viper motor in torino cobra?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
DeVicEofHeLL
Posts: 748
Joined: Thu Dec 28, 2006 8:35 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by DeVicEofHeLL »

Krultang72 wrote:2 woorden.

oliepan ,crossmember.....

Precies, ik kwam met mijn ranchero al aardig krap te zitten met mn 460 blok,
maar aldoende leert men.

Ik zeg : Doe eerst je research, RDW enz, remmerij, bekabeling enz, en schaf het dan pas aan.
Maar ik wens je veel suc6 en zal het zeker volgen.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: viper motor in torino cobra?

Post by mercury1970 »

En gekocht????
JW USA
Posts: 135
Joined: Thu Oct 30, 2008 8:21 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by JW USA »

Dat heb je mooi gezegd Funk, ben het helemaal met je eens!
eleanor
Posts: 347
Joined: Thu Sep 10, 2009 10:44 am

Re: viper motor in torino cobra?

Post by eleanor »

Hoi,
Zie net het topic... De motor heb ik aangekocht in Amerika bij Pick-a-part, een bedrijf die inderdaad total loss wagens uit elkaar haalt en de bruikbare delen verkoopt.
De motor is in zeer goede staat en zo te zien heeft de vorige eigenaar hem nog steeds in hetzelfde krat gelaten. Motor is inderdaad getest geweest op verschillende dingen door het bedrijf zelf.

Ikzelf was van plan de motor in mijn Belair in te bouwen maar mits dat nogal een hoop werk was en ik eigenlijk het project niet echt aandurfde, heb ik hem dan maar van de hand gedaan. De reden waarom hij nog niet ingebouwd is, is wrs door het serieuse werk en ombouw.
De topicstarter doet er inderdaad nogal licht over maar dit is niet even een motor inbouwen. Het voordeel is wel dat de pc, pedalen, etc allemaal bijgeleverd zijn...

Het is allesinds wel een heel erg mooie motor die een tweede kans verdient, het is gewoon even wachten op een persoon die hem er macht over ziet
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: viper motor in torino cobra?

Post by mercury1970 »

Topicstarter al verdwenen????? Halloooooooooooooooo................ :o
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by Dinant MK III »

mercury1970 wrote:Topicstarter al verdwenen????? Halloooooooooooooooo................ :o
Misschien nog druk aan het passen en meten ? :holy:
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: viper motor in torino cobra?

Post by Speedy18 »

Aangezien het blokje nog steeds te koop staat lijkt me dat de topicstarter zijn verstand terug heeft gekregen en het maar laat voor wat het is...
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by rulez »

ik vind het op zich wel dapper, neem een auto naar wens, zoek een motor naar wens, hang de motor in de auto en pas alles eromeen aan.
Volgens mij zijn best veel custombouwers vroeger zo begonnen.

tegenwoordig kan het makkelijk spaak lopen bij de RDW :x

Qua verstandig of handig kan ik niet oordelen, is niet zo mijn gebied :P
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by themidnightcruiser »

Funk wrote:Volvo 760 met een turbo Ford 5.0 HO
Image

Volvo 740 met een '2JZ' Supra blok
Image

Volvo 740 met een 850 blok, waarvoor heel veel moet worden aangepast w.o. de alu carterpan. Spruitstukken zijn home made, complete motormanagement is ook custom.
Image

1e fase van een Amazon die compleet verbreed wordt, op een Lexus bodemplaat is geplaatst
Image

Volvo 242 met een 5.0 V8
Image

Image

Volvo 240 met een BMW M5 blok
Image

Volvo 240 met een twin turbo BMW V12
Image

Nu begrijp ik dat dit allemaal veel te pussy en te Zweeds en te Japans voor de meesten hier is, maar met dit soort projecten moet je gewoon doen.
Dit zijn allemaal 'garage built' projecten zonder al teveel budget en knowhow. Vooral met Megasquirt systemen krijg je de meeste motoren wel aan het werk, en dat is typisch zoiets waar je zonder kennis aan begint op een luie avond internetten, en eindigt met een lopend blok, een hoop kennis en nieuwe kennissen die je verder hebben geholpen.

Zie de Volvo's even als inspiratie, voordat er weer gehuild wordt over het feit dat er te weinig bondo en karton is gebruikt en dat er te weinig vetresten onder de motorkap zitten :P

Superdik om te zien. Ik heb in Noorwegen voldoende van deze Volvo's gezien. Ik vond ze al zo vreemd klinken tijdens opschakelen.. Vroaaaap...Psssst, Vroaaaap.. pssst :lol:
Lijkt me nog wel eens lachen om zoiets te doen met mn Omega :oops:
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by Dinant MK III »

rulez wrote:ik vind het op zich wel dapper, neem een auto naar wens, zoek een motor naar wens, hang de motor in de auto en pas alles eromeen aan.
Soms is het makkelijk, bijvoorbeeld met de Firebird die ik had. Ding was van '78, wel een originele Trans Am, maar met de motor van een '68 GTO :D :P
Maar een kennis van me gaat iets verder; is nu met een Opel Blitz 'oprijwagen' bezig... de originele V8 heeft ie eruit gehaald( :o )
en hij is nu bezig er een 2,3L T5 motor van Volvo in te bouwen... (ja, hij is een beetje Volvo-minded, beetje zoals Funk... :lol: :lol: )
En destijds was een klasgenoot van me op de MTS van plan een Alfa 33 motor in een 'eend' te hangen ... :?
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by stef »

och, je moet ergens starten...
1 van mijn 1e autootjes was een Citroen Mehari (zo'n plastic jeep met open bakkie en linnen huif)
Daar ligt standaard een 2 cilinder eend blokje in. (schijfremmen op de bak dus, en voorwielaandrijving...)
Hier heb ik een 4 cilinder citroen GSA blok in gelegd, en de hele ophanging verbouwd, custom uitlaatjes gemaakt, rolbar er in gelast, etc.
Tank was lek, dus een oude gastank omgebouwd als benzinetank. (ik zal noooit meer de staandehouding door een motoragent vergeten die beweerde dat er gas op hetkenteken moest staan. ik zei dat er geen gas inzat, en draaide de dop van de tank af. nog nooit een wout zo hard weg zien rennen... :lol: :lol: )
Ding ging op 2 wielen de bocht om... :lol: :lol:
Ik vond het niet gek toen voor m'n 19 jaar.. :D

Gewoon doen is het credo 8)
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by Renev »

Dinant MK III wrote:Maar een kennis van me gaat iets verder; is nu met een Opel Blitz 'oprijwagen' bezig... de originele V8 heeft ie eruit gehaald( :o )
Dat is dan waarschijnlijk ook al een later ingebouwde motor want een Blitz is bij mijn weten nooit met een V8 geleverd maar alleen met 4 of 6 cilinder lijn motoren.
Een maat van mij heeft zo`n ding en die heeft er een 3 liter Opel Senator motor in gehangen ipv de 2.5 lijn 6 met enkelvoudig carburateurtje.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by Detroitsteel »

Ik weet niet hoe het zit in die landen kwa regelgeving, maar hier in (pietneukerige) NL zit je met type goedkeuring en dergelijke.
Zou je bvb zo'n Volvo met een Vette blok uberhoubt hier door de keuring krijgen..? :o

Briljant is het allemaal wel hoor, van die wolven in schaapskleren :D
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: viper motor in torino cobra?

Post by kn@pestaart »

Een Golf in Saabskleren?
Rallye350
Posts: 2434
Joined: Tue Dec 13, 2005 9:57 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by Rallye350 »

Nog effe over Vulva's met V-achten, hier staat er een te koop in Cali:

http://bringatrailer.com/2011/03/07/cho ... tone-282c/

Is trouwens een leuke site met vaak leuke en prijsaantrekkelijke auto's te koop www.bringatrailer.com
Post Reply