Verzekering

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
karnivoor
Posts: 114
Joined: Wed Mar 30, 2011 10:32 pm

Re: Verzekering

Post by karnivoor »

Achtung wrote:Heb nog steeds niks ontvangen.
Ik ga straks na mijn werk nog even bellen naar Unive.

Heeft iemand nog tips welke verzekeraar ik zou kunnen nemen die aan deze voorwaarden voldoet;
1. Enige auto die verzekerd wordt
2. rond de 7500km p/j
3. All risk verzekering waarbij je zelf je taxateur kan kiezen.

Kan je er ook bij zitten hoeveel 't ongeveer kost?
Alvast bedankt!
ASR (gaat zelfs tot 10.000 per jaar) en heeft geen verplichting tot een andere auto ernaast (wel kan er gediscussieerd worden over (regelmatig) woon-werk verkeer gezien dan de definitie van oldtimer als hobby auto niet meer relevant is).

De jaarpremie voor WA is een vast tarief (€ 100,00 ex belasting + € 42,00 voor inzittenden zo uit m'n hoofd), wat de premiestelling voor Casco is, durf ik zo niet te zeggen. Niet de goedkoopste op de markt maar wel een goeie maatschappij qua schadeafhandeling en helderheid.
jan suburban
Posts: 390
Joined: Wed Feb 11, 2004 12:05 am

Re: Verzekering

Post by jan suburban »

Ben verzekerd via Herasto in Rosmalen en heb mijn auto hier http://www.taxatieklassieker.nl/ online laten taxeren.
Had rapport de tweede dag na het indienen van de gegevens op de mat liggen en is netjes geaccepteerd door de verzekeraar.

jan....
akkemie
Posts: 5126
Joined: Thu Apr 29, 2004 9:52 pm

Re: Verzekering

Post by akkemie »

Wel erg raar.

Wij zijn ook bij Univé en willen de auto straks laten taxeren door van ijzen taxaties.
We hebben Univé gebeld en die vonden het goed dat we de auto bij de door ons gekozen taxatie bureau laten taxeren.
Dus wie word er nu voor gelogen...jij of wij?

Ik ben wel erg in dubio om bij Univé weg tegaan en over te stappen op Gio Adviesgroep.
Achtung
Posts: 34
Joined: Fri Feb 04, 2011 7:30 pm

Re: Verzekering

Post by Achtung »

Wij zijn ook bij Univé en willen de auto straks laten taxeren door van ijzen taxaties.
We hebben Univé gebeld en die vonden het goed dat we de auto bij de door ons gekozen taxatie bureau laten taxeren.
Dus wie word er nu voor gelogen...jij of wij?
Net even gebeld met Unive. Ik ben dus voorgelogen. Heb dezelfde vraag gesteld als toen. Deze man vertelde mij dat ik zelf ook wel een taxateur mag kiezen!
Had mij waarschijnlijk een week of 2 gescheeld.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Verzekering

Post by thunderbuick »

Deze had dan waarschijnlijk ook geen provisie regeling met die taxateur :D
olle griese
Posts: 392
Joined: Sat Mar 13, 2010 5:31 pm

Re: Verzekering

Post by olle griese »

Vandaag een WA verzekering voor m,n Sub afgesloten bij Unive.
101 euro per jaar moet ik betalen.
Achtung
Posts: 34
Joined: Fri Feb 04, 2011 7:30 pm

Re: Verzekering

Post by Achtung »

Eindelijk mijn taxatierapport binnen! Na 16 a 17 dagen kan ik mijn skatje eindelijk allrisk verzekeren.
Zo en dan nu naar Unive.

MAAAAAAARRRRR,
ik ben het niet eens met de waarde op het taxatierapport!
Maar dan ook helemaal niet.

Ik heb een kopie van een taxatierapport (van de vorige eigenaar) van 2.5 jaar geleden. De waarde hierop is tweemaal zo hoog als mijn rapport!!! En we hebben 't hier niet over een paar euro's en een zak knikkers. De staat van de auto op dit moment is ongeveer hetzelfde als die van 2.5 jaar geleden. Ze is in ieder geval niet de helft in waarde gedaald.
Mocht ik haar een keer om een boom vouwen en ze komt te overlijden krijg ik voor dat geld nooit meer eenzelfde auto.

Wat nu?
Moet ik naar dezelfde taxateur als de vorige eigenaar gaan en naar een andere verzekeringsmaatschappij?
Last edited by Achtung on Thu Apr 07, 2011 11:25 pm, edited 1 time in total.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Verzekering

Post by thunderbuick »

Ik heb een kopie van een taxatierapport (van de vorige eigenaar) van 2.5 jaar geleden. De waarde hierop is tweemaal zo hoog als mijn rapport
Die taxateur was dus niet aangeraden door een verzekering die eventueel dat taxatie bedrag uit zou moeten keren bij total loss :)
Ik zou de verzekering verwittigen dat ik een andere verzekering nam omdat de door hun aangewezen taxateur enz.blablabla.
akkemie
Posts: 5126
Joined: Thu Apr 29, 2004 9:52 pm

Re: Verzekering

Post by akkemie »

Of je hebt een taxateur gehad die de balle verstand heeft van dit soort auto's.
Die van de Univé die de camaro ooit eens heeft gedaan die deed alleen maar amerikanen.

Vraag gewoon nou eens bij vanijzentaxaties.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Verzekering

Post by sjak_brak »

Achtung wrote:Ik heb een kopie van een taxatierapport (van de vorige eigenaar) van 2.5 jaar geleden. De waarde hierop is tweemaal zo hoog als mijn rapport!!! En we hebben 't hier niet over een paar euro's en een zak knikkers. De staat van de auto op dit moment is ongeveer hetzelfde als die van 2.5 jaar geleden. Ze is in ieder geval niet de helft in waarde gedaald.
Mocht ik haar een keer om een boom vouwen en ze komt te overlijden krijg ik voor dat geld nooit meer eenzelfde auto.

Wat nu?
Moet ik naar dezelfde taxateur als de vorige eigenaar gaan en naar een andere verzekeringsmaatschappij?
Een veel te hoge taxatiewaarde is ook niet per definitie gunstig, dat betekent meer premie betalen, maar niet per definitie meer vangen bij een schadevoorval. Daarnaast is het ook niet gezegd, dat de taxatie van de vorige eigenaar super-deskundig was.

Als je betaald hebt voor een taxatie, en je bent het niet eens met het rapport, dan zou ik contact zoeken met de betrffende taxateur. Vraag hoe hij op die waarde komt, en maak je bezwaren kenbaar. Onderbouw je eigen standpunt dmv advertenties van vergelijkbare wagens, facturen van dingen die gedaan zijn (bv motorrevisie, spuitbeurt,...)

Op zich zou ik de gang van zaken genoeg zijn om de overeenkomst met Unive per direct te beeindigen (ivm dwaling van hun kant mbt keuzevrijheid taxateur) als je dat beter lijkt.
karnivoor
Posts: 114
Joined: Wed Mar 30, 2011 10:32 pm

Re: Verzekering

Post by karnivoor »

Inderdaad. En er zijn maatschappijen/tussenpersonen genoeg die graag behulpzaam hierin zijn dus voel je niet vast zitten aan één maatschappij.
Achtung
Posts: 34
Joined: Fri Feb 04, 2011 7:30 pm

Re: Verzekering

Post by Achtung »

Europeesche?
Ik heb ze gebeld maar je moet bij hen een 2e auto hebben. Kleine lettertjes :x :x

Heeft iemand ervaring met Jelierse verzekeringen of met ASR verzekeringen?
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Verzekering

Post by ThA CoPyCaT© »

jan suburban wrote:Ben verzekerd via Herasto in Rosmalen en heb mijn auto hier http://www.taxatieklassieker.nl/ online laten taxeren.
Had rapport de tweede dag na het indienen van de gegevens op de mat liggen en is netjes geaccepteerd door de verzekeraar.

jan....
Is zoiets rechtsgeldig? In feite taxeer je dan toch je eigen auto?
Een beetje photoshoppen en je auto ziet er weer als nieuw uit... :D
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Verzekering

Post by Thompson »

Achtung wrote:Ik heb ze gebeld maar je moet bij hen een 2e auto hebben. Kleine lettertjes :x :x

Heeft iemand ervaring met Jelierse verzekeringen of met ASR verzekeringen?
Oh hmm daar was ik niet van op de hoogte! Dat is natuurlijk niks dan.
Last edited by Thompson on Tue Apr 12, 2011 12:12 pm, edited 1 time in total.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Verzekering

Post by ThA CoPyCaT© »

Anders erbij vermelden dat je van mijn werkgever privé gebruik mag maken van de auto van de zaak. Dit hoeft dan geen "leasebak" te zijn; kan natuurlijk ook een "werkbussie" zijn. Is mij destijds wel eens gelukt zo een oldtimerverzekering af te sluiten waarbij in eerste instantie een eerste auto noodzakelijk was.
Post Reply