Naja, met die 'losse stukjes' wordt wel de kromming van het dak helemaal proportioneel gemaakt. En als het ding afgelakt is zie je dat toch niet meer, dan zie je alleen nog die soepele lijnen 8)29er Hot Rod wrote:ikzelf had het mooier gevonden als ze zoveel mogelijk van het oude dakje weer gebruikt zouden hebben, ipv allemaal losse stukjes ....maar ja, das mijn mening
dat wil dus niet zeggen dat mat zwarte hokken zoals de mijne zeg maar slechter zijn gechopped.....
Lekkere sled
Re: Lekkere sled
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am
Re: Lekkere sled
@ ShevEd
hot rod is heeft net een stoerdere look met dat gechop en gedoe .
anders is het meer een ouwe lullen bak, kan het wel snappen.
alleen begrijp jou ding ook, een auto van 60 jaar oud verdient het om in orgineele staat te blijven...
toch zijn het vette wagens...
hot rod is heeft net een stoerdere look met dat gechop en gedoe .
anders is het meer een ouwe lullen bak, kan het wel snappen.
alleen begrijp jou ding ook, een auto van 60 jaar oud verdient het om in orgineele staat te blijven...
toch zijn het vette wagens...
-
- Posts: 1716
- Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm
Re: Lekkere sled
uitrollen/kloppen ipv losse stukjes is een optie al red je dat meestal nooit met het gehele dakFirefly wrote:
Naja, met die 'losse stukjes' wordt wel de kromming van het dak helemaal proportioneel gemaakt. En als het ding afgelakt is zie je dat toch niet meer, dan zie je alleen nog die soepele lijnen 8)
maar hoe dan ook 'a hell of a job' ......
en Shev Ed, kom eens een stukje rijden zou ik zeggen,rijd nog net zo comfortabel als vroeger,dus geen stuurbekr. of hyper de pieper moderne schijfjes oid alleen die kleine raampies he
greetz Ep
-
- Posts: 832
- Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm
Re: Lekkere sled
Origineel !
Of Custom ?
en voldoende hoofdruimte .
Of Custom ?
en voldoende hoofdruimte .
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Lekkere sled
tja , ieder zijn ding natuurlijk , ik ben er ook niet zo voor , in die van mij wordt niet gezaagd maar hij blijft ook zeker niet origineel
Re: Lekkere sled
warriorair wrote:Origineel !
Of Custom ?
en voldoende hoofdruimte .
Custom
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Lekkere sled
Erg slick!!!
wel een dubbel gevoel, aan de ene kant slopen ze een klassieker die in - zo lijkt altands- topstaat verkeerd.
Maar aan de andere kant maken ze er toch wel iets moois van
En dat zie je vaak anders
En waarom dit voor mij niks is om te doen..?
Nou eh, dit is het stadium waar ik zou afhaken: "months of tedious block sanding"
wel een dubbel gevoel, aan de ene kant slopen ze een klassieker die in - zo lijkt altands- topstaat verkeerd.
Maar aan de andere kant maken ze er toch wel iets moois van
En dat zie je vaak anders
En waarom dit voor mij niks is om te doen..?
Nou eh, dit is het stadium waar ik zou afhaken: "months of tedious block sanding"
-
- Posts: 4564
- Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm
Re: Lekkere sled
Gewoon de zaag erin bij dat soort auto's!
Re: Lekkere sled
Gewoon zagen
Orgineel
zaaaag
Orgineel
zaaaag
-
- Posts: 2391
- Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm
Re: Lekkere sled
X2Gewoon de zaag erin bij dat soort auto's!
Fuck the factory, Kustomize!!
Re: Lekkere sled
Orgineel, zonder enige twijfel.warriorair wrote:Origineel !
[imghttp://i357.photobucket.com/albums/oo19/warriorairbrushart/B17604.jpg[/img]
Of Custom ?
[imghttp://i357.photobucket.com/albums/oo19/warriorairbrushart/1.jpg[/img]
en voldoende hoofdruimte .
-
- Posts: 1966
- Joined: Mon Apr 12, 2004 8:47 am
Re: Lekkere sled
dare to be different, ik snap dat "het MOET orgineel blijven" verhaal al jaren niet
tenzij je bruiloften rijd met zo'n ding, en anders de zaag er in. 8)
het zou mij ook weinig kunnen schelen hoe ik zat als ik zo'n ding had, al zit je op een sinasappel kissie
je hebt iets waar geen 2e van is 8)
tenzij je bruiloften rijd met zo'n ding, en anders de zaag er in. 8)
het zou mij ook weinig kunnen schelen hoe ik zat als ik zo'n ding had, al zit je op een sinasappel kissie
je hebt iets waar geen 2e van is 8)
-
- Posts: 2
- Joined: Thu Mar 10, 2011 6:14 pm
Re: Lekkere sled
My name is Paul Hoffmann, I was born in California to Dutch and German parents. I am an American, but I speak Dutch and German....but unfortunately I cant write it too well. My wife is from Eindhoven who I met when I lived there after college and both my children have Dutch passports.Shev Ed wrote:
Helemaal mee eens.
Je maakt mij niet wijs dat je daar nog normaal mee kunt rijden, lekker genieten van de rit zegmaar, heerlijk ontspannen kunnen rijden waar deze wagens toch min of meer voor gebouwd zijn.
Nah, dat ze dit vroeger met deze wagens deden is natuurlijk helemaal te gek, maar om vandaag de dag nog een wagen tot en met de jaren 50/begin 60 , gaat zitten te zagen, nee. Sorry, maar dat vind ik tever gaan.
Dan heeft een wagen het verdomme ruim 50jaar heel 'overleeft' komt er iemand aan, en zet de slijptol erin.
Kan daar weinig respect voor hebben helaas, eeuwig zonde van de wagens.
Het kan mooi werk zijn, maar de wagen kan/of wordt nooit meer terug gebracht naar orgineel.
Er zijn verzaagde wagens genoeg, laat liever het orgineel (wat na ruim 50jaar nog orgineel is) orgineel...
Ik weet niet, zo denk ik er eigenlijk over.
Hot Rod's zijn leuk en te gek, maar laat een orginele wagen orgineel, na 50 of 60jaar heel te zijn gebleven, mag het wel heel blijven ook.
Wat is dan het doel, of het punt, om erin te gaan zitten zagen ? Ik snap dat gewoon niet.
So, since that is out of the way, let me start by asking you if you have ever seen a stock factory 1940 Mercury? They are really ugly. In the "Build" section of the website, we describe that the roof was almost entirely hand made, yes section by section, because the stock roof is impossible to alter to work as low as we went. The roof modification, chassis modification, and window modifications, were done in a late 30's early 40's style. We tried to make the car look like it was designed after a Delehaye or Talbot Lago of that era. It has been described by some as the most beautiful Mercury ever built and the man that did the work is a national treasure.
I understand it is not for everyone but trust me, it is a major major improvement from the UGLY stock 1940 Mercury. Yes, they are expensive rare cars, but they are nowhere near as beautiful as a stock 1940 Ford. Some cars should be left stock (1959 Impala, any year Woodie etc) and others look ridiculous stock.... and the 1940 Mercury is one of those cars.
I am almost 2 meters tall and I fit in the car just fine. There is lots of headroom in these cars.
I hope you find your own 1940 Mercury and you never change a thing on it. Since we are handing out opinions, I think thats a total bore. Zo denk ik er eigenlijk over. Mine? well, we chopped the shit out of it because thats what we do here in California.
Proost.
Paul in Santa Barbara.
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Lekkere sled
hi paul . welcome here
i think you are right , and it is all a matter of taste , personally i like the look of chopped roofs
but not to much .
i have a 53 pontiac coupe and i think that model does not need a chop
gonna be a nice cruiser
i think you are right , and it is all a matter of taste , personally i like the look of chopped roofs
but not to much .
i have a 53 pontiac coupe and i think that model does not need a chop
gonna be a nice cruiser