Lekkere sled

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Lekkere sled

Post by Firefly »

29er Hot Rod wrote:ikzelf had het mooier gevonden als ze zoveel mogelijk van het oude dakje weer gebruikt zouden hebben, ipv allemaal losse stukjes ....maar ja, das mijn mening :)

dat wil dus niet zeggen dat mat zwarte hokken zoals de mijne zeg maar slechter zijn gechopped..... :D
Naja, met die 'losse stukjes' wordt wel de kromming van het dak helemaal proportioneel gemaakt. En als het ding afgelakt is zie je dat toch niet meer, dan zie je alleen nog die soepele lijnen 8)
camino-danny
Posts: 404
Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am

Re: Lekkere sled

Post by camino-danny »

@ ShevEd

hot rod is heeft net een stoerdere look met dat gechop en gedoe .
anders is het meer een ouwe lullen bak, kan het wel snappen.
alleen begrijp jou ding ook, een auto van 60 jaar oud verdient het om in orgineele staat te blijven...

toch zijn het vette wagens...
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: Lekkere sled

Post by 29er Hot Rod »

Firefly wrote:
Naja, met die 'losse stukjes' wordt wel de kromming van het dak helemaal proportioneel gemaakt. En als het ding afgelakt is zie je dat toch niet meer, dan zie je alleen nog die soepele lijnen 8)
uitrollen/kloppen ipv losse stukjes is een optie al red je dat meestal nooit met het gehele dak

maar hoe dan ook 'a hell of a job' ......

en Shev Ed, kom eens een stukje rijden zou ik zeggen,rijd nog net zo comfortabel als vroeger,dus geen stuurbekr. of hyper de pieper moderne schijfjes oid :D alleen die kleine raampies he :P :lol:

greetz Ep
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: Lekkere sled

Post by warriorair »

Origineel !
Image

Of Custom ? :?:
Image
en voldoende hoofdruimte . :D
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Lekkere sled

Post by rene74monte »

tja , ieder zijn ding natuurlijk , ik ben er ook niet zo voor , in die van mij wordt niet gezaagd maar hij blijft ook zeker niet origineel
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Lekkere sled

Post by basezum »

warriorair wrote:Origineel !
Image

Of Custom ? :?:
Image
en voldoende hoofdruimte . :D

Custom :D
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Lekkere sled

Post by Detroitsteel »

Erg slick!!! :)

wel een dubbel gevoel, aan de ene kant slopen ze een klassieker die in - zo lijkt altands- topstaat verkeerd.
Maar aan de andere kant maken ze er toch wel iets moois van :)
En dat zie je vaak anders :?

En waarom dit voor mij niks is om te doen..?

Nou eh, dit is het stadium waar ik zou afhaken: "months of tedious block sanding" :lol:
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: Lekkere sled

Post by themidnightcruiser »

Gewoon de zaag erin bij dat soort auto's!

:D
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Lekkere sled

Post by Streetrod »

Gewoon zagen
Orgineel
Image
zaaaag
Image
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: Lekkere sled

Post by rockatansky »

Gewoon de zaag erin bij dat soort auto's!
X2


Fuck the factory, Kustomize!! :!:
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Lekkere sled

Post by Shev Ed »

warriorair wrote:Origineel !
[imghttp://i357.photobucket.com/albums/oo19/warriorairbrushart/B17604.jpg[/img]

Of Custom ? :?:
[imghttp://i357.photobucket.com/albums/oo19/warriorairbrushart/1.jpg[/img]
en voldoende hoofdruimte . :D
Orgineel, zonder enige twijfel. :)
Marcel Firebird
Posts: 1966
Joined: Mon Apr 12, 2004 8:47 am

Re: Lekkere sled

Post by Marcel Firebird »

dare to be different, ik snap dat "het MOET orgineel blijven" verhaal al jaren niet :moony:
tenzij je bruiloften rijd met zo'n ding, en anders de zaag er in. 8)
het zou mij ook weinig kunnen schelen hoe ik zat als ik zo'n ding had, al zit je op een sinasappel kissie :D
je hebt iets waar geen 2e van is 8)
Santa Barbara Paul
Posts: 2
Joined: Thu Mar 10, 2011 6:14 pm

Re: Lekkere sled

Post by Santa Barbara Paul »

Shev Ed wrote:
Helemaal mee eens.

Je maakt mij niet wijs dat je daar nog normaal mee kunt rijden, lekker genieten van de rit zegmaar, heerlijk ontspannen kunnen rijden waar deze wagens toch min of meer voor gebouwd zijn.

Nah, dat ze dit vroeger met deze wagens deden is natuurlijk helemaal te gek, maar om vandaag de dag nog een wagen tot en met de jaren 50/begin 60 , gaat zitten te zagen, nee. Sorry, maar dat vind ik tever gaan.
Dan heeft een wagen het verdomme ruim 50jaar heel 'overleeft' komt er iemand aan, en zet de slijptol erin. :(

Kan daar weinig respect voor hebben helaas, eeuwig zonde van de wagens.
Het kan mooi werk zijn, maar de wagen kan/of wordt nooit meer terug gebracht naar orgineel.

Er zijn verzaagde wagens genoeg, laat liever het orgineel (wat na ruim 50jaar nog orgineel is) orgineel...

Ik weet niet, zo denk ik er eigenlijk over.

Hot Rod's zijn leuk en te gek, maar laat een orginele wagen orgineel, na 50 of 60jaar heel te zijn gebleven, mag het wel heel blijven ook.
Wat is dan het doel, of het punt, om erin te gaan zitten zagen ? Ik snap dat gewoon niet.
My name is Paul Hoffmann, I was born in California to Dutch and German parents. I am an American, but I speak Dutch and German....but unfortunately I cant write it too well. My wife is from Eindhoven who I met when I lived there after college and both my children have Dutch passports.

So, since that is out of the way, let me start by asking you if you have ever seen a stock factory 1940 Mercury? They are really ugly. In the "Build" section of the website, we describe that the roof was almost entirely hand made, yes section by section, because the stock roof is impossible to alter to work as low as we went. The roof modification, chassis modification, and window modifications, were done in a late 30's early 40's style. We tried to make the car look like it was designed after a Delehaye or Talbot Lago of that era. It has been described by some as the most beautiful Mercury ever built and the man that did the work is a national treasure.

I understand it is not for everyone but trust me, it is a major major improvement from the UGLY stock 1940 Mercury. Yes, they are expensive rare cars, but they are nowhere near as beautiful as a stock 1940 Ford. Some cars should be left stock (1959 Impala, any year Woodie etc) and others look ridiculous stock.... and the 1940 Mercury is one of those cars.

I am almost 2 meters tall and I fit in the car just fine. There is lots of headroom in these cars.
I hope you find your own 1940 Mercury and you never change a thing on it. Since we are handing out opinions, I think thats a total bore. Zo denk ik er eigenlijk over. Mine? well, we chopped the shit out of it because thats what we do here in California.

Proost.


Paul in Santa Barbara.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Lekkere sled

Post by Detroitsteel »

RESPECT :thumbs:
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Lekkere sled

Post by rene74monte »

hi paul . welcome here
i think you are right , and it is all a matter of taste , personally i like the look of chopped roofs
but not to much .
i have a 53 pontiac coupe and i think that model does not need a chop :D
gonna be a nice cruiser
Post Reply