ben lid geworden van AAC,nog meer leden hier?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
impala62
Posts: 532
Joined: Fri Mar 11, 2005 5:36 pm

Re: ben lid geworden van AAC,nog meer leden hier?

Post by impala62 »

Ik vraag me wel eens af waarom mensen met alle geweld lid moeten/willen zijn van "een" club...
Je kan toch een hoop lol hebben met us-car eigenaren onderling, via/met diverse fora e.d.?
Ik rijd toevallig een Lincoln/Ford, en ja, er zijn de bekende grapjes, maar ik zie geen enkele reden waarom ik niet ooit eens ene chevy, pontiac, of andere sloep zou willen rijden. Keer je dan in 1 klap ineens al die "vrienden" van je vorige club de rug toe? (of wat vaker gebeurd: zij jou?)
Ben lid geworden omdat ik dat kado kreeg van mijn ouders toendertijd.
En wel van het AAC omdat die als club op Maarseveen stonden en de sfeer me daar wel beviel.
Groot voordeel daar is dat ze niet aan merken vast zitten (soms wel aan orginaliteit).
Trek ik me toch niets van aan, doe altijd mijn eigen ding.
Heb me daar dus met mijn 1:pontiac, 2:mustang, 3:plymouth en 4:chevy nog altijd op mijn plaats gevoeld.

Ben liefhebber van (bijna) alle soorten us voertiugen zowel orgineel als ook verbouwd (bijv. gasser :jump: ) en kan dan ook met veel plezier naar andermans auto kijken.

Heb persoonlijk iets minder met clubs/personen die vinden dat je op een meeting zo veel mogelijk bier oid moet drinken en dan voor je tent/caravan te hangen.

Maar ieder zijn lol.
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: ben lid geworden van AAC,nog meer leden hier?

Post by big dooley »

Pavement Pounder wrote:Zelfs dat dak zat origineel niet in deze auto, er zaten hele mooie lasnaadjes aan de binnen kant.
Ik ben lid geweest van de Big city rollers, Aac, Nscc, De pook en de Czg, nu alweer zo'n 10 jaar van de Natc(454SS.com) waar men elkaar wel respecteerd.
In Nederland is het allemaal gezeik op den duur.
je vergeet nog de american pickupclub en f.u.c.o.f.
kan me nog wel herinneren dat je wel eens bepaalde befaamde rondritjes van hun meereed... respect kreeg je altijd met dat zwarte monster van je :D
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: ben lid geworden van AAC,nog meer leden hier?

Post by Johnto »

big dooley wrote: respect kreeg je altijd met dat zwarte monster van je :D
En dat krijgt hij nogsteeds van mij, ondanks dat hij zo'n vieze sjevie rijdt ;)
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: ben lid geworden van AAC,nog meer leden hier?

Post by Pavement Pounder »

:P
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: ben lid geworden van AAC,nog meer leden hier?

Post by big dooley »

Johnto wrote: En dat krijgt hij nogsteeds van mij, ondanks dat hij zo'n vieze sjevie rijdt ;)
vieze sjevie? dan neem ik aan, dat je 460 het nu wel lukt een burn out te maken? :lol:
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: ben lid geworden van AAC,nog meer leden hier?

Post by Pavement Pounder »

En dan zonder dat een ander op z'n plaat gaat ivm Furd oliedruppels ?
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: ben lid geworden van AAC,nog meer leden hier?

Post by Johnto »

big dooley wrote:vieze sjevie? dan neem ik aan, dat je 460 het nu wel lukt een burn out te maken? :lol:
Die is wel erg onder de gordel meester Dooley :D
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: ben lid geworden van AAC,nog meer leden hier?

Post by big dooley »

Johnto wrote:Die is wel erg onder de gordel meester Dooley :D
mwoah, de jouwe rijdt tenminste... :thumbs:
kan ik niet zeggen... :?

maar heb de laatste 3 jaar aardig wat schuld weten weg te werken en inmiddels staat er weer iets op de spaarrekening, met dank aan de ploegendienst...
dus ik verwacht wel dat daar verandering in gaat komen.. tot nu toe rustig aan het oriënteren, maar hoe meer ik tegenkom, des te moeilijker het wordt... :
big block? small block?
welke componenten? hoeveel compressie?
een blok zo overnemen, hier op wens laten bouwen of vanuit de states laten komen?
en wat doet dit prijstechnisch allemaal? verder sparen? of stukje bij beetje elke keer een verbetering/modificatie uitvoeren en dan weer karren?
de BD staat inmiddels 6 jaar stil... hij moet ook nog door de keuring heen komen :)

waar ik wel vrij zeker van ben, is dat ik alleen op lpg verder ga... al mijn lpg-bakkies, waren/zijn dual fuel, maar ik gebruik het bijna nooit...
wat motoren betreft, vond ik dit wel een interessante, ook omdat ie bekend is met lpg: http://www.strokerengine.com/
lpg dus... hoeveel verdampers en mixers zijn er nodig? technocarb? gas research? of gewoon low tech en het bekende impco (425) of die in bepaalde kringen populaire OHG (waar je de ene keer makkelijk en de andere keer heel moeilijk aan komt)...

verder zal er toch ook een keer een OD-bak in komen... heb nooit geen trammelant gehad met die ouwe th400 (heeft het ook nooit echt moeilijk gehad, met die sae 160hp van dat ouwe blokkie :D) maar 4.10 in de achteras en dus +/- 3000rpm bij 100km/h werkt op je zenuwen, alhoewel de pompbediendes altijd aardig tegen me waren
ja en dan ga je weer: wat voor bak? welke koppelomvormer, met welke stall speed? electrisch, niet-electrisch? GV under/overdrive?

keuze's keuze's keuze's... wat is slim?
Erik Firebird
Posts: 4708
Joined: Sun May 15, 2005 12:06 pm

Re: ben lid geworden van AAC,nog meer leden hier?

Post by Erik Firebird »

Ask Dr. Brak??
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: ben lid geworden van AAC,nog meer leden hier?

Post by big dooley »

Erik Firebird wrote:Ask Dr. Brak??
sjak is idd aardig op de hoogte van het lpg-gebeuren en een mooi adres voor onderdelen... maar om een vraag te beantwoorden, neem ik aan, dat ie een totaalplaatje moet hebben.... en das nou net het euvel ;)
Post Reply