VIN locatie 1959 Dodge

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
wim.olds64
Posts: 7
Joined: Wed Aug 01, 2012 6:40 pm

VIN locatie 1959 Dodge

Post by wim.olds64 »

Ik stel mijn vraag hier ook maar even.... Via FB ook gedaan, maar VIN nog niet kunnen vinden

Voor de experts van VIN nrs.... Ben bijna klaar met de restauratie van een 1959 dodge die begin jaren 80 uit Aruba is geimporteerd, volgens het invoerdocument staat er een ingeslagen chassisnr in "op linker voorbalk bij..."(zie foto)ik kan het niet goed lezen en kan dus dat nummer niet vinden, wie helpt me de juiste plek te bepalen?? Wel handig dit nr te vinden voordat ik naar de RDW ga :-)


Bedankt voor eventuele info

Wim Smits


Image
Image
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: VIN locatie 1959 Dodge

Post by BigBlockMopar »

Het zal op een plek staan waar je relatief makkelijk bij moet kunnen om het erin te meppen.
Als het wle vindbaar is maar niet leesbaar dan zal de RDW aan de hand vd andere VIN-locaties en bevestigingen ervan het nummer er zelf nogmaals in hameren.

2 deurs hardtop?
Heb er zelf ook nog eentje hoog op een brug staan... :cool:
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: VIN locatie 1959 Dodge

Post by FritsVrolijk »

En als de RDW nou ook geen vin kan vinden

Dan ben je denk ik mooi de sjaak Lees denk
wim.olds64
Posts: 7
Joined: Wed Aug 01, 2012 6:40 pm

Re: VIN locatie 1959 Dodge

Post by wim.olds64 »

BigBlockMopar wrote: Tue Jun 04, 2019 9:34 pm Het zal op een plek staan waar je relatief makkelijk bij moet kunnen om het erin te meppen.
Als het wle vindbaar is maar niet leesbaar dan zal de RDW aan de hand vd andere VIN-locaties en bevestigingen ervan het nummer er zelf nogmaals in hameren.

2 deurs hardtop?
Heb er zelf ook nog eentje hoog op een brug staan... :cool:
Zeker 2 drs HT, volgende maand naar RDW voor kenteken.... nu nog ff de VIN vinden...
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: VIN locatie 1959 Dodge

Post by grandmaster n »

The modern age for Chrysler VINs began in 1959. The first digit was the model year - M for 1959; the second was the brand; the third was the series; and the fourth was the assembly plant, finally making its way into the VIN. The next five digits were the build number, again sequential, so that car 100001 was the first car made. (It would take decades for the company to stop using sequential numbers).

VINs were stamped onto a metal plate which is attached either just under the windshield on the driver’s side (so it’s visible through the windshield), or on the driver’s door body hinge post.

bron: https://www.allpar.com/mopar/vin-decoder.html

gr
wim.olds64
Posts: 7
Joined: Wed Aug 01, 2012 6:40 pm

Re: VIN locatie 1959 Dodge

Post by wim.olds64 »

Dank, dat plaatje heb ik en zit er ook, maar volgens het invoerdocument is er ook een ingeslagen nummer en die probeer ik te vinden...
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: VIN locatie 1959 Dodge

Post by grandmaster n »

In Amerika deden ze niet aan ingeslagen nummers.
Als je hem niet vindt, laat hem dan opnieuw inslaan bij de RDW. Kost een paar tientjes...

gr
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: VIN locatie 1959 Dodge

Post by FritsVrolijk »

Nummer staat toch op het alu vin plaatje dat vast zit op je pickup

En num inslaan kost meer dan paar tientjes hoor geloof 150
wim.olds64
Posts: 7
Joined: Wed Aug 01, 2012 6:40 pm

Re: VIN locatie 1959 Dodge

Post by wim.olds64 »

Ik weet dat ze dat in de USA niet deden, maar deze komt uit Aruba en kennelijk hebben ze er daar een nr ingeslagen, maar idd als ik het niet kan vinden laat ik er bij de RDW een nieuwe inslaan, afspraak bij RDW staat al.... Maar ga nog ff zoeken, beter dat ik m vind nl..
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: VIN locatie 1959 Dodge

Post by FritsVrolijk »

Dus vindt je geen vin of die is er niet dan slaat de rdw er wel ff een in


Kan me niet voorstellen dat het zo simpel is maar wie ben ik ze moeten toch weten dat je auto niet gestolen is en met een bonnetje kom je er dan niet

Ze lopen al te zeiken als er een van de 300 klinknagel los zit dus
Post Reply