clubperikelen - het houdt maar niet op

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by Continental Kid »

ZUCHT. :|


Geachte leden.

VEROORDELINGEN, ZONDER DAT MEN DE FEITELIJKE FEITEN WEET.

Door de ALV zijn wij gekozen als bestuur van de Cadillac Club Nederland.
Dhr. Selles benoemde zichzelf direct tot voorzitter en nam zijn functie zeer letterlijk. De
meeste beslissingen waren een één mans actie. Bijvoorbeeld e-mails met:
BKR aantekening
Afschaffing clubblad
Opheffing technische commissie
Zo hebben wij vele andere uitlatingen zwart op wit. Grotendeels, van de verzonden e-mails,
gebeurde dus zonder medeweten van de andere bestuursleden.

Het clubblad. De problemen rond het clubblad zijn ”begonnen”, nadat er naar een andere
drukker werd uitgekeken. Verschillende offertes hebben wij vergeleken en dachten de juiste
keuze te hebben gemaakt. Zo’n beslissing mag door het bestuur genomen worden, zie statuten
art. 14.4 en met medeweten van de ALV (13-3-2011).
De redactie is zijn laatste afspraak niet nagekomen. 26-6-2011 te Garderen, waarbij alle
Frankrijk gangers uitgenodigd waren, werd ons een toezegging gedaan, dat het blad vóór
1 juli 2011 zou verschijnen. Over een groot conflict te Garderen, is ons niets bekend. Daar
akkoord gaan en later een e-mail sturen is toch wel bijzonder. Wij, Piet, Gerda en Bernadette,
willen het clubblad behouden, i.v.m. de enquête, de adverteerders, de agenda, verhalen, etc.,etc..

Voorbeelden van vreemde reacties van enkele leden:
BKR prima vinden, maar zelf de contributie niet kunnen betalen.
Financiële kwesties met betrekking op 2010, nu aankaarten, waarom dit niet ter sprake brengen tijdens de vorige ALV.
Er wordt gesuggereerd dat wij de financiën niet naar behoren doen.
Nieuwe leden worden te laat doorgegeven, wie weet wanneer iemand zich heeft aangemeld?

Wij zijn niet in de gelegenheid gesteld alle aantijgingen, die in de Standard no.3 staan uit te
werken. Onze enthousiasme is door alle problemen zover geschonken, dat we totaal geen
energie meer willen stoppen in deze club.

Bij deze leggen wij onze bestuursfuncties neer.
Alle financiële handelingen zullen per direct, 30 – 7 – 2011, om 17.30 uur stop gezet worden.
Dat wil zeggen, er zullen geen transacties meer plaats vinden. Het totaal saldo op dit moment
is € *******
De boekhouding wordt na controle, en in het bijzijn van een onpartijdige derden overgedragen.

Piet Kok
Gerda Kok – Nijveld
Bernadette Bosman – Schiedon.
tontoi
...ik ben het
Posts: 1896
Joined: Thu Sep 01, 2005 3:32 pm

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by tontoi »

en ?
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by warriorair »

:?: Who cares ?
Er zijn grotere problemen in deze wereld. :D
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by Continental Kid »

Big DaD wrote:en ?

De vraag stellen is hem beantwoorden. :D
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by SplitWindow »

Continental Kid wrote: Het totaal saldo op dit moment
is € *******
Bedrag van 7 cijfers, zonder komma :eek:
jur.dejong
Posts: 633
Joined: Fri Apr 21, 2006 9:12 am

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by jur.dejong »

Hier ook al? Goh, waar heb ik dit eerder gezien?

Nu de ervaring. Dit is kennelijk een bestuursconstructie waarbij de leden geen enkele invloed hebben en het bestuur zijn goddelijke gang kan gaan. Als je een club opricht ga je er niet vanuit dat er in de toekomst bonje komt. Daarom hebben wij ons destijds geschikt naar het advies van de notaris. Die adviseerde een constructie waarbij het bestuur maximale bevoegdheid had en de leden geen.

In deze constructie kunnen bepaalde "kliekjes" elkaar de bal toespelen (ze benoemen zichzelf en hun vriendjes) en in feite schijt hebben aan de leden. Bovendien worden ze niet gecontroleerd. En bovendien alles in de doofpot. Gemakkelijk toch? Kritische leden worden de mond gesnoerd. Een ALV blijkt een farce.

Als ik nu weer een club moest oprichten zou ik het anders doen. Dan kwam er een bestuur die werd benoemd door de leden, en dat voor een bepaalde tijd. Bestuursleden kunnen zich 1x herkiesbaar stellen. Dus een bestuurslid zou dan maximaal 2 termijnen kunnen zitten.

Ik wens de leden van de Cadillac Club Nederland veel wijsheid en sterkte toe.

8)
Last edited by jur.dejong on Sun Jul 31, 2011 9:00 pm, edited 1 time in total.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by rene74monte »

wordt dan geen lid , dat oeverloze gezeik bij die clubs , stap in je auto en ga lekker een stukje rijden waar je zelf heen wilt .
ik heb ooit eens met zo`n knakker van die lincoln club staan praten en die vond het niet kloppen dat er auto`s naar meetings gingen die maar half af waren want je ging neer een meeting om te laten zien hoe zo een auto er uit moest zien :lol: :lol: :lol: eikel, fuck off idioot , en als ze daar bij die club allemaal zo zijn dan wist ik het wel
Last edited by rene74monte on Sun Jul 31, 2011 8:02 pm, edited 1 time in total.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by SplitWindow »

rene74monte wrote:sap in je auto en ga lekker een stukje rijden waar je zelf heen wilt .

Last edited by rene74monte on 31 Jul 2011, 20:02, edited 1 time in total.
Zo mag ik het graag horen, al die stoere verhalen over bier drinken ook altijd hier op dit forum :thumbs:
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by Tiki God »

al dat gezeik van en in die clubs.

Daarom ben ik een lone wolf
lkr gaan en staan en doen wat ik wil.

Het geld van de contrubutie geed ik liever uit aan een pak appelsap
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by Detroitsteel »

Tiki God wrote:al dat gezeik van en in die clubs.

Daarom ben ik een lone wolf
lkr gaan en staan en doen wat ik wil.

Het geld van de contrubutie geed ik liever uit aan een pak appelsap
x (een hele dikke!) 1
Last edited by Detroitsteel on Sun Jul 31, 2011 10:02 pm, edited 2 times in total.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by rene74monte »

x2
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by rulez »

wegwezen bij die club en met gelijkgestemden samen rijden, kletsen, feesten en plezier hebben.
maui
Posts: 1145
Joined: Fri Oct 01, 2004 12:37 pm

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by maui »

En het dan een echte club noemen compleet met clubblad en al!!!
Leuk!
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by basezum »

Tiki God wrote:al dat gezeik van en in die clubs.

Daarom ben ik een lone wolf
lkr gaan en staan en doen wat ik wil.

Het geld van de contrubutie geed ik liever uit aan een pak appelsap

Proost papa appelsap :D :D

mee eens :)

De Club van Ikke :D
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: clubperikelen - het houdt maar niet op

Post by Continental Kid »

jur.dejong wrote:In deze constructie kunnen bepaalde "kliekjes" elkaar de bal toespelen (ze benoemen zichzelf en hun vriendjes) en in feite schijt hebben aan de leden. Bovendien worden ze niet gecontroleerd. En bovendien alles in de doofpot. Gemakkelijk toch? Kritische leden worden de mond gesnoerd. Een ALV blijkt een farce.

Yep, helemaal mee eensch. En met die kliekjes kom je ook nooit uit de welles-nietes-twee-kanten-van-het-verhaal tussen de onderlinge bestuursleden:

========================================================

Zeewolde, 24 juli 2011

Leden van de Cadillac Club Nederland,

Gisteren heb ik mijn voorzitterschap teruggegeven aan het bestuur van de Cadillac Club Nederland en tegelijkertijd mijn lidmaatschap van de Cadillac Club Nederland per direct opgezegd.

"Er hebben zich de laatste tijd teveel negatieve krachten binnen de vereniging niet alleen naar het bestuur, maar ook naar mij persoonlijk geuit, waaronder ook haatdragende e-mails en mededelingen via publieke internetfora.
Ik voel mij onheus bejegend en aangetast in mijn waardigheid als voorzitter die, samen met de andere enthousiaste bestuursleden, het beste voorhad met de CCN.
Het is me de goede wil en vrije tijd, die ik belangeloos en kosteloos aan de CCN heb besteed, niet meer waard.

Ik bedank iedereen die mij gesteund heeft."

Sjon Selles

============================================================

Welke club dan ook wordt gemaakt door de leden. Daarom moet het bestuur er zijn voor en door die leden, en niet andersom.

8)
Post Reply