Diesel of LPG??
Diesel of LPG??
Mijn vader is op zoek naar een wegenbelastingvrije crewcab pickup(geen dually).
Het liefste heeft hij een Diesel, omdat ze in de zomervakantie( met een afzetunit) in de bak meestal richting Spanje/Portugal gaan.
Wat is dan beter? een Ford diesel, GM diesel, een Mopar diesel??
Wat zijn de zwakke punten van dieseltrucks?
Waar moet je op letten??
Hij rijdt nu al zo'n 23 jaar in oerbetrouwbare Japanse pickups en overweegt overstap naar een fullsizer.
Het liefste heeft hij een Diesel, omdat ze in de zomervakantie( met een afzetunit) in de bak meestal richting Spanje/Portugal gaan.
Wat is dan beter? een Ford diesel, GM diesel, een Mopar diesel??
Wat zijn de zwakke punten van dieseltrucks?
Waar moet je op letten??
Hij rijdt nu al zo'n 23 jaar in oerbetrouwbare Japanse pickups en overweegt overstap naar een fullsizer.
Re: Diesel of LPG??
8) een amerikaan is geen jap, je kan ze ook niet vergelijken maar toyota heeft ook mooie pickups (V8) in de aanbieding
Re: Diesel of LPG??
Tundra?boyanka wrote:toyota heeft ook mooie pickups (V8) in de aanbieding
http://www.youtube.com/watch?v=zShwG9l1F0Q
Re: Diesel of LPG??
Een 25+ jaar oude pickup, die ook nog probleemloos moet zijn zeker Vaak zijn het werkpaarden die behoorlijk wat achter hun kiezen hebben, en dus tig kleine storinkjes e.d. en verhoerd interieur. Zal niet meevallen een echt nette te vinden.Andy Olds wrote:Mijn vader is op zoek naar een wegenbelastingvrije crewcab pickup(geen dually).
Maar niet belastingvrij...boyanka wrote:8) een amerikaan is geen jap, je kan ze ook niet vergelijken maar toyota heeft ook mooie pickups (V8) in de aanbieding
Re: Diesel of LPG??
Het hoeft ook geen nieuwe truck te zijn!!
probleempjes zijn er om op te lossen.
Hij vindt de oude modellen mooier dan die moderne pickups
probleempjes zijn er om op te lossen.
Hij vindt de oude modellen mooier dan die moderne pickups
Re: Diesel of LPG??
ik zou voor chevrolet diesel gaan. is veel van te krijgen. en als je het blokkie goed warm laat draaien geven ze nergens om.
Re: Diesel of LPG??
de 6.2 diesel ?
met of zonder Turbo?
met of zonder Turbo?
Re: Diesel of LPG??
De 6,2 is zonder turbo
De 6,5 is.met turbo
Voor beide geldt zoals hierboven al is gezegd,goed warmdraaien en ze kunnen heel veel hebben.
De 6,5 is.met turbo
Voor beide geldt zoals hierboven al is gezegd,goed warmdraaien en ze kunnen heel veel hebben.
Re: Diesel of LPG??
heb een k30 , riijd veel in het terrein en doet ook mee aan carpulling..
en dat is de 6,2ltr diesel.
en dat is de 6,2ltr diesel.
-
- Posts: 156
- Joined: Fri Oct 08, 2010 10:53 pm
Re: Diesel of LPG??
ik rij zelf met een ford f-250 van 1985.met 7.3 diesel met een banks turbo en een zf 5 bak.
de motor en bak zijn van 1990,omdat de orginele echt helemaal op was.
die chevrolet blokken vind ik persoonlijk helemaal niks,ik heb een 94 r gehad met een 6.5 zonder turbo en dat is de slechtste auto wie ik ooit gehad heb,pmd stuk (2 keer),bouten van de start motor door trilling,koppelomvormer losgetrilt,enz enz.
het zijn gewoon verbouwde benzine motoren,als je het vergelijkt met 6.9 of 7.3 idi international motoren wie ford gebruikt dat zijn echte diesels en echt heavy duty.die chevrolet diesels zijn zonder turbo ook niet vooruit te branden.
ik zou voor ford gaan als het betrouwbaar moet zijn
grtz dino
de motor en bak zijn van 1990,omdat de orginele echt helemaal op was.
die chevrolet blokken vind ik persoonlijk helemaal niks,ik heb een 94 r gehad met een 6.5 zonder turbo en dat is de slechtste auto wie ik ooit gehad heb,pmd stuk (2 keer),bouten van de start motor door trilling,koppelomvormer losgetrilt,enz enz.
het zijn gewoon verbouwde benzine motoren,als je het vergelijkt met 6.9 of 7.3 idi international motoren wie ford gebruikt dat zijn echte diesels en echt heavy duty.die chevrolet diesels zijn zonder turbo ook niet vooruit te branden.
ik zou voor ford gaan als het betrouwbaar moet zijn
grtz dino
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Diesel of LPG??
Waarom op dure diesel gaan rijden ?
LPG is een stuk goedkoper, en in Spanje ook redelijk goed te verkrijgen.
Je zegt dat hij MEESTAL richting Spanje en Portugal gaat voor de jaarlijkse zomervakantie, dus niet eens elk jaar ?
Gooi er die paar keer in de zoveel jaar benzine in als er geen LPG verkrijgbaar is, op jaarbasis in Nederland op LPG rijden is veel goedkoper dan op diesel.
LPG is een stuk goedkoper, en in Spanje ook redelijk goed te verkrijgen.
Je zegt dat hij MEESTAL richting Spanje en Portugal gaat voor de jaarlijkse zomervakantie, dus niet eens elk jaar ?
Gooi er die paar keer in de zoveel jaar benzine in als er geen LPG verkrijgbaar is, op jaarbasis in Nederland op LPG rijden is veel goedkoper dan op diesel.
Re: Diesel of LPG??
mijn 6,2ltr is goed vooruit te branden hoor. en alleen de 5,7ltr diesel was een omgebouwde benzine motor. daarna niet meer.
als het niks is rijd de u.s army er niet mee denk ik zo??
als het niks is rijd de u.s army er niet mee denk ik zo??
-
- Posts: 2123
- Joined: Sun May 07, 2006 5:16 pm
Re: Diesel of LPG??
De 6.2 en de 6.5 waren ontwikkeld door detroit diesel, en hebben helemaal niks met benzine motoren te maken.
Belastingvrije SRW crew cabs komen in NL niet echt veel voor gek genoeg.
Bij Janita's staat er een GMC te koop, wel op benzine maar voor niet al te veel.
Geen idee of die in goede staat is.
Belastingvrije SRW crew cabs komen in NL niet echt veel voor gek genoeg.
Bij Janita's staat er een GMC te koop, wel op benzine maar voor niet al te veel.
Geen idee of die in goede staat is.
Re: Diesel of LPG??
Dat geldt voor Dodge en Ford ook, en voor International waarschijnlijk ook wel.pintor wrote:ik zou voor chevrolet diesel gaan. is veel van te krijgen.
Re: Diesel of LPG??
heb alleen ervaring met de chevrolet.