TNT post perikelen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

TNT post perikelen

Post by Pirana »

TNT heeft een pakket voor me welk is opgestuurd als gift.
Nu heb ik (voor 't eerst) een brief gekregen dat de waarde niet bepaald kan worden,er zit geen factuur bij.
Ik heb moeten invullen wat de waarde is ,200$ ,en de brief geretouneerd.
Vervolgens hoor ik al effe niks van die klootzakken en te pakken krijg je ze ook niet.

Andere opties om die hufters aan 't werk te krijgen.?

Een trackingnummer of itemnummer heb ik niet,"heeft de hond opgevreten"


Die ene opruimmanie die mijn wijf heeft en precies dat van tnt gooit ze weg
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: TNT post perikelen

Post by Ranch73 »

Douane bepaalt de afhandeling,waneer deze het pakket vrijgeeft,komt de "sure we can,t" brigade weer op gang met een aanslag sommatie, :(
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: TNT post perikelen

Post by sjak_brak »

Louis, je kan de verkoper vragen om het trackingnummer, aan de hand van heu USPS-nummer zou de TNT je pakket moeten kunnen traceren. Anders ook dmv kouw postcode e.d. Maar meestal hebben ze wekenlang niks liggen, en ineens staat de postbode aan de deur of je ff contant wilt aftikken :?
Ranch73 wrote:Douane bepaalt de afhandeling,
gelul

De douane heeft hier niks mee te maken. De inklaring wordt door de vervoerder of expediteur geregeld, de douane controleert alleen of die processen volgens de regels gebeuren, maar zal zich in de regel niet bemoeien met individuele zendingen, behoudens grote uitzondering.

Op de een of andere manier heeft TNT het sprookje de wereld in geholpen, dat de douane voor vetraging zorgt. Vooral om de traagheid van de eigen processen te verdoezelen.

Zie ook:

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/
Let op!

Douane heeft geen informatie over waar uw postpakket is

Het post- of koeriersbedrijf kan u vertellen waar het pakket is en of bijvoorbeeld de douaneafhandeling inmiddels klaar is. De Douane heeft hierover geen informatie.
UW PAKKET LIGT ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF, NOOIT BIJ DE DOUANE !
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: TNT post perikelen

Post by Ranch73 »

Niks gelul,"de douane controleert alleen of die processen volgens de regels gebeuren," -----maw zolang/kort hier(waarde goederen in dit geval) geen duidelijkheid over is,zul je aannemelijk moeten maken wat de z.g. waarde is,middels bon/factuur,heb het niet over de inklaring van goederen/pakket Sjak,,,,,,goedkeuring van afgifte ;) en idd tnt track/trace nummer heb je in dit geval meestal weinig aan,

ps:geregeld een brief van Douane gehad met verzoek van bon/factuur,waneer ik een koopje had gescoord,die hun te laag ingeschat vonden blijkbaar,geen grote zendingen in mijn geval
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: TNT post perikelen

Post by Martin71RS »

Louis, bellen met:
020-5873491
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: TNT post perikelen

Post by sjak_brak »

Ranch73 wrote:Niks gelul,"de douane controleert alleen of die processen volgens de regels gebeuren," -----maw zolang/kort hier(waarde goederen in dit geval) geen duidelijkheid over is,zul je aannemelijk moeten maken wat de z.g. waarde is,middels bon/factuur,heb het niet over de inklaring van goederen/pakket Sjak,,,,,,goedkeuring van afgifte ;)
De douane verbiedt de tnt niet om sneller of efficienter te werken. Als fedex een vraag heft over een pakket, of waarde,goederencode oid, dan krijg ik een belletje of mail, en dan is het binnen dezelfde week rond. En fedex werkt volgens precies dezelfde regels, maar als het bij de post weken duurt ligt het ineens aan de douane, yeah right.
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: TNT post perikelen

Post by Pirana »

thanx mannen,ik ga zowel de optie van sjak en martin even proberen..
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: TNT post perikelen

Post by sjak_brak »

Als je het USPS-nummer hebt dan heb je meer kans op succes wanneer iemand de telefoon opneemt.
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: TNT post perikelen

Post by Pirana »

Maandag gebeld.

Er wordt direct opgenomen en ik krijg zo'n verveelde kerel van 50+ te spreken die nergens moeite voor wil doen.
Hij kan niks zonder 't referentienummer van die retourbrief.
Bel vrijdag nog maar eens wordt mij verteld.
Ik geef aan graag 't pakket voor 't weekend te ontvangen vanwege een verjaardag(om de goede man een beetje aan te sporen)
Hij kan niks voor me betekenen,bel vrijdag nog maar eens...

Komt vandaag het pakket binnen,waarde 200$ dollar.
Om onduidelijke redenen bepaald tnt zelf de waarde schijnbaar,ik mocht 100,57 euro aftikken.

Ik ben kwaad,kanker tnt.
De naam zegt 't al,opblazen die hufters.
Big Alf
Posts: 2574
Joined: Fri Dec 16, 2005 1:07 am

Re: TNT post perikelen

Post by Big Alf »

Ik kan het ff niet volgen, als de waarde $200 is, dan kan het toch niet zo zijn dat je ruim 100 euries aan invoer en btw moet betalen??
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: TNT post perikelen

Post by Corp »

Ik weet niet wat er aan de hand is bij de TNT maar er is nu echt sprake van schraperij, ik moet nu echt over ieder pakketje betalen, zelfs envelopjes, 9 euro belasting en dan nog ff 12,50 kosten erbij over iets met totale waarde (incl. verzenden) van 47 euro, te schandalig gewoon, bom d'r op, rand erin, smerige oplichters

En dat bellen naar TNT is alleen aan te bevelen als je een TIA wilt, zeer onkundige en onbehulpzame medewerkers daar, als het geen ali bami el swami is die je hakkelend in nederberbers aan de telefoon krijgt is het wel een of andere menopauzerende azijnpissende zweefmuts
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: TNT post perikelen

Post by sjak_brak »

Big Alf wrote:Ik kan het ff niet volgen, als de waarde $200 is, dan kan het toch niet zo zijn dat je ruim 100 euries aan invoer en btw moet betalen??
Idd.

Bezwaarschrift indienen lijkt.

200$ is iets van 140 euro, laten we uitgaan van verzendkosten van 40 euro, dan zou je komen op ca 33 euro rechten en BTW op het product en 7.50 op de verzenkosten, en 12.50 administratiekosten erbij = 53 euro.

Als het als gift is verstuurd, alleen een gift van prive-persoon naar prive-persoon is vrijgesteld van belasting, als het door een bedrijf is verstuurd ben je wel rechten verschuldigd.

Ik zou daarom bezwaarschrijft maken dat (1) geen heffing verschuldigd is, en (2) indien mocht blijken dat deze wel verschuldigd zou zijn, deze dan foutief berekend is.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: TNT post perikelen

Post by Corp »

sjak_brak wrote: Als het als gift is verstuurd, alleen een gift van prive-persoon naar prive-persoon is vrijgesteld van belasting
Op papier leuk maar werkt nooit
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: TNT post perikelen

Post by Corp »

sjak_brak wrote: Als het als gift is verstuurd, alleen een gift van prive-persoon naar prive-persoon is vrijgesteld van belasting
Op papier leuk maar werkt nooit
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: TNT post perikelen

Post by sjak_brak »

Werkt wel degelijk. Maar dan moet het wel geloofwaardig zijn, dat het een gift betreft, en geen handelszending.

Ik heb zelf ook wel eens "giften" :D uit de usa, en 1* zon briefje gehad als Louis op een "gift", hierop 0-aanslag gehad, en een andere keer succesvol bezwaar aangetekend tegen een aanslag op een gift.

Zolang de afzender een particulier is, en het niet om een halve container nieuwe onderdelen gaat, dan kan je voldoende aannemelijk maken dat het een gift betreft.
Post Reply