Verzekering

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Achtung
Posts: 34
Joined: Fri Feb 04, 2011 7:30 pm

Verzekering

Post by Achtung »

Hallo,

Ik ben sinds 19 maart de trotse eigenaar van een Chevrolet Camaro 1973.

Hier mijn verhaaltje, mijn vraag en mijn verbazing;

Een ongeluk zit in een klein hoekje en daarom wil ik deze auto zo snel mogelijk allrisk verzekeren. Maandag 21 maart gebeld met Unive om 'm te laten verzekeren.
Dat kon maar dan moest ik wel een taxatie rapport hebben. Dat kon alleen met een aan hun verbonden taxatieburo. Deze mensen zouden binnen 5(!) werkdagen contact met mij opnemen.
Na 4 dagen (donderdag) een brief ontvangen van het taxatieburo dat ik hun even moest bellen om een afspraak te maken. Zucht.
Maandag 28 maart was de eerst volgende datum dat 't kon dus voor die dag maar een afspraak gemaakt. Deze man is langsgeweest en zou mij het taxatie rapport zo snel mogelijk opsturen. Zucht.

Ik ben nu 11 dagen verder en nog steeds niet allrisk verzekerd!
Is het normaal dat dit allemaal zo lang duurt?
Volgens mij is zo'n afspraak maken met een taxateur en een taxatie rapport maken toch een kwestie 1 dag of een paar dagen?

Alvast bedankt!
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Verzekering

Post by sjak_brak »

Vanaf 28 maart zijn op dit ogenblik 2 werkdagen, niet 11.

Laat me raden, geduld is niet je sterkste kant :D

Even serieus, na de bezichtiging moet zon taxateur een rapportje maken, en dit naar de verzekering sturen, en de verzekering moet dit verwerken.
TheBigE
Posts: 966
Joined: Sun Feb 08, 2004 4:07 pm

Re: Verzekering

Post by TheBigE »

Begrijp je probleem niet.
Ik ga bijvoorbeeld vanmorgen naar de autodealer voor een nieuwe auto. Heb een mooie gezien in de showroom, die wil ik hebben, kan die pas over twee weken geleverd worden, snap jij dat nou?

Maar serieus, ik denk dat als jij bij je verzekeraar gevraagd had om je auto in voorlopige dekking te laten nemen in afwachting van het expertise rapport op basis van een schatting van de waarde, dit geen enkel probleem had moeten/mogen zijn.
Als dat toch zo was, dan had je een betere verzekeraar moeten zoeken.

Uit dagelijkse ervaring sprekende gaat e.e.a. nog aardig vlot overigens.

In ieder geval heel veel rij plezier met je nieuwe aanwinst (heb je al foto's geplaatst?) en ik hoop dat je je verzekering noch taxatierapport hoeft te gebruiken.

E
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Verzekering

Post by Pavement Pounder »

Een verzekering die alleen taxatierapporten accepteerd van aan hun verbonden taxateurs moet ik zowiezo niet.
Er zwemmen meer vissen in de zee.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Verzekering

Post by Wolfman »

Taxatie raport is nodig voor een allrisk oldtimer verzekering.
Maar je kunt hem natuurljik ook onmiddelijk alleen even wa laten verzekeren en zodra hij getaxeerd is de verzekering over zetten naar een oldtimer allrisk.
Dan kan je in ieder geval gelijk rijden.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Verzekering

Post by rulez »

[qoute]
Ik ben sinds 19 maart de trotse eigenaar van een Chevrolet Camaro 1973.
[/qoute]
gefeliciteerd met je aanwinst, veel rijpleizer !!!!

[qoute]
Deze mensen zouden binnen 5(!) werkdagen contact met mij opnemen.
Na 4 dagen (donderdag) een brief ontvangen van het taxatieburo dat ik hun even moest bellen om een afspraak te maken. Zucht.
[/qoute]

Dus hebben ze zich aan hun woord gehouden...toch?

[qoute]
Maandag 28 maart was de eerst volgende datum dat 't kon dus voor die dag maar een afspraak gemaakt. Deze man is langsgeweest en zou mij het taxatie rapport zo snel mogelijk opsturen. Zucht.
Is het normaal dat dit allemaal zo lang duurt?
Volgens mij is zo'n afspraak maken met een taxateur en een taxatie rapport maken toch een kwestie 1 dag of een paar dagen?
[/qoute]
Op zich vrij logische volgorde van handelen, inclusief opmaken van taxatierapport en verzenden.
28 maart taxatiedag, 29maart verwerken en verzenden, begin april dan binnen.

Mocht je benieuwd zijn naar je taxatiewaarde of dit snel bij de verzekeraar hebben liggen, bel even met je taxateur en vraag of die dit ff met je tussenpersoon van de verzekering opneemt.
Achtung
Posts: 34
Joined: Fri Feb 04, 2011 7:30 pm

Re: Verzekering

Post by Achtung »

[quote][/quote]Dus hebben ze zich aan hun woord gehouden...toch?

Ja dat klopt wel maar ik snap niet waarom ze bij Unive mij niet gewoon gelijk dat telefoonnummer van dat taxatieburo hebben gegeven. Nu duurde het 4 dagen voordat ik een brief van ze kreeg. Daar ging 't mij om.

Ik heb vandaag een paar taxatieburo's gebeld en bij een aantal kon ik meteen langskomen. Het zou dan een dag of 2 a 3 duren voordat ik het rapport thuis zou krijgen. En ik zag op de site van de Europeesche Verzekeringen dat je online (lees; meteen) een allrisk oldtimerverzekering kan afsluiten. Oftewel ik had met een dag of 2, 3 al allrisk rond kunnen rijden.

Tussen 2 haakjes; ik had bij de aankoop van de auto gelijk al een WA verzekering afgesloten.

@TheBigE. Ik zal binnenkort een paar foto's van mijn skatje maken en hier op dit forum zetten.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Verzekering

Post by rulez »

als een verzekeraar maar 1 aangesloten taxatiebureau accepteerd en niet bekend wil maken welk bureau dit is, dan zou ik de polis eens goed doornemen, zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

hopelijk kun je in ieder geval al rondrijden, zekers morgen met het zonnetje

:thumbs:
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: Verzekering

Post by 78 Firebird »

Geduld is een schone zaak (vooral met verzekeraars).
Veel plezier met je ride
Ponti 73
Posts: 312
Joined: Wed Feb 18, 2004 11:28 pm

Re: Verzekering

Post by Ponti 73 »

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, ook bij Unive.

Hun vaste taxateur belde voor een afspraak(week later), is langs geweest en weer vertrokken met de mededeling dat het model niet goed kende en een en ander op internet wilde uitzoeken over de marktwaarde. (Pontiac Firebird 1973)

3 weken later geen bericht van Taxateur of Verzekeraar.
Verzekeraar gebeld of zij al een taxatie rapport hadden ontvangen. Niet dus, hun namen wel even contact op met de taxateur.
3 dagen later wordt ik gebeld door de taxateur en die vroeg of ik haast ermee had. :? Hij had nog geen tijd gehad om het rapport uit te werken.
Aan het einde van het gesprek wou hem wel direct klaar maken met een taxatie bedrag van 11.000. Ik vertelde hem mijn aanschaf waarde en wat er inmiddels aan gedaan was, en vond 17.000 een meer reëeler bedrag. Hij ging daarmee akkoord, want ik had ook nieuwe velgen. (blijkbaar kosten die bij hem 6.000) :lol:

Dag later lag het wel bij de verzekeraar, en was ik dezelfde dag nog all-risk verzekerd.

Moraal van het verhaal. Zorg dat de verzekeraar de taxateur opdringt.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Verzekering

Post by Pavement Pounder »

Wat een verhaal, persoonlijk neem ik een onafhankelijke taxateur, en als de verzekering dat niet wil kan die op z'n kop gaan staan maar dan ga ik naar een ander die dat wel aan neemt.
En dat zijn er heel veel.
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: Verzekering

Post by ChevyKo »

Achtung wrote:Hallo,
Ik ben sinds 19 maart de trotse eigenaar van een Chevrolet Camaro 1973.

Gefeliciteerd met je Amerikaanse aankoop, btw is het deze geworden ?
Leuk karretje, jammer dat er `n manuele bak onder zit.
karnivoor
Posts: 114
Joined: Wed Mar 30, 2011 10:32 pm

Re: Verzekering

Post by karnivoor »

Er zijn zat maatschappijen die je zelf laten kiezen welke taxateur je wilt, ik vind het erg raar dat Univé dat niet doet. Als je via een tussenpersoon of via internet een verzekering neemt, is het doorgaans veel soepeler. Let er wel goed op wat de maatschappij aanhoudt als geldigheidsduur van een taxatierapport, dit wil ook nog wel eens variëren en niet alle maatschappijen helpen je eraan herinneren als hij verlopen is...
Achtung
Posts: 34
Joined: Fri Feb 04, 2011 7:30 pm

Re: Verzekering

Post by Achtung »

Heb nog steeds niks ontvangen.
Ik ga straks na mijn werk nog even bellen naar Unive.

Heeft iemand nog tips welke verzekeraar ik zou kunnen nemen die aan deze voorwaarden voldoet;
1. Enige auto die verzekerd wordt
2. rond de 7500km p/j
3. All risk verzekering waarbij je zelf je taxateur kan kiezen.

Kan je er ook bij zitten hoeveel 't ongeveer kost?
Alvast bedankt!
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Verzekering

Post by Thompson »

Achtung wrote:Heb nog steeds niks ontvangen.
Ik ga straks na mijn werk nog even bellen naar Unive.

Heeft iemand nog tips welke verzekeraar ik zou kunnen nemen die aan deze voorwaarden voldoet;
1. Enige auto die verzekerd wordt
2. rond de 7500km p/j
3. All risk verzekering waarbij je zelf je taxateur kan kiezen.

Kan je er ook bij zitten hoeveel 't ongeveer kost?
Alvast bedankt!
Europeesche?

Uitgaande van minder dan 10k per jaar, 10k taxatie;

Totaal premiebedrag per maand
€ 38,34

Totaal premiebedrag per jaar
€ 459,98

(Exclusief poliskosten € 8,50)
Post Reply