Patina met franse slag
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Patina met franse slag
Wel een koopje.
Met patina het het niets te maken, patina komt door vele jaren zon en de rest is roest en kits, die verschillen kun je ook altijd duidelijk zien.
Met patina het het niets te maken, patina komt door vele jaren zon en de rest is roest en kits, die verschillen kun je ook altijd duidelijk zien.
Re: Patina met franse slag
Patina is wel wat ruimer dan (alleen) verweer/verkleuring door zon. Lichte slijtage/natuurlijk verweer e.d is patina als object verder in best goede staat is.
Compleet weggerot en ondergescheten puinhok is inderdaad iets totaal andersPatina is ook een algemene term om aan te duiden dat een bepaald object uitstraalt de tand des tijds te hebben doorstaan [...]
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Patina met franse slag
Klopt, ik was er vanuit gegaan dat men het begreep ondanks de korte beschrijving.
Dat is gelukt dus
Dat is gelukt dus
Re: Patina met franse slag
Koopje? Incompleet en zonder papieren, en mogelijk tot onrestaureren aan toe weggerot (is een convertible dus schade van roest telt harder mee -> instorten van body door gebrek aan stijfheid). Dan moet je dus eerst nog een kenteken hebben liggen...
Re: Patina met franse slag
Staat ook bij dat het voor onderdelen is...
...welke onderdelen staat er dan weer niet bij
...welke onderdelen staat er dan weer niet bij
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Patina met franse slag
Zit gewoon een chassis onder in die jaren en niet zo'n kleintje, de body draagt niet, dat doet het chassis.Wilf wrote:Koopje? Incompleet en zonder papieren, en mogelijk tot onrestaureren aan toe weggerot (is een convertible dus schade van roest telt harder mee -> instorten van body door gebrek aan stijfheid). Dan moet je dus eerst nog een kenteken hebben liggen...
Dat ie topless is maakt hem nogal wat meer waard als hij gerestaureerd is.
Als je er een gewone hardtop donor bij koopt heb je de meeste parts, wat daar van over blijft brengt ook geld op wat die aanschaf weer drukt.
De complete voorkant van zo eentje voor deze bevind zich trouwens in Nederland weet ik
Je mag een carrosserie overzetten en anders is er ook wel aan een kenteken te komen, buiten dat zijn delen als de bodem enz. eventueel nieuw verkrijgbaar als het nodig is.
In ieder geval is ie veeeeel waard als ie klaar en goed gerestaureerd is en beter verkoopbaar dan sommige vijftigers waarvan de waarde nogal overschat is......
Tijd er voor, dat is het lastige.
Re: Patina met franse slag
In goede gerestaureerde staat is ie inderdaad aardig wat waard, maar er moeten nogal wat $$ ingestoken worden.
Dus het is de vraag of een goede resto de investering rechtvaardigt, financieel gezien dan. Het is geen wagen in de prijsklasse van bv een hemi-cuda-'vert oid.
Dus het is de vraag of een goede resto de investering rechtvaardigt, financieel gezien dan. Het is geen wagen in de prijsklasse van bv een hemi-cuda-'vert oid.
Re: Patina met franse slag
2012 op Holland Ranch
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Patina met franse slag
Dat klopt, je moet dus wel zelf creatief zijn en de dingen zelf kunnen doen.sjak_brak wrote:In goede gerestaureerde staat is ie inderdaad aardig wat waard, maar er moeten nogal wat $$ ingestoken worden.
Dus het is de vraag of een goede resto de investering rechtvaardigt, financieel gezien dan. Het is geen wagen in de prijsklasse van bv een hemi-cuda-'vert oid.
Als je veel dingen moet laten doen omdat je het zelf niet kan mis je de kennis ook om creatief te kunnen zijn en moet je zoiets nooit kopen omdat je geen benul hebt wat je koopt, wat er in gaat en waar je het moet halen.
Re: Patina met franse slag
Restauratie gaat hem dan uberhaupt niet worden ivm de tigduizenden euro's kosten van alle chromen onderdelen. Dus dan wordt het voor de oudrijken die origineel willen al niet interessant
Maar goed, geen papieren dus geen restauratie.
Maar goed, geen papieren dus geen restauratie.
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Patina met franse slag
En nog iets over creatief zijn en weten van de hoed en de rand.thunderbuick wrote: Als je er een gewone hardtop donor bij koopt heb je de meeste parts, wat daar van over blijft brengt ook geld op wat die aanschaf weer drukt.
Sommige specialisten verven hun bumpers ook gewoon grijs waarna hij goud waard is heb ik wel eens gezien