Prinses IrenelaanDinant MK III wrote:Ow? Ben zeer benieuwd waar... fiets ik daar eens heen...
viper motor in torino cobra?
Re: viper motor in torino cobra?
Re: viper motor in torino cobra?
Waarom zon antieke bak achter dit blok aangezien het je toch niet zozeer om een lo-buck project gaat: er zijn bv ook dikke 5- of 6-bakken bakken van Keisler te kooptorinocobra wrote: De bedoeling is om er een versterkte 3 bak(mopar) automaat erachter te hangen (daar kan je gewoon een belhousing voor kopen voor aan een moderne mopar, dus dat moet kunnen.
Of als t origineel mopar moet blijven, er zijn ook modernere automaten (met overdrive) die zo achter de V10 passen
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: viper motor in torino cobra?
2 woorden.
oliepan ,crossmember.....
oliepan ,crossmember.....
Re: viper motor in torino cobra?
Is wel leuk project als je het aandurft, moet volgens mij wel passen en anders pas maken verplaats je het schutbord een beetje
-
- Posts: 1943
- Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm
Re: viper motor in torino cobra?
die 6 bakken die uit die srt 10 zijn niet zo best dus die zal ik ook niet gebruiken.
verder mooi projeckt en ik wens je succes.
verder mooi projeckt en ik wens je succes.
Re: viper motor in torino cobra?
juist, gaaf project. Lijkt me redelijk te doen, zeker niet onmogelijk zoals sommigen doen voorkomen
Succes iig als je er mee aan de slag gaat, ben erg benieuwd 8)
Succes iig als je er mee aan de slag gaat, ben erg benieuwd 8)
-
- Posts: 97
- Joined: Mon May 10, 2010 7:57 pm
Re: viper motor in torino cobra?
power en snel waar ken ik dit van
ik hou het wel op de motown 427ci 520 hp in mijn dax-rush komend jaar als ik de tijd kan vinden om deze in te bouwen die klaar ligd
helaas een v10 past hier niet in hi
maar alles met vermogen en custom vind ik gewoonweg zeer intressant
groetjes rob/sa
ik hou het wel op de motown 427ci 520 hp in mijn dax-rush komend jaar als ik de tijd kan vinden om deze in te bouwen die klaar ligd
helaas een v10 past hier niet in hi
maar alles met vermogen en custom vind ik gewoonweg zeer intressant
groetjes rob/sa
Re: viper motor in torino cobra?
Tremec T56 is wel goed alleen koppeling is wat minder in een 2300kg truck.355EL-CAMINO wrote:die 6 bakken die uit die srt 10 zijn niet zo best dus die zal ik ook niet gebruiken.
verder mooi projeckt en ik wens je succes.
Maar neem aan dat de cobra een stuk lichter is
Opvolger is weer een stuk beter TR6060
Let er wel op dat de Viper V10 met automaat of handbak niet dezelfde bak aansluiting hebben.
Alex
Re: viper motor in torino cobra?
Het gaat hier niet enkel om "veel gesleuteld en niet bang zijn", het gaat hier om het hebben van een duidelijke visie, een weldoordacht plan, heel veel tijd en een meer dan best budget.torinocobra wrote:ik heb door de jaren als flink geleuteld en ben niet bang voor een project. veel zal ik zelf doen maar zal ook veel laten doen. het hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.en hoeft ook niet met een jaar klaar te zijn.
Volgens mij ontbreekt het jou (met alle respect) zowiezo al aan de eerste twee. Jouw visie is niet duidelijk en jouw plan is niet weldoordacht, was dit wel het geval geweest dan was dit topic er nooit geweest.
Begrijp me niet verkeerd, alles is mogelijk mits je donders goed weet waar je mee bezig bent en je precies weet waar je het over hebt, en juist dat mis ik een beetje in het hele plaatje.
Mijn 2 ct.
Re: viper motor in torino cobra?
Al doende vind je ook een hoop uit toch ? Ik kan het alleen maar toejuichen, volgens mij is een dergelijk project een stuk 'simpeler' dan een jaren '40 project met periodecorrecte blowers en dat soort onderdelen (willekeurig voorbeeld).
Ik zit ook veel op een Volvo forum, waar oa Amazons worden uitgerust met Lexus turboblokken en wielophanging, een Volvo 164 met een BMW V12, een 740 met een geblazen Supra blok, 240's met Ford en Chevy V8'en etc.
Zelfde verhaal met W12's in Golfjes, dat soort dingen.
In mijn optiek is het slechts het vinden van een correcte bak, en een kabelboom.
Natuurlijk moet je je carterpan, stuurinrichting, assen etc wellicht aanpassen, maar ik neem aan dat 'torinocobra' daar wel aan gedacht heeft. Gaandeweg bouw je je custom parts wel.
Je hoeft niet altijd alles architectonisch uit te tekenen van tevoren toch ? En met alle respect, het hoeft ook niet altijd een high end build te zijn zoals Roadrage en Elcamino59 hun projecten - een goede body, een lomp blok en fatsoenlijke remmen biedt al heel wat.
Ik zit ook veel op een Volvo forum, waar oa Amazons worden uitgerust met Lexus turboblokken en wielophanging, een Volvo 164 met een BMW V12, een 740 met een geblazen Supra blok, 240's met Ford en Chevy V8'en etc.
Zelfde verhaal met W12's in Golfjes, dat soort dingen.
In mijn optiek is het slechts het vinden van een correcte bak, en een kabelboom.
Natuurlijk moet je je carterpan, stuurinrichting, assen etc wellicht aanpassen, maar ik neem aan dat 'torinocobra' daar wel aan gedacht heeft. Gaandeweg bouw je je custom parts wel.
Je hoeft niet altijd alles architectonisch uit te tekenen van tevoren toch ? En met alle respect, het hoeft ook niet altijd een high end build te zijn zoals Roadrage en Elcamino59 hun projecten - een goede body, een lomp blok en fatsoenlijke remmen biedt al heel wat.
Re: viper motor in torino cobra?
Volvo 760 met een turbo Ford 5.0 HO
Volvo 740 met een '2JZ' Supra blok
Volvo 740 met een 850 blok, waarvoor heel veel moet worden aangepast w.o. de alu carterpan. Spruitstukken zijn home made, complete motormanagement is ook custom.
1e fase van een Amazon die compleet verbreed wordt, op een Lexus bodemplaat is geplaatst
Volvo 242 met een 5.0 V8
Volvo 240 met een BMW M5 blok
Volvo 240 met een twin turbo BMW V12
Nu begrijp ik dat dit allemaal veel te pussy en te Zweeds en te Japans voor de meesten hier is, maar met dit soort projecten moet je gewoon doen.
Dit zijn allemaal 'garage built' projecten zonder al teveel budget en knowhow. Vooral met Megasquirt systemen krijg je de meeste motoren wel aan het werk, en dat is typisch zoiets waar je zonder kennis aan begint op een luie avond internetten, en eindigt met een lopend blok, een hoop kennis en nieuwe kennissen die je verder hebben geholpen.
Zie de Volvo's even als inspiratie, voordat er weer gehuild wordt over het feit dat er te weinig bondo en karton is gebruikt en dat er te weinig vetresten onder de motorkap zitten
Volvo 740 met een '2JZ' Supra blok
Volvo 740 met een 850 blok, waarvoor heel veel moet worden aangepast w.o. de alu carterpan. Spruitstukken zijn home made, complete motormanagement is ook custom.
1e fase van een Amazon die compleet verbreed wordt, op een Lexus bodemplaat is geplaatst
Volvo 242 met een 5.0 V8
Volvo 240 met een BMW M5 blok
Volvo 240 met een twin turbo BMW V12
Nu begrijp ik dat dit allemaal veel te pussy en te Zweeds en te Japans voor de meesten hier is, maar met dit soort projecten moet je gewoon doen.
Dit zijn allemaal 'garage built' projecten zonder al teveel budget en knowhow. Vooral met Megasquirt systemen krijg je de meeste motoren wel aan het werk, en dat is typisch zoiets waar je zonder kennis aan begint op een luie avond internetten, en eindigt met een lopend blok, een hoop kennis en nieuwe kennissen die je verder hebben geholpen.
Zie de Volvo's even als inspiratie, voordat er weer gehuild wordt over het feit dat er te weinig bondo en karton is gebruikt en dat er te weinig vetresten onder de motorkap zitten
Re: viper motor in torino cobra?
Nou zijn die volvo er volgens mij ook wel voor gemaakt...hoeveel filmpjes ik op youtube daar al niet van ben tegengekomen. Met een andere engine uiteraard. Is wel ruig btw, ouwe lullengrijze 740 GL en hoppa stiekem wel een v8tje erin.
Re: viper motor in torino cobra?
Nou, een klassiek voorbeeld; ik ben zelf bezig geweest een V8 in een Volvo 142 te hijsen.
Ben er mee gestopt omdat vooral die 140 series een hele smalle motorruimte hebben, en een klassiek stuurhuis waardoor er bij mij geen ruimte was om de V8 erin te hangen zonder het schutbord te moeten verplaatsen, of een rack/pinion in te bouwen. Ook had ik custom headers moeten maken.
Daar had ik dus geen zin in, ik heb in een middag het blok eruit getrokken en de V8 erin gepast om te kijken of het een straight fit zou zijn. Omdat ik al met m'n Impala bezig ging zou dit even een leuk snel projectje 'on the side' zijn, maar ivm de voorziene tijdsconsumptie heb ik het originele blok erin terug geplaatst.
Tevens wel een reden waarom ik een 240 series wil; meer motorruimte.
Nu zie je veel conversies bij die Volvo's, maar er komt vooral aan de onderkant wel degelijk veel kijken; aanpassen van de carterpan, verleggen van de oliepickup etc. Niet wereldschokkend, maar wel tijdrovend.
En die Zweden hebben natuurlijk veel tijd 's winters, en volgens mij ook bizar veel motivatie.
Kijk eens rond op www.garaget.org, daar staan ook erg veel USA customs.
Trouwens, als toppunt van al die Volvo's de Volvette:
Twin Turbo Corvette blok in een 740 station
Daar zit natuurlijk wel wat geld achter, maar toch.
Ben er mee gestopt omdat vooral die 140 series een hele smalle motorruimte hebben, en een klassiek stuurhuis waardoor er bij mij geen ruimte was om de V8 erin te hangen zonder het schutbord te moeten verplaatsen, of een rack/pinion in te bouwen. Ook had ik custom headers moeten maken.
Daar had ik dus geen zin in, ik heb in een middag het blok eruit getrokken en de V8 erin gepast om te kijken of het een straight fit zou zijn. Omdat ik al met m'n Impala bezig ging zou dit even een leuk snel projectje 'on the side' zijn, maar ivm de voorziene tijdsconsumptie heb ik het originele blok erin terug geplaatst.
Tevens wel een reden waarom ik een 240 series wil; meer motorruimte.
Nu zie je veel conversies bij die Volvo's, maar er komt vooral aan de onderkant wel degelijk veel kijken; aanpassen van de carterpan, verleggen van de oliepickup etc. Niet wereldschokkend, maar wel tijdrovend.
En die Zweden hebben natuurlijk veel tijd 's winters, en volgens mij ook bizar veel motivatie.
Kijk eens rond op www.garaget.org, daar staan ook erg veel USA customs.
Trouwens, als toppunt van al die Volvo's de Volvette:
Twin Turbo Corvette blok in een 740 station
Daar zit natuurlijk wel wat geld achter, maar toch.
Re: viper motor in torino cobra?
ik vind m superdik! Dan wordt je wel ff gek als die naast je staat voor het stoplicht!
Re: viper motor in torino cobra?
volvo goon...
helemaal eens met de uitspraak 'aldoende leert men'
zowel het huilen in een hoekje als het dansen van vreugde als de motor eenmaal loopt
doorzettingsvermogen is een must iig.
helemaal eens met de uitspraak 'aldoende leert men'
zowel het huilen in een hoekje als het dansen van vreugde als de motor eenmaal loopt
doorzettingsvermogen is een must iig.