Marktplaats oplichters

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by pintor »

heb van die zelfde ook zo zelfde mail gehad.
martie93
Posts: 10
Joined: Sat Nov 22, 2008 12:26 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by martie93 »

Onderwerp---------------------------------------------------------------hebben een bieding gehad op onze Advertentie: 376426203 van ene Richard hood ... Discussiethread---------------------------------------------------------------Reactie (Elly) - 10-10-2010 17:51Beste Martie, Hartelijk dank voor uw bericht. Het betreft hier zeer waarschijnlijk een buitenlandse fraudeur. Wij adviseren u om NIET met deze persoon in zee te gaan. Graag ontvangen wij van u het betreffende e-mailadres zodat wij verdere maatregelen kunnen nemen. Marktplaats adviseert u extra voorzichtig te zijn met adverteerders of geïnteresseerden vanuit het buitenland. De ervaring leert dat het risico op oplichting bij buitenlandse transacties groter is. Bekijk hier onze tips over veilig kopen en verkopen:http://statisch.marktplaats.nl/help/veilighandelen.html Hoe kunt u een verhoogd risico op oplichting herkennen?• e-mail is geschreven in slecht Engels• een anoniem e-mailadres (zoals hotmail, yahoo)• bieden boven de vraagprijs• product wordt gekocht voor iemand anders (familie, bekenden)• product moet vaak naar het buitenland worden verstuurd (Nigeria, Roemenië)• voorstel om te betalen via Western Union Bank, MoneyGram, HSBC Bank, Cheque etc. Met vriendelijke groet, Elly Afdeling gebruikersbeschermingwww.marktplaats.nl Tips van Marktplaats.nl over veilig handelen vindt u terug op onderstaande link:http://statisch.marktplaats.nl/help/vei ... ossen.html N.B. Als u een reactie op dit bericht wilt geven, verzoeken we u vriendelijk doch dringend het onderwerp van deze e-mail niet te wijzigen. Ontvangstbevestiging - 09-10-2010 12:58Geachte mevrouw/meneer vd vegt, Uw vraag of opmerking is ontvangen door onze helpdesk. U kunt binnen vier werkdagen antwoord verwachten op uw bericht. Via de Help- en Contactpagina kunt u snel het antwoord vinden op de meest gestelde vragen: http://marktplaats.custhelp.com/cgi-bin ... td_alp.php Met vriendelijke groet, Het team van Marktplaats.nl http://www.marktplaats.nl (Martie vd Vegt) - 09-10-2010 12:58hebben een bieding gehad op onze Advertentie: 376426203 van ene Richard hood 6.hebben even nagekeken op google en blijkt dat het een oplichter is.staat op meerdere forums.heb het bod verwijderd maar hij blijft bieden. [---001:002012:61748---]
co
Posts: 39
Joined: Sun Apr 25, 2004 11:32 am

Re: Marktplaats oplichters

Post by co »

we hebben er weer 1, john milo 232.

Thanks for the swift reply and will like to purchase it.Can i pay you 6,000Euro for it? i will be paying you with my PayPal because it's attached to my bank account,If my offer is accepted send me your paypal email address so i can pay in right away,you can set up an account at www.paypal.nl it is very easy and secure.I am a marine engineer on a rig offshore and do not have much time on me.Make sure you get back to me so that i can arrange for pick up as i will like the item to be picked,so no shipping included.I await your reply.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by Texas Boy »

richard hood6
Is de broer van Robin Hood, steelt van de rijken en geeft aan de armen, hier heet hij Obama :D
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by Caddy_v8 »

Heeeey, daar zijn de Nigerianen weer!
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by Thing »

nEgerianen :x :x :x :x
eleanor
Posts: 347
Joined: Thu Sep 10, 2009 10:44 am

Re: Marktplaats oplichters

Post by eleanor »

Zo heb ik er ook al heel wat gekregen... Paar keer bij de verkoop van mijn moto, dan een keer bij een wagen. Op den duur begint het knap afgezaagt te geraken hun "verhaaltje"

Groeten
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by pintor »

als je terug mailt... cash only!! is het klaar van hun kant. tot je weer wat anders te koop zet natuurlijk :P
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by RobDodge »

ChevyKo wrote: Bepaalde gasten denken hier heel anders over en vinden een half uur al `n wereldreis, watjes :barf:
Laat mij dan maar een watje wezen... D'r is geen flikker meer aan op de nederlandse wegen!
Ik heb nu bijna alles met wielen verkocht en doe nu alles lekker per boot :thumbs:
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by pintor »

heel slim per boot. je heb altijd voorang als je een brug onder door wil. ze zetten hele snelwegen stil als er een boot komt!
:P
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by stef »

ChevyKo wrote:

Precies, echt geinteresseerden bellen en nemen de moeite om te gaan kijken,
ongeacht of de auto in kwestie nu om de hoek staat of dat deze persoon er 2 uur voor moet rijden.

In dit land kan je niet eens over afstanden spreken.
Bepaalde gasten denken hier heel anders over en vinden een half uur al `n wereldreis, watjes :barf:
Wanneer je dit even vanaf de andere zijde bekijkt, zijn er natuurlijk minimaal net zo veel goudzoekers die een voertuig wat 500 kilo minder weegt dan het kenteken vanwege de roestgaten, promoten als in sublieme staat.
Als je dan al 4x het land rondgereden bent, en je geen aandelen shell op zak hebt, vind ik het toch niet zo heel vreemd dat je eerst een bedrag probeert overeen te komen voordat je vertrekt richting het zoveelste drama... Heeft denk ik niet zo heel veel met watjes te maken, maar meer met ervaring...
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by boyanka »

8) doe ik ook, eerst een bedrag overeen komen en er dan om gaan. Laatst ook zo gedaan en naar groningen geweest om dat ding op te halen, daar aangekomen blijkt dat de man nog al wat had verzwegen dus met lege handen weer terug. Een hele dag in de auto en 790km op de teller erbij gezet. :x
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by stef »

boyanka wrote:8) doe ik ook, eerst een bedrag overeen komen en er dan om gaan. Laatst ook zo gedaan en naar groningen geweest om dat ding op te halen, daar aangekomen blijkt dat de man nog al wat had verzwegen dus met lege handen weer terug. Een hele dag in de auto en 790km op de teller erbij gezet. :x
Met zulke afstanden spreek ik af dat ik de brandstof krijg vergoed als er (veel) zaken verzwegen zijn. Doen ze dat niet, weet je al dat je niet hoeft te gaan.

Ik heb jaaaaren geleden (toen ik naar mijn 1e lincoln ging kijken) een gelijke ervaring. Eenmaal aangekomen, kon je bijna door de deur heen kijken (nee, niet alleen het raam) Toen heeft de verkoper toch echt wat moeten bijdragen aan mijn brandstofkosten, al was dat wel na enig aandringen, en wat peuteren aan de roestplekken van zijn "auto"...
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by ChevyKo »

stef wrote:vind ik het toch niet zo heel vreemd dat je eerst een bedrag probeert overeen te komen voordat je vertrekt richting het zoveelste drama...
ChevyKo wrote: Precies, echt geinteresseerden bellen en nemen de moeite om te gaan kijken,
ongeacht of de auto in kwestie nu om de hoek staat of dat deze persoon er 2 uur voor moet rijden.
En dat is nu net wat ik hiermee bedoel, je belt eerst met de verkoper voor meer info over het te koop aangebodene,
tevens prijsafspraak, dan erheen of het werkelijk is wat beweerd wordt, ongeacht waar hij staat.
Zo doe ik het iig.

(dat het niet altijd is zoals vooraf verteld wordt kan je door de telefoon niet zien...) Jij niet en ik ook niet !
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by thunderbuick »

Alle info gaat hier via de mail.
Dan staat alles duidelijk op schrift, incl. afspraken en toezeggingen van beide kanten.
Aanbieders die niets via de mail willen en alleen per telefoon sla ik over.
Aanbieders die geen zin hebben om vragen te beantwoorden en zeggen dan moet je maar langskomen waardoor ik uren kwijt ben en een partij brandstof ga ik ook aan voorbij, te vaak bij een wrak geweest wat een plaatje zou moeten zijn volgens de aanbieder.
Kopers die, zeg maar, de Nederlandse taal niet beheersen sla ik ook over wegens diverse ervaringen, jammer voor de correcte mensen die daar ook tussen zitten maar ik ben volledig klaar met dat ge-eikel wat in 80% van de gevallen gebeurd.
Tegenwoordig heb ik in 80% van de gevallen geluk en 20% pech :)
Mensen die hun afspraken niet nakomen hoeven eveneens nooit weer te reageren, mail/naam staat genoteerd
Post Reply