Dual V8 hot rod

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Dual V8 hot rod

Post by themidnightcruiser »





2 x 350 Chevy motoren, 450 Hp elk..
camarojo
Posts: 519
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:36 pm

Re: Dual V8 hot rod

Post by camarojo »

Mozes,wat een geweld :lol:
Dat dacht die fietser ook :D
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Dual V8 hot rod

Post by rene74monte »

:lol:
hoe zouden ze dat nou doen , zijn die blokken aan elkaar gekoppeld?
camarojo
Posts: 519
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:36 pm

Re: Dual V8 hot rod

Post by camarojo »

Met trekkertrek doen ze het ook,maar dan met 5 motoren
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Dual V8 hot rod

Post by rene74monte »

ja , maar hoe?
ik neem niet aan dat de met de starterkrans aan de krukas pulley gelast zijn :D
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: Dual V8 hot rod

Post by themidnightcruiser »

Er zit een rubber koppelstuk tussen de 2 motoren. De achterste motor heeft alle accesoires, dus hij kan zonder de voorste motor draaien.
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Dual V8 hot rod

Post by Shev Ed »

themidnightcruiser wrote:Er zit een rubber koppelstuk tussen de 2 motoren. De achterste motor heeft alle accesoires, dus hij kan zonder de voorste motor draaien.
Gewoon een koppeling dan neem ik aan ?

Is een vaste koppeling tussen de krukassen dan niet waarschijnlijker ? ivm balancering enzo.

Lijkt me nou niet echt helemaal de bedoeling dat je de voorste motor op ieder willekeuring 'krukas moment' in kan schakelen.
Al zou dat wel wat schelen in het verbruik op de snelweg :D :D
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Dual V8 hot rod

Post by JurgenS »

Het dak is ook wel handig gemaakt om makkelijk te kunnen instappen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Dual V8 hot rod

Post by Wilf »

watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Dual V8 hot rod

Post by watahyahknow »

Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Dual V8 hot rod

Post by Shev Ed »

Oke vaste koppeling dus, maar rubber gedempt dan neem ik aan ? ( beetje zoals het achtertandwiel van een motor, die in principe ook in het rubber hangt )

Ik bedoel, die koppeling is toch niet helemaal van rubber ofzo, dat kan toch nooit ? :o

Rubber koppeling klinkt een beetje misleidend ? :o :eek: :? :( :arrow: :|

Sorry voor mijn vervelende vragen, gewoon nieuwsgiering naar dit stukje mechaniek :D
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Dual V8 hot rod

Post by watahyahknow »

hij heeft een rubberen donut gebruikt die in de aandrijving van een bepaalde amerikaan of een inboard bootmotor word gebruikt weet niet meer welke maar het is vrij eenvoudige oplossing
de voorste motor heeft een vliegwiel van een motor met versnellingsbak en een soort flens ertegenaan geschroeft dan het rubber dan weer een flens die op de trillingdemper/poelie van de achterste motor zit geschroeft het lastigste is hoe de voorste te laten lopen ten opzichte van de achterste (ietsje achterlopend op het onstekingpunt of exact hetzelfde) omdat het extra vibraties kan veroorzaken , het was een bekent probleem voor twin setups en het staat ergens in zn verhaal je zou ook twee kettingtandwielen en een extreem kort stukje dubbelrij ketting strak om die tandwielen kunnen gebruiken , het gaat er om dat de motor iets kan bewegen
beide motoren hebben een starter en waterpomp de achterste motor gebruikt twee radiatoren naast de motor de voorste een in de neus .
het laatste wat ik er over gelezen heb was dat de achterste motor nog iets te heet werd
Post Reply