amerikaan gespot

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Chantal
Posts: 57
Joined: Sat Oct 30, 2010 3:31 pm

Re: amerikaan gespot

Post by Chantal »

Ik vind het zoooo jammer als er dan in zo een prachtige rode oldtimer, van die vreselijke dobbelstenen hangen! Jeeez! :foei:
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: amerikaan gespot

Post by Supervaags »

Corp wrote:is dat niet die "musselkar" van marktplaats? meen dat hij uit friesland kwam???
ja klopt, die heeft een tijdje op marktplaats gestaan idd..

die Dodge met dat groene chassis is echt een verschrikking :?
camaro69
Posts: 521
Joined: Fri Aug 27, 2010 6:20 pm

Re: amerikaan gespot

Post by camaro69 »

Gisteren gespot in Amersfoort (volgens mij bij de HD dealer)

Image
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: amerikaan gespot

Post by Funk »

Chantal wrote:Ik vind het zoooo jammer als er dan in zo een prachtige rode oldtimer, van die vreselijke dobbelstenen hangen! Jeeez! :foei:
Juist :)
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Re: amerikaan gespot

Post by HiP #2 »

Ik zag afgelopen vrijdag een Humvee op de A27... Was in het donker, dus foto maken was lastig
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: amerikaan gespot

Post by Chief big ol'Cadillac »

Funk+Chantal wrote:Ik vind het zoooo jammer als er dan in zo een prachtige rode oldtimer, van die vreselijke dobbelstenen hangen! Jeeez! :foei:
Juist :)
Weten jullie de betekenis van die dobbelstenen wel?
Big Alf
Posts: 2574
Joined: Fri Dec 16, 2005 1:07 am

Re: amerikaan gespot

Post by Big Alf »

Chief big ol'Cadillac wrote:

Weten jullie de betekenis van die dobbelstenen wel?


Dit is een oud jaren 50/60 gebruik uit de USA.
Als je naast elkaar stond bij het stoplicht en je gaf een tik tegen je dobbelstenen, dan daagde je daarmee de ander uit voor een (drag) race.



Alfred
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: amerikaan gespot

Post by basezum »

zonde van die dobbelstenen zon rode wagen er omheen!
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: amerikaan gespot

Post by pintor »

basezum wrote:zonde van die dobbelstenen zon rode wagen er omheen!
:D :D
Chantal
Posts: 57
Joined: Sat Oct 30, 2010 3:31 pm

Re: amerikaan gespot

Post by Chantal »

Chief big ol'Cadillac wrote: Weten jullie de betekenis van die dobbelstenen wel?
Durf te wedden dat 80% van de dobbelsteen eigenaren dit niet weten. Het wordt tegenwoordig ook heel ergens anders mee geassocieert. Ik vind het zowiezo een slecht idee om iets aan je binnenspiegel te hangen; het belemmert je zicht en is daarmee dus ook wettelijk verboden.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: amerikaan gespot

Post by Supervaags »

ik heb ook prularia aan mijn spiegel hangen.. maar uitzicht is nog steeds prima hoor.. :?:
(mijn persoonlijke mening:)vergeleken met nieuwe auto's is het zicht rond om in oldtimers vele malen beter.. ik heb bij verschillende merken gewerkt en in veel nieuwe auto's gereden maar zicht schuin naar achteren is bij veel auto's knap beroerd vanwege ontzettend dikke deurstijlen en mega hoofdsteunen icm kleine raampjes.
bij sommige auto's moet je met je hoofd op het dashboard liggen om het stoplicht fatsoenlijk te kunnen zien. dus dat frutseltje belemmerd mijn gezichtsveld niet zo zeer..

ja.. ik weet dat die dikke stijlen en grote hoofdsteunen voor de veiligheid zijn.. maar daar gaat het niet over.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: amerikaan gespot

Post by Joost.... »

Zooi aan je spiegel dat heen en weer bungelt maakt je immuum voor andere bewegingen in die zichthoek waardoor je wel degelijk extra risico creeert
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: amerikaan gespot

Post by Jeroen_Sp »

Supervaags wrote:ik heb bij verschillende merken gewerkt en in veel nieuwe auto's gereden maar zicht schuin naar achteren is bij veel auto's knap beroerd vanwege ontzettend dikke deurstijlen en mega hoofdsteunen icm kleine raampjes.
bij sommige auto's moet je met je hoofd op het dashboard liggen om het stoplicht fatsoenlijk te kunnen zien.
Lijkt wel of je nu een omschrijving van mijn 75'er Mark IV maakt :lol:
(op de hoofdsteunen na)
magerehein
Posts: 156
Joined: Tue Mar 31, 2009 5:02 pm

Re: amerikaan gespot

Post by magerehein »

deze zie ik vaak langs de bouw komen in eindhoven

Image
camaro69
Posts: 521
Joined: Fri Aug 27, 2010 6:20 pm

Re: amerikaan gespot

Post by camaro69 »

magerehein wrote:deze zie ik vaak langs de bouw komen in eindhoven

Image

Zo een, precies hetzelfde model+kleur, staat hier om de hoek.. bij de bouw van een school.. leuk geluid komt eruit
Post Reply