Dual V8 hot rod
-
- Posts: 4564
- Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm
Dual V8 hot rod
2 x 350 Chevy motoren, 450 Hp elk..
Re: Dual V8 hot rod
Mozes,wat een geweld
Dat dacht die fietser ook
Dat dacht die fietser ook
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Dual V8 hot rod
hoe zouden ze dat nou doen , zijn die blokken aan elkaar gekoppeld?
Re: Dual V8 hot rod
Met trekkertrek doen ze het ook,maar dan met 5 motoren
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Dual V8 hot rod
ja , maar hoe?
ik neem niet aan dat de met de starterkrans aan de krukas pulley gelast zijn
ik neem niet aan dat de met de starterkrans aan de krukas pulley gelast zijn
-
- Posts: 4564
- Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm
Re: Dual V8 hot rod
Er zit een rubber koppelstuk tussen de 2 motoren. De achterste motor heeft alle accesoires, dus hij kan zonder de voorste motor draaien.
Re: Dual V8 hot rod
Gewoon een koppeling dan neem ik aan ?themidnightcruiser wrote:Er zit een rubber koppelstuk tussen de 2 motoren. De achterste motor heeft alle accesoires, dus hij kan zonder de voorste motor draaien.
Is een vaste koppeling tussen de krukassen dan niet waarschijnlijker ? ivm balancering enzo.
Lijkt me nou niet echt helemaal de bedoeling dat je de voorste motor op ieder willekeuring 'krukas moment' in kan schakelen.
Al zou dat wel wat schelen in het verbruik op de snelweg
Re: Dual V8 hot rod
Het dak is ook wel handig gemaakt om makkelijk te kunnen instappen.
Re: Dual V8 hot rod
Rubber vaste koppeling, 45 graden: http://www.hotrod.com/featuredvehicles/ ... nsion.html
Foto koppeling: http://www.sirecustomperformance.com/Ga ... sm.html#62
Video's: http://wn.com/SireCustoms
Foto koppeling: http://www.sirecustomperformance.com/Ga ... sm.html#62
Video's: http://wn.com/SireCustoms
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Dual V8 hot rod
Oke vaste koppeling dus, maar rubber gedempt dan neem ik aan ? ( beetje zoals het achtertandwiel van een motor, die in principe ook in het rubber hangt )
Ik bedoel, die koppeling is toch niet helemaal van rubber ofzo, dat kan toch nooit ?
Rubber koppeling klinkt een beetje misleidend ? :arrow:
Sorry voor mijn vervelende vragen, gewoon nieuwsgiering naar dit stukje mechaniek
Ik bedoel, die koppeling is toch niet helemaal van rubber ofzo, dat kan toch nooit ?
Rubber koppeling klinkt een beetje misleidend ? :arrow:
Sorry voor mijn vervelende vragen, gewoon nieuwsgiering naar dit stukje mechaniek
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Dual V8 hot rod
hij heeft een rubberen donut gebruikt die in de aandrijving van een bepaalde amerikaan of een inboard bootmotor word gebruikt weet niet meer welke maar het is vrij eenvoudige oplossing
de voorste motor heeft een vliegwiel van een motor met versnellingsbak en een soort flens ertegenaan geschroeft dan het rubber dan weer een flens die op de trillingdemper/poelie van de achterste motor zit geschroeft het lastigste is hoe de voorste te laten lopen ten opzichte van de achterste (ietsje achterlopend op het onstekingpunt of exact hetzelfde) omdat het extra vibraties kan veroorzaken , het was een bekent probleem voor twin setups en het staat ergens in zn verhaal je zou ook twee kettingtandwielen en een extreem kort stukje dubbelrij ketting strak om die tandwielen kunnen gebruiken , het gaat er om dat de motor iets kan bewegen
beide motoren hebben een starter en waterpomp de achterste motor gebruikt twee radiatoren naast de motor de voorste een in de neus .
het laatste wat ik er over gelezen heb was dat de achterste motor nog iets te heet werd
de voorste motor heeft een vliegwiel van een motor met versnellingsbak en een soort flens ertegenaan geschroeft dan het rubber dan weer een flens die op de trillingdemper/poelie van de achterste motor zit geschroeft het lastigste is hoe de voorste te laten lopen ten opzichte van de achterste (ietsje achterlopend op het onstekingpunt of exact hetzelfde) omdat het extra vibraties kan veroorzaken , het was een bekent probleem voor twin setups en het staat ergens in zn verhaal je zou ook twee kettingtandwielen en een extreem kort stukje dubbelrij ketting strak om die tandwielen kunnen gebruiken , het gaat er om dat de motor iets kan bewegen
beide motoren hebben een starter en waterpomp de achterste motor gebruikt twee radiatoren naast de motor de voorste een in de neus .
het laatste wat ik er over gelezen heb was dat de achterste motor nog iets te heet werd