VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

antwoord aan Funk en anderen ;
"maar blijkbaar is in 2 maand tijd, 1250 views nog niemand geweest die hier warm voor loopt en heeft durven zeggen dat het ook nergens op slaat. Waarom zou je in vredesnaam je kostbare vrije tijd steken in andermans ellende in ruil voor een vermoedelijk oude chalet en een paar honderd piek aan onderdelen."

Mr Funk haalt enkele harde feiten aan (1 maanden staat dit voorstel online, 1250 views, geen positive reacties) en ik zal me mogelijk bij deze feiten moeten neerleggen.
Toch enkele bedenkingen :
1. Voor diegenen die graag in de Belgische Ardennen vertoeven, is dit voorstel wel degelijk een som geld waard : een chalet huren in de ardennen kost minstens 100 euro per nacht (in werkelijkheid meer dan dat). Als je 3 uitstappen van 2 weken maakt per jaar (bvb zomer & kerstvakantie + trips tussendoor), is dit voorstel minstens 2100 euro waard per jaar. Ik bied het gebruik van de chalet aan gedurende TWEE jaar (ik werk sedert 3 jaar overzee, met 1 vakantie van 3 weken per jaar in Belgie - het is voor mij geen ongemak het gebruik van de chalet aan te bieden). Als je de chalet redelijk vaak gebruik bespaar je over zo'n periode 4000 euro (méér dan dat in werkelijkheid) aan huurkosten in de Ardennen.

2. Voorstel gebruiksgenot van de Mustang Cobra wanneer afgewerkt : Voor een autoliefhebber/muscle car liefhebber moet het normaal gezien best plezierig zijn om met een 5.0L V8 met turbo & intercooler rond te scheuren, ook iets waard - vooral omdat het je anders handenvol geld zou kosten om zo'n setup aan te kopen voor je eigen wagen.

3. "andermans ellende" : indien je zo denkt over het sleutelen aan classic cars, ben je idd niet het juiste type persoon. Ik bied dit aan - aan technische getalendeerde lui, in elke club zijn er wel zo'n paar met 'gouden handen'. zulke mensen beschouwen werken aan wagens niet als 'ellende'.

Dhr Ronald50 merkt op dat ik me dit alles "beter vooraf had kunnen afvragen" - een begrijpelijke reactie, maar de zaken zijn niet zo zwart/wit :

Ik begon aan dit project in een periode dat ik vrije tijd had, en ik meende dat, indien ik er maar voldoende inspanning (elbow grease) in stak, ik uiteindelijk wel in de montage van alle performance parts zou slagen. Ik startte zelfs volwassenenonderwijs/avondschool autotechniek (2 jaar) toen na een poos bleek dat ik er alleen niet uit geraakte. Spijtig genoeg zag ik, ook met avondschool, nauwelijks vooruitgang in mijn vaardigheden, hoewel mijn theoretische kennis er wel op vooruit ging. De onkosten aan gebroken onderdelen en fautief gemonteerde parts bleven oplopen. Ik moest het hoofd buigen.
Nu woon en werk ik overzee, het zou leuk zijn als ik op één van m'n retour trips naar Belgie eindelijk van m'n turbo mustang gebruik kon maken ipv een auto te huren om me te verplaatsen in Belgie. Als ik in ruil daarvoor iemand met het gebruik van Ardeense chalet & de Mustang kan gelukkig maken/geld uitsparen - zoals hierboven uitgelijnd, dan doe ik dat met veel plezier.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Crash »

Hmmm vind het geen gek voorstel maar zal een kans van 1 op een biljoen zijn dat er iemand wel intresse heeft en dan nog ook een goede betrouwbare klik met je hebt. Maar de meesten gier hebben al hun eigen project en er is altijd wel weer wat aan te passen vernieuwen aan de eigen auto.
Zou proberen inkomsten te generen door de chalet te verhuren voor onder de marktprijs extra onderdelen verkopen en dan naar een garage brengen en als het budget langzaambgaat goede afspreken maken met de garage en dingen in etappes opknappen. Als ie rijd hoef je ook geen huurauto's te betalen en kan je van vooraf beginnen met het basis onderhoud
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

Al wat oudere topic, maar ik heb de wagen nu te koop geplaatst. zie ook
https://www.2dehands.be/plaats/m1394160652/view
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by boyanka »

Niet te zien, moet je plakboek voor hebben ofzo
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by MarkV »

Toch wel een mooie dikke fox body Mustang!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Corp »

Als t nou geen spuiter was....
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

wat bedoel je met een spuiter ?
elektronische inspuiting ? ik zou zowiezo voor een carburator of impco 225 gasmixer gaan (deze is bijgeleverd, en is voorzien om met turbodruk te rijden), en dus voor een carburator inlaatspruitstuk.
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Robin_Chevelle »

ik denk dat hij bedoelt, dat de body geen was om te spuiten, op de eerste foto zie je bijrijders voorzijde schade aan spatbord en verder nergens foto's van de bijrijders zijde van de auto.
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

ik heb nu foto's van de bijrijders zijde van de auto aan de advertentie toegevoegd : https://www.2dehands.be/plaats/m1394160652/view
indien deze link toch niet zou werken, gebruik dan de link die Wilf hierboven heeft neergezet.
en ik probeer het hier effe :
Image

Image


Image
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

ik gooi er nog eentje bij nu ik weet hoe ik fotos kan toevoegen :)

Image
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by MarkV »

Maakt een goede, harde indruk. Weinig tot geen carrosserie cq las werk. Vraag ik me af is het nou echt zo moeilijk om 'm rijdend te krijgen, laat die turbo/gecompliceerde set up los. Carrosserie kun je dan later mooi maken, laten spuiten of wrappen. Deze Mustangs worden steeds beter gewaardeerd, prijzen zitten in de lift.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Jeroen_Sp »

advertentie is weg, auto verkocht?
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

inderdaad, de wagen is nu verkocht.
Post Reply