Yanken in de 70's in Nederland

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Groove_Champion »

Image
Image
Image
Image
Image




Last edited by Groove_Champion on Sun Feb 20, 2011 4:07 pm, edited 1 time in total.
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by basezum »

55er chevy?
Image
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Stargazer »

basezum wrote:55er chevy?
Image

Ja zoiets dacht ik ook! Dan klopt de datum op de foto blijkbaar niet :lol:
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by basezum »

dat meende ik ook al ;)

heb ik heel erg met films, rijden er wagens die er nog niet waren...mafkezen!
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Homer »

Ikzelf ben van het bouwjaar '62 en ben ongeveer de jongste van de familie, toen ik dus ongeveer 10 was waren somige neven al ver in de 20 en werkte toen voor een koppelbaas in duitsland, en ja die reden dus allemaal een pooierbak van plus 6 meter. Aangezien wij altijd het middelpunt van de familie waren stonden er op zaterdag middag aardig wat americaan bij "ons" in de straat, geen foto's van maar wel in het geheugen opgeslagen, en vermoedelijk ook het begin van mijn virus vermoedelijk.
Die americanen kosten toen ter tijd aardig wat wegenbelasting, en die werdt dus niet altijd betaald,( kon toen nog) onder het motto we zijn toch heel de week van huis.

Niks met foto's te maken maar ik wilde het toch kwijt, misschien herkenbaar bij sommige hier.
Rallye350
Posts: 2434
Joined: Tue Dec 13, 2005 9:57 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Rallye350 »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Rallye350
Posts: 2434
Joined: Tue Dec 13, 2005 9:57 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Rallye350 »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Rallye350
Posts: 2434
Joined: Tue Dec 13, 2005 9:57 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Rallye350 »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Groove_Champion »

:lol: nice!!
plumcrazy
Posts: 314
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:02 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by plumcrazy »

great pictures!!
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by roadrage david »

Sorry kan het toch niet laten. De eerste foto is op de grens schiedam/rotterdam kant genomen., daar woon ik nu nog op 3 min loop afstand van. De tweede foto van de citrus veiling aan de rechter kant onder de witte gebouwen is van Velleman en van der tas.(colabarateurs in de oorlog zij hebben zaken met de duitsers gedaan)
geloof me als ik je zeg dat er bij de citrus veiling nu nog steeds iedere dag een brand spangking new(oldtimer) USA slee voor de deur staat van de huidige directeur. zal kijken of ik een foto kan maken, bij the way in de volks mond noemen wij de haven ook de merwehaven :lol: :lol: .. De treinen op het boezem gebied. zijn inderdaad verdwenen de laatste rails hebben ze deze winter nog weg gehaald.( uit die treinen hebben we in onze jeugt ook nog aardig wat weg gehaald oa speelgoed) last but not least de Bajes boot waar veel over te doen was in de afgelopen jaren lag in de merwe haven. is nu weg. heb nog 1 keer een life ontsnapping gezien.



Stargazer wrote:Dave,

heel herkenbaar verhaal ja!! Wij hingen ook graag rond in de Merwedehaven of Merwehaven zoals wij hem noemden. Ook de havens richting Vierhavenstraat tot aan de Euromast was geweldig "speel" terrein 8)
Veel mooie herrinneringen uit die tijd.

Hier een pic waar links (achter het groen) het hek stond waar jij over spreekt (de sporen zijn inmiddels naganoeg gesloopt, evenals bij de Vierhavenstraat);
Image

En op deze pic zie je rechts van die trein dat lage gebouw van de Citrusveiling waar je "gratis" fruit kreeg :P
Image

In die tijden ook havenarbeiders en bazen die met een Yank naar het werk kwamen. Had ik toen maar een camera gehad...

Ok back ontopic!
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Stargazer »

Kijk Ralley350,
daar kunnen we wat mee, geweldige foto's. Wat reden er destijds veel Amerikanen rond eigenlijk. Vraag me af wat de gemiddelde Nederlander toen vond van een Amerikaanse auto. Beter dan de afgelopen decennia blijkbaar. Ik weet niet beter of de Amerikaan heeft een slecht imago...
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Stargazer »

Dave,

geeft niets, ik zou er ook dagen over kunnen ouwehoeren :lol:
Velleman fout in de oorlog?! Hadden we moeten weten, hadden we veel meer bij hem moeten stelen!!

Ik heb die dikke Yank daar afgelopen jaar inderdaad binnen zien staan. Caddillac ofzo?!

Ik wil die ouwe loods ernaast (als 'tie nog staat) komend jaar 's gebruiken als decor voor een fotootje met de Camaro.
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Erik64SS »

Waar halen jullie die pix allemaal vandaan zeg?? Heel leuk om te zien.

Voornamelijk Rotterdam en Amsterdam schuiven voorbij.

Er waren er toen best aardig wat. Waar zijn ze toch allemaal gebleven?? :(
Valt me ook op....dat al het volk blank is :lol:
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Detroitsteel »

Tja, de jaren 50 was natuurlijk kort na de oorlog. In die jaren waren de europese autofabrikanten herstellende van de oorlogsperiode. Ook fabriekten ze in het algemeen behoorlijke kleine auto's. merken die grotere modellen fabriekte waren natuurlijk de duitse merken die toen niet zo geliefd waren (onbegrijpelijk :lol: )
Daar tegenover waren de Amerikanen DE bevrijders in de ogen van velen.
mensen keken tegen hun en hun producten (automobielen) op, groot en machtig.
Die vonden dus ook aardig aftrek in die jaren :)
En in de jaren daarna bleven er relatief veel Amerikaanse automobielen de Nederlandse wegen sieren, totdat de brandstof prijzen roet in het eten begon te gooien evenals de steeds beter wordende europese automobielen.
Post Reply