrolijk »

Hoi hoi ff vraagje


Mijn th400 automaat lekt als de malle de pakking is verrot gedraaid door de vorige eigenaar


Eerste vraag met welk moment moet ik straks de bouten aandraaien heb gezocht en kwam op 14 nm uit klopt dit

En wil na het vervangen van het filter valvoline maxlife atf gebruiken is dit een aanrader of heeft dit alleen zin als ik alle atf vernieuw

Of is er een beter atf olie die ik kan cq moet gebruiken


En nu ik toch aan het zeuren ben is Lukas toevoeging bij de motor olie een topper of gewoon vergeten die meuk


Bedankt weer voor het mee denken Groet Frits
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: atf aanhaalmoment

Post by Bromgabber »

Bij 14nm knijp je waarschijnlijk de pakking er al tussen vandaan.
Gebruik je de kurke pakking of de rubbere variant?
Rubbere is naar mijn mening beter.
Mocht je de kurkepakking gebruiken zou ik aan beide kant een klein beetje vloeibare pakking gebruiken of een smeersel (ben even de naam kwijt) die er voor is om beter af te dichten gebruiken.
Boutjes en boutgaten schoon en vet vrij maken en boutjes monteren met wat loctite, aandraaien tot het mooi klem zit. Te strak gaat het ook weer lekken.
En even kijken of het pasvlak van de pan nog mooi recht is.

Atf merk maakt niet zo heel veel uit, zou wel kijken of de aanduiding "Dexron 3" erop staat.

Zou zelf geen toevoeging bij de motorolie doen, als je de juiste olie erin gooi zou dat voldoende moeten zijn.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: atf aanhaalmoment

Post by boyanka »

Mijn voorkeur is kurk, zonder kit. Eerst even wat olie op doen en dan vast draaien op gevoel. Nog nooit geen lekkages gehad
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: atf aanhaalmoment

Post by FritsVrolijk »

Bedankt Heren we gaan snel een filter en pakking bestellen

Silicone pakking heb ik nog liggen dus mocht het een rubberen pakking worden kan ik die spaarzaam gebruiken

14 nm is dus teveel we gaan nog eens kijken dan hoeveel het zou moeten zijn er moet toch een juist moment zijn lijkt me

Lees veel goeds over die Valvoline dus even kijken of de specs ook goed zijn dot 3 dus

Fijne Zaterdag en tot de volgende keer weer :thumbs:
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: atf aanhaalmoment

Post by Bromgabber »

Dot 3 is remvloeistof, Dexron 3 is ATF.
Zoals al aangeven word, gewoon aandraaien op gevoel dat het mooi klem zit.
Aanhaalmoment is leuk als je bijvoorbeeld rubbere pakking heb met ijzeren ringen erin bij de boutgaten.
Anders trek je de bout aan en heb je de pakking al er tussen vandaan gedrukt voordat de bout rekt en het aanhaalmoment aangeeft.
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: atf aanhaalmoment

Post by camaro rs »

Als de pan waar de boutjes zitten doorgezet is, dit eerst terug kloppen gelijk met de rest van de rand.(zoals Bromgabber zegt)
Zeer belangrijk.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: atf aanhaalmoment

Post by FritsVrolijk »

Dank iedereen ik ga de spullen bestellen en ga voor de valvoline Maxlife

Kijk dan hoe de atf er uitziet mocht deze zwart zijn of stinken vernieuw ik alles wat er in de automaat zit


Anders alleen de atf die er uitloopt bij het vernieuwen van de verpakking

Zat er voor zorgen dat de bout gaten weer zo recht mogelijk zijn


Moet ik nog silicone kit gebruiken ??? of droog op de pakking droog op de bak schroeven

Fijne zondag allemaal
Post Reply