Kickdown probleem mopar
Kickdown probleem mopar
Wie kan mij helpen? Heb problemen met de kickdown van mijn crysler le baron uit 1978. Sins ik een nieuwe carburateur heb (edelbrock) werkt hij niet meer.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Kickdown probleem mopar
zal wel komen omdat je kickdown geregeld wordt door de gaskabel , en ook welkom hier
Re: Kickdown probleem mopar
Werkt met een schakelaar op de carburateur.
Nu hebben we de schakelaar overgezet van de orginele carburateur maar zonder resultaat.
Nu hebben we de schakelaar overgezet van de orginele carburateur maar zonder resultaat.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Kickdown probleem mopar
o , tja , ben een chevy man :-)
Re: Kickdown probleem mopar
Geen probleem rene. ja bij chevy is het een stuk makelijker. Bendankt voor het welkom op het forum trouwens
Re: Kickdown probleem mopar
Is het met het kickdown linkage-stangenstelsel?
Ik heb vroeger veel Mopars gehad, ook met de A727. Ik weet het niet meer uit mijn hoofd, dus check het even met een werkplaatshandboek, maar volgens mij was het zo ongeveer als volgt:
- de kickdown lever OP de bak moet je helemaal naar zijn uiterste uitslag trekken, en dan met het schroefdraad op het stangenstelsel de linkage zo afstellen dat dit, met lichte slack, overeenkomt met (ik dacht, check dit) de vlinderkleppen op idle-positie (dus niet helemaal dicht maar op de afgestelde idle-positie).
Als je het goed hebt gedaan dan zou je nu bij weinig gas geven bij 8mph naar de 2 en bij 15mph naar de 3 schakelen, en uiteraard bij hogere snelheid bij het intrappen van het gas een kickdown. Bij volgas zal de 2 pas bij 50 a 55 mph in gaan. Ligt natuurlijk wel een beetje aan de gehele aandrijflijn.
Ik heb vroeger veel Mopars gehad, ook met de A727. Ik weet het niet meer uit mijn hoofd, dus check het even met een werkplaatshandboek, maar volgens mij was het zo ongeveer als volgt:
- de kickdown lever OP de bak moet je helemaal naar zijn uiterste uitslag trekken, en dan met het schroefdraad op het stangenstelsel de linkage zo afstellen dat dit, met lichte slack, overeenkomt met (ik dacht, check dit) de vlinderkleppen op idle-positie (dus niet helemaal dicht maar op de afgestelde idle-positie).
Als je het goed hebt gedaan dan zou je nu bij weinig gas geven bij 8mph naar de 2 en bij 15mph naar de 3 schakelen, en uiteraard bij hogere snelheid bij het intrappen van het gas een kickdown. Bij volgas zal de 2 pas bij 50 a 55 mph in gaan. Ligt natuurlijk wel een beetje aan de gehele aandrijflijn.
-
- Posts: 398
- Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm
Re: Kickdown probleem mopar
gaspedaal op de vloer,dan moet je de stang maximaal naar achteren afstellen zodat de kickdown hevel niet verder naar achteren kan,dit is de basisafstelling
Re: Kickdown probleem mopar
Check, dat was m dus
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Kickdown probleem mopar
volgens hem gaat het met een schakelaar . duss
Re: Kickdown probleem mopar
Workshop manual is onontbeerlijk bij elke hobbyauto. Is de swx niet de lockup? Die kwam in ‘78 er bij.