Beste motorolie

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Beste motorolie

Post by Thing »

jullie praten allemaal poep1!!!!!!!!

Blablablakendalllangverhaal blablablabraadpan blablablabla!!!!!nogblablablablablavalvolineblablablablampm!!!!
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Beste motorolie

Post by silentchaos »

Olie = olie :D
Slaolie = olie :D

Lekker goedkoop en misschien krijg je er nog subsidie op ook 8)
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Beste motorolie

Post by Caddy_v8 »

Braadpan erin mikken! Ik heb bij Sjak de BradPenn gekocht en ben heel tevreden erover.

Maareh, wat is dat voor gezijk hier op het forum met die rare zinnen met sterven enzo? Man, dat valt toch niet meer te lezen zo.
Mike25
Posts: 563
Joined: Wed Jun 29, 2005 7:51 pm

Re: Beste motorolie

Post by Mike25 »

:!: :?:
wouter
Posts: 956
Joined: Sun Jul 15, 2007 1:04 pm

Re: Beste motorolie

Post by wouter »

Caddy_v8 wrote:Braadpan erin mikken! Ik heb bij Sjak de BradPenn gekocht en ben heel tevreden erover.

Maareh, wat is dat voor gezijk hier op het forum met die rare zinnen met sterven enzo? Man, dat valt toch niet meer te lezen zo.

wat? :D

@TS:
Waarom wil je eigenlijk graag van merk olie wisselen als ik vragen mag?
Piston slap doe je -buiten een rebuild- helemaal niets aan, dus ik zie eerlijk gezegd ook geen reden om van de aanbevolen viscociteit af te wijken.
Als je (om wat voor `n reden dan ook) alleen van merk wil wisselen zou ik er dus ook gewoon de gebruikelijke olie inflikkeren van een merk wat je zelf wilt. De meningen en argumentaties zijn hierover zo divers dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Mijn mening is dat er niet zoiets is als een écht slechte olie, net zo min als dat er een toverolie bestaat die je motor half reviseerd :)
Ik gebruik zelf altijd Castrol en de reden is mij ook een raadsel :lol:
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Beste motorolie

Post by Supervaags »

kwaliteitsverschil is er natuurlijk wel, en daar heb je ook de verschillende aanduidingen voor die op de verpakking staat.

verder is een nieuwe auto natuurlijk totaal niet te vergelijken met een ouwe ongereviseerde motor dat kan iedereen bedenken.
ik zou er gewoon de aanbovelen viscositeit van een goed merk in gooien.. en wat is dan goed? gewoon de bekende merken.
voor een nieuwe auto is het ontzettend belangrijk de juiste viscotiteit aan te houden.. hoe dat met de nieuwe amerikanen zit weet ik niet maar met een nieuwe euro car moet je echt niet(!) gaan afwijken. zeker niet ivm garantie.

verder heb ik zelf ook brad penn olie in mijn auto en ben daar erg tevreden over maar bij een nieuwe auto zie er geen noodzaak in dat te doen.
Viper
Posts: 5437
Joined: Wed Mar 02, 2005 2:16 pm

Re: Beste motorolie

Post by Viper »

rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Beste motorolie

Post by rulez »

waarom zijn de bekende merken beter dan de minder bekende merken?

dan zou er toch verschil moeten zijn in oliekwaliteit?
verschil in smerende werking?
de ene olie "plakt" beter dan de andere?
de ene is beter bij iets speling op de lagers of juist goed bij nieuwe/gereviseerde motoren?

volgens mij was dit een beetje het idee van dit topic


in mijn daily, fiat punto bj 1996, met 340000km op de teller mik ik gewone 10w40 aldi-karwei olie bij en 1 keer per jaar gaat er een nieuw oliefilter en merkolie (valvoline oid) op, kwestie van zorgen voor voldoende olie en niet zozeer welk merk olie.
wouter
Posts: 956
Joined: Sun Jul 15, 2007 1:04 pm

Re: Beste motorolie

Post by wouter »

Mijn daily heeft door een van zijn vorige eigenaars waarschijnlijk wel eens een keertje nieuwe olie en een filtertje gekregen en daar doet hij het dan maar mee :D

Nou moet ik er natuurlijk wel bij vemelden dat een oliewissel met filter de verkoopwaarde van de betreffende automobiel verdriedubbeld
bozo
Posts: 1805
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:13 pm

Re: Beste motorolie

Post by bozo »

rulez wrote:waarom zijn de bekende merken beter dan de minder bekende merken?

in mijn daily, fiat punto bj 1996, met 340000km op de teller mik ik gewone 10w40 aldi-karwei olie bij en 1 keer per jaar gaat er een nieuw oliefilter en merkolie (valvoline oid) op, kwestie van zorgen voor voldoende olie en niet zozeer welk merk olie.
Ah, merk dat bekent is is beter..... :o
Goed advies :thumbs:
Dus vaatje olie met onbekender(voor de consument) merk voor garages etc. wegflikkeren en voortaan een bekent merk zoals aldi er in doen, ook nog goedkoper per liter in de winkel dan dat het uit het vaatje inkoop kost :D
Vraag me trouwens wel af waarom je er 1x per jaar duurdere valvoline o.i.d. in doet terwijl je stelt dat het merk niet uit maakt.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Beste motorolie

Post by Supervaags »

bekende olie merken bedoel ik :D aldi olie is ook bekend ja daar had ik nog niet eens aan gedacht :P

bekendheid maakt natuurlijk geen reet uit natuurlijk.. 99% van de mensen die ik spreek kennen Brad Penn niet.

maar goed, olie topics zijn altijd moeilijk hier :P
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Beste motorolie

Post by Thing »

ik zeg kendall racing green
wouter
Posts: 956
Joined: Sun Jul 15, 2007 1:04 pm

Re: Beste motorolie

Post by wouter »

Ik zeg:

Image

Die "clinkt" als een motherfucker :D
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: Beste motorolie

Post by Phatkees »

Ik heb 20w50 vr racing olie van Valvoline in mn blokje gemikt, was blijkbaar het beste voor een v8? :?
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Beste motorolie

Post by kn@pestaart »

wouter wrote:Ik zeg:
Image
Die "clinkt" als een motherfucker :D
Zit je niet in 't verkeerde topic? Jij hebt toch Ubuntu? :D
Post Reply