Importeren

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Importeren

Post by ThA CoPyCaT© »

O, vergeet helemaal te vermelden dat ik m'n laatste auto door Hans (en uiteraard Bianca) heb laten aankopen en hem het transport heb laten regelen. Bij Hans vond ik het top dat alles bij hem heel transparant is, doordat hij van alles wat hij voor je aankoopt je een scan van de rekening krijt toegestuurd. Ook wordt er door hem van alles foto's gemaakt, zodat je meteen weet waar je aan toe bent; foto's zeggen meestal meer dan 1000 woorden. Meer pluspunten: meestal binnen 30 minuten een reactie op je mail, gratis stalling op zijn terrein zodat je je auto nog door hem kunt laten aankleden, containers worden door hem geladen, max. twee auto's in een container, etc.

Dat zijn dus mijn ervaringen met zowel Marlog als met Hans.

Edit: typo.
Last edited by ThA CoPyCaT© on Wed Feb 23, 2011 12:38 am, edited 1 time in total.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Importeren

Post by Texas Boy »

Image

Image


Marlog lijkt goedkoper omdat ze de kosten scheiden, dus naast de 365 euro betaal je 105 euro douane kosten en dat zit je weer bijna op 500 euro, deze prijzen zijn een jaar oud. Gemiddeld kom je altijd uit rond de 500 euro of je moet iemand weten die containers kan ontvangen en het papierwerk kan regelen en dan kan je waarschijnlijk een paar honderd euro besparen. Ik werk niet rechtstreeks met Marlog maar via CFR/Rinkens onze Amerikaanse agent en dit alleen bij shared containers vanaf andere havens, onze eigen containers gaan naar CargoExpress in lelystad omdat je bijvoorbeeld hier ook op zaterdag terecht kan en niet gelijk loodskosten betaald als je de auto niet ophaalt binnen een dag. :o
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Importeren

Post by Texas Boy »

ThA CoPyCaT© wrote:meestal binnen 30 minuten een reactie op je mail,
Niet altijd, maar wel binnen een dag :) Snap ook nooit dat PM gedoe, waarom niet gewoon info op de forums gooien, zo spannend is het ook weer niet en dan kan iedereen mee lezen, vind ik de toegevoegde waarde van een forum. Wij doen dit werk uit vraag van vrienden en is het bekende sneeuwbal effect geworden, we zijn er nu met 2 man/vrouw meer dan 8 uur per dag mee bezig en veel gezien en gehoord in de afgelopen 3 jaar, vooral veel foute info en veel gerommel. Als ik een auto binnen Amerika van A naar B moet brengen kan dat voor bijvoorbeeld 600 USD, maar ook voor 400 USD maar dan krijg je misschien een trucker die wat minder leuk met je auto omgaat, vaak worden de auto's meerdere malen gelost tussen A en B omdat er een andere auto gelost of geladen moet worden op de trailer en dat kan gebeuren bij -20 :eek: Veel goedkope opties zijn dus vaak de 4-packs, dus 4 auto's per container en dat is goedkoper, maar doe je dat met je 30.000 USD aankoop? Onze toko is echt niet perfect en we maken fouten en leren elke dag bij maar we gaan om met de spullen alsof ze van ons want onze klanten stoppen heel veel (spaar)geld in de aankopen en zoals Copycat zegt, alles in transparant, kijk maar eens op

http://s165.photobucket.com/albums/u80/ ... 0pictures/

Word elke week aangevuld :)
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Importeren

Post by rulez »

leuk forum, zeker gezien ik (toekomst)plannen heb om iets te laten overkomen.

wacht nog op de reacties van tevreden klanten van andere partijen...........maar van beide heb ik op dit forum nog geen slechte verhalen kunnen ontvangen, dus ik denk dat je gewoon contact zoekt met 1 van beide heren en afspraken maakt over een te verplaatsen auto.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Importeren

Post by ThA CoPyCaT© »

ThA CoPyCaT© wrote:meestal binnen 30 minuten een reactie op je mail,
Vandaag weer binnen een half uur antwoord op een email. Binnen vier minuten om precies te zijn.
Doordat ik als non-US citizen niet op de eBay-auction kon bieden, was Hans zo aardig hetgene ik wilde hebben binnen 7 minuten met de BUY IT NOW-button voor me aan te schaffen.

Go greased lightnin'... 8)
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Importeren

Post by Joost.... »

Hans is een goede optie, zeker niet het goedkoopst maar je hebt gewoon geen gelul en in de zeldzame keer dat je wel gelul hebt dan wordt er alles aan gedaan dit goed op te lossen.

Marlogs hebben we de laatste keer een Lincoln mark V mee laten verschepen, whitewalls op de banden kapot geramd bij het klem zetten en een doos vol onderdelen verdwenen waarna je weken lang van de 1 naar de ander doorverbonden wordt en ze beloven ooit nog wel eens terug te bellen. Tevens kon er ook nog een heel bedrag afgerekend worden omdat de auto er een weekje in opslag stond...
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Re: Importeren

Post by Erik64SS »

Image
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Importeren

Post by rulez »

en :cheers: voor te spoelen
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Importeren

Post by kn@pestaart »

rulez wrote:leuk forum
Leuk topic ook... :P
rulez wrote:en :cheers: voor te spoelen
En erna? :D
eleanor
Posts: 347
Joined: Thu Sep 10, 2009 10:44 am

Re: Importeren

Post by eleanor »

kn@pestaart wrote:en :cheers: voor te spoelen
En erna? :D[/quote]
:smoke:
maikelkranen
Posts: 432
Joined: Sat Jan 20, 2007 2:40 pm

Re: Importeren

Post by maikelkranen »

Jow bakkie popkorn maar weer.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Importeren

Post by Texas Boy »

en smaakt het :D
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Importeren

Post by rulez »

gelukkig niet zo heel lang topic geworden anders was het :barf:

:P :P

Ps ik geniet wel van de fotos van de zoektocht van hans in amerika
Leonpluym
Posts: 227
Joined: Sat Jan 10, 2009 6:28 pm

Re: Importeren

Post by Leonpluym »

:lol:
Mike25
Posts: 563
Joined: Wed Jun 29, 2005 7:51 pm

Re: Importeren

Post by Mike25 »

Ik heb veel pakketjes via Hans naar Nederland gehaald, altijd dik tevreden.
Op verzoek maken ze foto's van de stuff die je gekocht hebt en controleren alles.
Bij Hans en Bianca betaal je echt niets teveel, vraag me de helft van de tijd af waar ze het van doen.

Kan je ook zien aan het smalle bekkie van Hans, net genoeg winst voor een boterham

:D
Post Reply