even voorstellen..

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
coupe77
Posts: 33
Joined: Mon Apr 11, 2011 9:38 am

even voorstellen..

Post by coupe77 »

hallo,

ik ben patrick,40 jaar,en woon in de buurt van amersfoort.eigenlijk lees ik dit forum al heel lang,maar nu dacht ik mijzelf maar eens aan te melden.
niet zonder reden,want ik hobby al heel lang met oude auto's. ik doe vnl. plaat en spuitwerk. sinds kort heb ik een oude amerikaan bij de verzameling.
het is een olds cutlass salon uit 1974. 350 rocket met 350 bak. impco lpg. niks bijzonders dus. echt een ontzettende vuilnisbak,maar dat geeft niet,omdat ik de auto alleen maar als daily wil inzetten.
het is de bedoeling om de auto functioneel te maken,maar daar stuitte ik op een (groot) probleem.
de motor loopt heel slecht,maar omdat de auto echt bijna niets kostte heb ik dat op de koop toe genomen. soms blijkt zoiets een kleinigheidje te zijn. ik had al een enorme scheur gezien in een vacuumslang,dus ik dacht ik neem de gok.
om een kort verhaal lang te maken. ik ben systematisch te werk gegaan en heb eerst alle vacuumslagen gecontroleerd en waar nodig vervangen. vervolgens de ontsteking nagelopen. die stond volledig van tijd,dus dat eerst maar ff op tijd gezet.verder functioneert alles goed. op alle bougies gezonde vonk. hup klaar! nee dus,auto loopt als een krant. op 4 of 5 cilinders lijkt het wel. auto start wel heel erg vlot.
volgende stap;compressietest. de waarden die ik meet heb ik echt nog nooit gezien!? (in bar) cil.1:8.5, cil.2:3.0, cil.3:8.8, cil.4:12.5, cil.5:9.2, cil.6:7.0, cil.7:11.0, cil.8:3.0. is dit blok dood of wat? ik ga de hele test nog eens nat doen. (eetlepel olie injecteren). kijken of de waarden omhoog gaan.
iemand suggesties?? alle input welkom!

gr,patrick...
69GTO-jr
Posts: 445
Joined: Mon Mar 21, 2005 10:10 pm

Re: even voorstellen..

Post by 69GTO-jr »

Heey Patrick welkom! :thumbs: mooi nog een fanatieke Amerikanen liefhebber in de buurt van Amersfoort! ik kom zelf ook uit Amersfoort en ben ook plaatwerker en het meest spuiter geweest!! :thumbs:

nou suc6 met je Ride!!

Groeten Ramon

Image
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: even voorstellen..

Post by sjak_brak »

Welkom!

Heb je ook foto's van je vuilnisbak :D
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: even voorstellen..

Post by 78 Firebird »

Welkom tussen de AAP-ies
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: even voorstellen..

Post by SuperSport »

Welkom :D ,
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: even voorstellen..

Post by rockatansky »

Welkom :D ,
:!: X2 :)
Andy Olds
Posts: 328
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:31 pm

Re: even voorstellen..

Post by Andy Olds »

welkom :D
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: even voorstellen..

Post by mohmie »

sjak_brak wrote:Welkom!

Heb je ook foto's van je vuilnisbak :D
X2, word er wel nieuwsgierig naar na je hele verhaal. Sowieso welkom :) !
coupe77
Posts: 33
Joined: Mon Apr 11, 2011 9:38 am

Re: even voorstellen..

Post by coupe77 »

thanks for the replies manne!
altijd leuk om ergens welkom geheten te worden.
ik zal proberen om eens wat pics op het forum te smurfen.
ramon,strakke camaro heb je daar! mooie kleur,mooie wielen. body ziet er gezond uit zo op de foto.
ik heb je nooit zien rijden hierzo. meeste us cars in de omgeving heb ik wel eens gezien dacht ik. deze dus nog niet.
jaren geleden reed ik met een goudkleurige 69-er grand prix in amersfoort. (randenbroek).
nog niemand een idee wat de 350 rocket kan mankeren? ikzelf heb toch een beetje het idee dat het einde oefening is en zo.

patrick...
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: even voorstellen..

Post by morpheus »

Welkom Patrick

Nog nog een Amerikanen liefhebber in de buurt van Amersfoort, ik zit zelf ook in amersfoort, we kunnen ook samen een keer kijken naar je probleem, ik zeg niet dat ik het kan oplossen maar in de meeste gevallen los ik het wel op, ik hoor het wel

Gr Morpheus

Image

www.amerikaanseautosite.nl
coupe77
Posts: 33
Joined: Mon Apr 11, 2011 9:38 am

Re: even voorstellen..

Post by coupe77 »

morpheus wrote:Welkom Patrick

Nog nog een Amerikanen liefhebber in de buurt van Amersfoort, ik zit zelf ook in amersfoort, we kunnen ook samen een keer kijken naar je probleem, ik zeg niet dat ik het kan oplossen maar in de meeste gevallen los ik het wel op, ik hoor het wel

Gr Morpheus

Image

http://www.amerikaanseautosite.nl

hoi morpheus,

da's erg genereus,en ontzettend vriendelijk!!
als het echt geen bezwaar is dan neem ik het aanbod graag aan.
met een degelijke diagnose kan ik weer verder.
laat even weten wat,wanneer,hoe....

gr,patrick..
P P M
Posts: 3552
Joined: Sun Oct 21, 2007 10:14 am

Re: even voorstellen..

Post by P P M »

Welkom hier 8)
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: even voorstellen..

Post by bezerk »

als je maar 1 op 3 meet, en het hoort 1 op 12 te zijn, gaat die olie niet veel helpen denk ik.
ben bang dat ie overleden is.
je kunt altijd nog een leakdown test doen om te kijken of het niet je kleppen zijn.
coupe77
Posts: 33
Joined: Mon Apr 11, 2011 9:38 am

Re: even voorstellen..

Post by coupe77 »

bezerk wrote:als je maar 1 op 3 meet, en het hoort 1 op 12 te zijn, gaat die olie niet veel helpen denk ik.
ben bang dat ie overleden is.
je kunt altijd nog een leakdown test doen om te kijken of het niet je kleppen zijn.

klopt,helemaal mee eens.
ik heb alleen geen leakdowntest apparaat :(
ik ga op een cilinder met heel weinig compressie (cil. 2 bijvoorbeeld, 50 psi) nog eens testen met de tuimelaars en stoterstangen er af.
tikje op de klepstelen,en kijken of er misschien een klep niet helemaal wil sluiten door ingezakte zittingen en zo.
eigenlijk een beetje tegen beter weten in hoor. ik geef het ook niet erg veel kans.

gr,patrick...
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: even voorstellen..

Post by bezerk »

leakdown tester kun je zo maken, pak een oude bougie sla de zooi eruit, en ff een nippel op lassen die weer op je compressor past
Post Reply