even voorstellen..
even voorstellen..
hallo,
ik ben patrick,40 jaar,en woon in de buurt van amersfoort.eigenlijk lees ik dit forum al heel lang,maar nu dacht ik mijzelf maar eens aan te melden.
niet zonder reden,want ik hobby al heel lang met oude auto's. ik doe vnl. plaat en spuitwerk. sinds kort heb ik een oude amerikaan bij de verzameling.
het is een olds cutlass salon uit 1974. 350 rocket met 350 bak. impco lpg. niks bijzonders dus. echt een ontzettende vuilnisbak,maar dat geeft niet,omdat ik de auto alleen maar als daily wil inzetten.
het is de bedoeling om de auto functioneel te maken,maar daar stuitte ik op een (groot) probleem.
de motor loopt heel slecht,maar omdat de auto echt bijna niets kostte heb ik dat op de koop toe genomen. soms blijkt zoiets een kleinigheidje te zijn. ik had al een enorme scheur gezien in een vacuumslang,dus ik dacht ik neem de gok.
om een kort verhaal lang te maken. ik ben systematisch te werk gegaan en heb eerst alle vacuumslagen gecontroleerd en waar nodig vervangen. vervolgens de ontsteking nagelopen. die stond volledig van tijd,dus dat eerst maar ff op tijd gezet.verder functioneert alles goed. op alle bougies gezonde vonk. hup klaar! nee dus,auto loopt als een krant. op 4 of 5 cilinders lijkt het wel. auto start wel heel erg vlot.
volgende stap;compressietest. de waarden die ik meet heb ik echt nog nooit gezien!? (in bar) cil.1:8.5, cil.2:3.0, cil.3:8.8, cil.4:12.5, cil.5:9.2, cil.6:7.0, cil.7:11.0, cil.8:3.0. is dit blok dood of wat? ik ga de hele test nog eens nat doen. (eetlepel olie injecteren). kijken of de waarden omhoog gaan.
iemand suggesties?? alle input welkom!
gr,patrick...
ik ben patrick,40 jaar,en woon in de buurt van amersfoort.eigenlijk lees ik dit forum al heel lang,maar nu dacht ik mijzelf maar eens aan te melden.
niet zonder reden,want ik hobby al heel lang met oude auto's. ik doe vnl. plaat en spuitwerk. sinds kort heb ik een oude amerikaan bij de verzameling.
het is een olds cutlass salon uit 1974. 350 rocket met 350 bak. impco lpg. niks bijzonders dus. echt een ontzettende vuilnisbak,maar dat geeft niet,omdat ik de auto alleen maar als daily wil inzetten.
het is de bedoeling om de auto functioneel te maken,maar daar stuitte ik op een (groot) probleem.
de motor loopt heel slecht,maar omdat de auto echt bijna niets kostte heb ik dat op de koop toe genomen. soms blijkt zoiets een kleinigheidje te zijn. ik had al een enorme scheur gezien in een vacuumslang,dus ik dacht ik neem de gok.
om een kort verhaal lang te maken. ik ben systematisch te werk gegaan en heb eerst alle vacuumslagen gecontroleerd en waar nodig vervangen. vervolgens de ontsteking nagelopen. die stond volledig van tijd,dus dat eerst maar ff op tijd gezet.verder functioneert alles goed. op alle bougies gezonde vonk. hup klaar! nee dus,auto loopt als een krant. op 4 of 5 cilinders lijkt het wel. auto start wel heel erg vlot.
volgende stap;compressietest. de waarden die ik meet heb ik echt nog nooit gezien!? (in bar) cil.1:8.5, cil.2:3.0, cil.3:8.8, cil.4:12.5, cil.5:9.2, cil.6:7.0, cil.7:11.0, cil.8:3.0. is dit blok dood of wat? ik ga de hele test nog eens nat doen. (eetlepel olie injecteren). kijken of de waarden omhoog gaan.
iemand suggesties?? alle input welkom!
gr,patrick...
Re: even voorstellen..
Heey Patrick welkom! mooi nog een fanatieke Amerikanen liefhebber in de buurt van Amersfoort! ik kom zelf ook uit Amersfoort en ben ook plaatwerker en het meest spuiter geweest!!
nou suc6 met je Ride!!
Groeten Ramon
nou suc6 met je Ride!!
Groeten Ramon
Re: even voorstellen..
Welkom!
Heb je ook foto's van je vuilnisbak
Heb je ook foto's van je vuilnisbak
-
- Posts: 1715
- Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm
Re: even voorstellen..
Welkom tussen de AAP-ies
Re: even voorstellen..
X2, word er wel nieuwsgierig naar na je hele verhaal. Sowieso welkom !sjak_brak wrote:Welkom!
Heb je ook foto's van je vuilnisbak
Re: even voorstellen..
thanks for the replies manne!
altijd leuk om ergens welkom geheten te worden.
ik zal proberen om eens wat pics op het forum te smurfen.
ramon,strakke camaro heb je daar! mooie kleur,mooie wielen. body ziet er gezond uit zo op de foto.
ik heb je nooit zien rijden hierzo. meeste us cars in de omgeving heb ik wel eens gezien dacht ik. deze dus nog niet.
jaren geleden reed ik met een goudkleurige 69-er grand prix in amersfoort. (randenbroek).
nog niemand een idee wat de 350 rocket kan mankeren? ikzelf heb toch een beetje het idee dat het einde oefening is en zo.
patrick...
altijd leuk om ergens welkom geheten te worden.
ik zal proberen om eens wat pics op het forum te smurfen.
ramon,strakke camaro heb je daar! mooie kleur,mooie wielen. body ziet er gezond uit zo op de foto.
ik heb je nooit zien rijden hierzo. meeste us cars in de omgeving heb ik wel eens gezien dacht ik. deze dus nog niet.
jaren geleden reed ik met een goudkleurige 69-er grand prix in amersfoort. (randenbroek).
nog niemand een idee wat de 350 rocket kan mankeren? ikzelf heb toch een beetje het idee dat het einde oefening is en zo.
patrick...
Re: even voorstellen..
Welkom Patrick
Nog nog een Amerikanen liefhebber in de buurt van Amersfoort, ik zit zelf ook in amersfoort, we kunnen ook samen een keer kijken naar je probleem, ik zeg niet dat ik het kan oplossen maar in de meeste gevallen los ik het wel op, ik hoor het wel
Gr Morpheus
www.amerikaanseautosite.nl
Nog nog een Amerikanen liefhebber in de buurt van Amersfoort, ik zit zelf ook in amersfoort, we kunnen ook samen een keer kijken naar je probleem, ik zeg niet dat ik het kan oplossen maar in de meeste gevallen los ik het wel op, ik hoor het wel
Gr Morpheus
www.amerikaanseautosite.nl
Re: even voorstellen..
morpheus wrote:Welkom Patrick
Nog nog een Amerikanen liefhebber in de buurt van Amersfoort, ik zit zelf ook in amersfoort, we kunnen ook samen een keer kijken naar je probleem, ik zeg niet dat ik het kan oplossen maar in de meeste gevallen los ik het wel op, ik hoor het wel
Gr Morpheus
http://www.amerikaanseautosite.nl
hoi morpheus,
da's erg genereus,en ontzettend vriendelijk!!
als het echt geen bezwaar is dan neem ik het aanbod graag aan.
met een degelijke diagnose kan ik weer verder.
laat even weten wat,wanneer,hoe....
gr,patrick..
Re: even voorstellen..
als je maar 1 op 3 meet, en het hoort 1 op 12 te zijn, gaat die olie niet veel helpen denk ik.
ben bang dat ie overleden is.
je kunt altijd nog een leakdown test doen om te kijken of het niet je kleppen zijn.
ben bang dat ie overleden is.
je kunt altijd nog een leakdown test doen om te kijken of het niet je kleppen zijn.
Re: even voorstellen..
bezerk wrote:als je maar 1 op 3 meet, en het hoort 1 op 12 te zijn, gaat die olie niet veel helpen denk ik.
ben bang dat ie overleden is.
je kunt altijd nog een leakdown test doen om te kijken of het niet je kleppen zijn.
klopt,helemaal mee eens.
ik heb alleen geen leakdowntest apparaat
ik ga op een cilinder met heel weinig compressie (cil. 2 bijvoorbeeld, 50 psi) nog eens testen met de tuimelaars en stoterstangen er af.
tikje op de klepstelen,en kijken of er misschien een klep niet helemaal wil sluiten door ingezakte zittingen en zo.
eigenlijk een beetje tegen beter weten in hoor. ik geef het ook niet erg veel kans.
gr,patrick...
Re: even voorstellen..
leakdown tester kun je zo maken, pak een oude bougie sla de zooi eruit, en ff een nippel op lassen die weer op je compressor past