Waterstof **ONTKRACHT**

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Waterstof **ONTKRACHT**

Post by Pavement Pounder »

Iemand al aan het experimenteren geweest ?

http://link.marktplaats.nl/405052253
Last edited by Pavement Pounder on Fri May 06, 2011 8:26 pm, edited 1 time in total.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Waterstof

Post by Chief big ol'Cadillac »

Niet met waterstof maar met watergas.... groot verschil.

www.watergas.nu
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Waterstof

Post by BigBlockMopar »

'k heb al genoeg stof in m'n garage... :?
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Waterstof

Post by kn@pestaart »

Wat een crap weer.... Wil je energie, dan kost dat energie... Hoe dan ook... Je kunt geen energie opwekken.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Waterstof

Post by sjak_brak »

Ik ben nog steeds benieuwd naar de thermodynamische onderbouwing van deze systemen.

Om de een of andere reden wordt daar altijd omheen gedraaid door de promotors.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Waterstof

Post by Pavement Pounder »

Presies, en onafhankelijke zuinigheids/vermogen tests kan ik ook niet vinden, maar als je ziet hoeveel kits er te koop worden aangeboden ook op Ebay dan vraag je het toch af, we weten ook dat Shell en consorten dit soort onderzoeken allemaal waarschijnlijk tegenwerken.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Waterstof

Post by kn@pestaart »

Dat is nog te snappen. Als jij op een andere brandstof gaat rijden, gebruik je minder van hun brandstof, maar het rendement is te laag om er iets mee te 'besparen' ... Een ottomotor is nou niet bepaald efficient, met z'n 30% rendement... Als je mazzel hebt...
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Waterstof

Post by Pavement Pounder »

Inderdaad, en turbo/sc/lachgas/methanol brengt de efficientie omhoog, waterstof ook maar dat is hoogst explosief en dus weer link.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Waterstof

Post by kn@pestaart »

Tuurlijk verhoogt dat de effieciëntie, maar het kost je brandstof... Meer brandstof=meer geld...
En 't rendement blijft laag... Je krijgt maar weinig beweging voor je brandstof, het merendeel is warmte.
Het kost gewoon meer energie om een gas te produceren, dan het gas oplevert met verbranding in je motor...
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Waterstof

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ik merk op dat er nog erg veel mensen zijn die vast zitten met wat er op school ingestampt is, natuurkundige wetten die al of niet waar zijn....

Ik had ooit (in bruikleen) een generator-tje dat op water liep... (Geet processor). Kan volgens de natuurkunde ook niet maar liep wel...

succes ermee.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Waterstof

Post by kn@pestaart »

Ik heb wel meer rare dingen gehoord uit Duckstad... Die Willie Wortel kan alles :D :P
En tuurlijk kan het, een motor op water, maar neem maar een big block en produceer genoeg brandstof om te cruisen op de snelweg...
Is heel wat anders dan een generatortje...
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Waterstof

Post by sjak_brak »

Chief big ol'Cadillac wrote:Ik merk op dat er nog erg veel mensen zijn die vast zitten met wat er op school ingestampt is, natuurkundige wetten die al of niet waar zijn....
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik vraag alleen om een onderbouwing van hoe het werkt :)
wouter
Posts: 956
Joined: Sun Jul 15, 2007 1:04 pm

Re: Waterstof

Post by wouter »

Man man man, dat mensen hier intrappen...
1 liter water op 1000km ook haha... Nou, dan ga je zeker van 1:10 naar 1:20 :lol:
Waterstof is geen energiebron, maar een energiedrager, dus als je je waterstof niet buiten de auto maakt kun je al nooit een verhoging van het rendement krijgen, laat staan dat je totale energiebalans positiever uitpakt...

Zonder het na productie te comprimeren heb je bij elektrolyse van water naar waterstof een rendement van ongeveer 25%.
Jippie...
wouter
Posts: 956
Joined: Sun Jul 15, 2007 1:04 pm

Re: Waterstof

Post by wouter »

Ik zeg; van die 600 piek peut kopen, dan heb je het meeste rendement van je cent ;)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Waterstof

Post by Wilf »

Ik zie meer in de lokale productie van brandstof: thuis alcohol of biogas/biobrandstof maken van je afval. Is sowieso goedkoper dan deze oplichting. Zakje gist kopen, brouwerijspullen, vergisten en stoken en mengen met je benzine. E10 kan in praktisch elke auto.
Post Reply