Patina

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: Patina

Post by maartten »

sorry..ik houd meer van groen :D

Image

Image

Image
FreeBird
Posts: 1369
Joined: Tue Feb 01, 2005 9:37 pm

Re: Patina

Post by FreeBird »

Ben gister net terug gekomen van A-Bombers in Zweden. Daar zie je bijna niks anders dan patina. En in ieder geval gewoon 100% old style! Niet te veel geglim, moderne tellers en billet spul eraan etc. Ik vind dat persoonlijk zooooo veel mooier. Dat is gewoon origineel en geleefd, als zo'n auto eens kon praten! Ik heb ook het liefst dat een auto een soort tijdmachine is.

Image

Mijn Pontiac had geen patina look toen ik hem kocht, als ik hem zo had aangetroffen bijv. was ik zelf niet aan het verfen gegaan denk ik 8)

Image

Hier zijn foto's van A-Bombers van vorig jaar:
http://www.a-bombers.com/?PageID=9
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: Patina

Post by warriorair »

De meeste wagens die je ziet komen uit droge gebieden ver van de kust.
Zonder behandeling is er in Nederland weinig kans dat zoiets lang blijft bestaan.
Zijn nog wel goed te restaureren deze fossielen het is nl. alleen wat oppervlakkige roest.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Patina

Post by rene74monte »

hey hans , jij bent wel een echt meeting beest aan het worden hè ? :D
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: Patina

Post by meganix »

wow die is ook vet hoor, dat kan ik wel waarderen met zo'n nieuwe auto :D

ik zal mijn dodge ff erbij zetten, die moet technisch oke worden en van buiten zo blijven. hij staat nu denk ik bijna 2 jaar te wachten tot ik eraan begin, heb er nog nooit in gereden maar ik denk dat ik wel het meest gehecht ben aan dit aparaat. geruild voor een b kadett ;) waar ik hem vandaan heb stond hij ook al 3 jaar in de tuin te groeien.

Image

Image
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: Patina

Post by meganix »

ik bedoelde natuurlijk die camaro onderaan pagina 1 de rest had ik nog niet bekeken :P
Catalina 1954
Posts: 51
Joined: Wed Jun 29, 2011 10:05 pm

Re: Patina

Post by Catalina 1954 »

Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Patina

Post by Caddy_v8 »

FreeBird wrote:Ben gister net terug gekomen van A-Bombers in Zweden. Daar zie je bijna niks anders dan patina. En in ieder geval gewoon 100% old style! Niet te veel geglim, moderne tellers en billet spul eraan etc. Ik vind dat persoonlijk zooooo veel mooier. Dat is gewoon origineel en geleefd, als zo'n auto eens kon praten! Ik heb ook het liefst dat een auto een soort tijdmachine is.

Image

Mijn Pontiac had geen patina look toen ik hem kocht, als ik hem zo had aangetroffen bijv. was ik zelf niet aan het verfen gegaan denk ik 8)

Image

Hier zijn foto's van A-Bombers van vorig jaar:
http://www.a-bombers.com/?PageID=9
Dat ziet er heeeeel vet uit!!! En die gasten spreken mijn taal wat betreft stijl van de wagens. Alleen dat toelatings-bord al! :thumbs:
matthijs-air
Posts: 510
Joined: Thu Jun 28, 2007 8:18 pm

Re: Patina

Post by matthijs-air »

Heerlijk die auto's,

Maar ik houd denk ik zowieso van oude zooi, oude verlaten fabrieken en wijken zoals ik heb gezien in Polen hebben me ook altijd gefascineerd. Grote leegstaande industriele kranen en fabriekshallen, metrostations en dergelijke vind ik prachtig. En natuurlijk die oude auto's zo, misschien is het inderdaad de liefde voor roest.

http://ania1410.wordpress.com/category/ ... a-gdanska/

Dit heb ik gezien de oude rederij --> als je het leuk vind om te zien scroll dan naar ongeveer over de helft van de pagina naar beneden daar zijn de mooiste foto's.

Het enigste wat ik me afvraag bij deze auto's, heo zorg je dat ze zo blijven en niet gewoon helemaal kapot roesten dat het gevaarlijk wordt?
Catalina 1954
Posts: 51
Joined: Wed Jun 29, 2011 10:05 pm

Re: Patina

Post by Catalina 1954 »

Lekkere ranzige panden... Je zou er iets moois van willen maken.. een garage ofzo. Waarom zou verval ons toch aanspreken? Is het misschien gewoon het accepteren van het onvermijdelijke in de meest mooie vorm? Ik denk het.

Image

Image
el eric
Posts: 475
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:31 am

Re: Patina

Post by el eric »

hahaha, nu weet ik wel wat er met mijn oude rode fiesta uit 1977 gebeurd is!!!

Mooie foto`s!
slicknick25tolife
Posts: 432
Joined: Sat Nov 13, 2010 10:36 am

Re: Patina

Post by slicknick25tolife »

deze in vegas tegengekomen, een aantal jaren geleden.
Image
Image
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: Patina

Post by camino59 »

Wat heeft hij als deurkruk? Een flessen opener? Das gaaf!
matthijs-air
Posts: 510
Joined: Thu Jun 28, 2007 8:18 pm

Re: Patina

Post by matthijs-air »

Iemand van jullie eigenlijk een oude roestige amerikaan als tuinornament? Lijkt mij schitterend, misschien die jongens uit Texas
Camaro68
Posts: 376
Joined: Sun May 04, 2008 3:39 pm

Re: Patina

Post by Camaro68 »

maartten wrote:Image
Waarbij dit wel triest is... waarschijnlijk geruime tijd na orkaan Katrina of zo.... Denk niet dat de eigenaar erg blij is met de nieuwe look.
Post Reply