Amerikaanse vrachtwagens topic
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Zijn jullie in het dagelijks leven in Nederland ook vrachtwagen chauffeur? Het is neem ik aan nu (economie) best moeilijk om als buitenlander een baan als chauffeur in Amerika te krijgen?
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Nee, maar ik had wel mijn rijbewijzen, dus een beetje de waarheid verdraaien tijdens de sollicitatie en je bent binnen 8)
In Canada staan ze te springen om chauffeurs, dus daar kan je zo aan de slag als je minimaal 3 jaar ervaring hebt, geen drugs- of alcoholverleden hebt en een recent Bewijs van Gedrag kunt overleggen.
Maar je moet daar wel opnieuw je personenwagenrijbewijs en je vrachtwagenrijbewijs halen.
En voor beide rijbewijzen theorie-examen doen, plus een air brake cursus volgen + examen hiervoor afleggen.
Dus als jij aan bovenstaande eisen voldoet, dan kun jij op gesprek komen tijdens de eerstvolgende sollicitatieronde (in september) in Engeland, en kun je tegen het eind van het jaar naar Canada vertrekken.
In Canada staan ze te springen om chauffeurs, dus daar kan je zo aan de slag als je minimaal 3 jaar ervaring hebt, geen drugs- of alcoholverleden hebt en een recent Bewijs van Gedrag kunt overleggen.
Maar je moet daar wel opnieuw je personenwagenrijbewijs en je vrachtwagenrijbewijs halen.
En voor beide rijbewijzen theorie-examen doen, plus een air brake cursus volgen + examen hiervoor afleggen.
Dus als jij aan bovenstaande eisen voldoet, dan kun jij op gesprek komen tijdens de eerstvolgende sollicitatieronde (in september) in Engeland, en kun je tegen het eind van het jaar naar Canada vertrekken.
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
zijn ze daar ook nog op zoek naar monteurs
Groeten lennard
Groeten lennard
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Houden ze een solliciatatieronde in Engeland? Dan hebben ze wel heel hard mensen nodig... Moet opeens denken aan die iceroad truckers Die komen toch ook overal vandaan om daar te mogen rijden?
-
- Posts: 70
- Joined: Wed Feb 04, 2004 7:38 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
JaLennard wrote:zijn ze daar ook nog op zoek naar monteurs
Groeten lennard
-
- Posts: 70
- Joined: Wed Feb 04, 2004 7:38 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Wij rijden ook de ice roads. We halen veel chauffeurs uit Newfoundland aan de Atlantische kust van Canada. Ikzelf ben tot aan Yellowknife geweest. Hier houdt de weg op en beginnen de ice roads. De wegen in het noorden zijn niet zo geweldig dus ze stuurden me op pad met onderstaand oud kreng. 1,6 miljoen kilometers op de klok en een kachel die er halverwege mee stopte.pvz wrote:Houden ze een solliciatatieronde in Engeland? Dan hebben ze wel heel hard mensen nodig... Moet opeens denken aan die iceroad truckers Die komen toch ook overal vandaan om daar te mogen rijden?
Diesel lossen in Yellowknife voor een diamantmijn die over een van de ice roads bevoorraad wordt.
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Gisteren bij een tankstation.
-
- Posts: 1715
- Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Mijn "oude ",heb een paar maanden na het nemen van deze foto afscheid genomen van deze wagen na 5 jaar
Deze foto is opgenomen op de meeting U.S.EE,alles was zo drassig en nat dat ook ik niet meer weg kon komen.
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Mooie truck , maar toch zie ik ze liever met neus...78 Firebird wrote:
Mijn "oude ",heb een paar maanden na het nemen van deze foto afscheid genomen van deze wagen na 5 jaar
Deze foto is opgenomen op de meeting U.S.EE,alles was zo drassig en nat dat ook ik niet meer weg kon komen.
Dagelijks mee gereden? Hoe reed het in verhouding met bijvoorbeeld een DAF op de Nederlandse wegen?
-
- Posts: 1715
- Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Wel wat spartaans hoor
Ik koos voor een "cab-over"omdat ik er ook een tijdje winkeldistributie mee gedaan heb en daardoor op de meest onmogelijke plaatsen terechtkwam.
Een "neus"had ik dan meer last gegeven dan plezier.
Bladgeveerd en een luchtgeveerde stoel.
wanneer ik een dikke vracht had (wat wel vaak voorkwam met losgestort vervoer) reed ie wel lekker.
ook het clutchen was wel geinig en natuurlijk de (ongedempte) V8 roffel.
Ik koos voor een "cab-over"omdat ik er ook een tijdje winkeldistributie mee gedaan heb en daardoor op de meest onmogelijke plaatsen terechtkwam.
Een "neus"had ik dan meer last gegeven dan plezier.
Bladgeveerd en een luchtgeveerde stoel.
wanneer ik een dikke vracht had (wat wel vaak voorkwam met losgestort vervoer) reed ie wel lekker.
ook het clutchen was wel geinig en natuurlijk de (ongedempte) V8 roffel.
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Container vandaag
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Ik vind deze trucks allemaal wel leuk, maar what about de echte oudjes?
Chief heeft de zijne al gepost. Ik heb gewoon een voorliefde voor oud spul zoals oude Mack's, Kenworths, Reo's, Diamond-T, etc
Chief heeft de zijne al gepost. Ik heb gewoon een voorliefde voor oud spul zoals oude Mack's, Kenworths, Reo's, Diamond-T, etc
-
- Posts: 209
- Joined: Sat Feb 07, 2004 10:21 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Ook leuk
[youtube]Jxv2hOlFav4&NR[/youtube]
[youtube]Jxv2hOlFav4&NR[/youtube]
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Een roetfilter kent men nog niet Weet iemand het totaal gewicht waar men mee weg sprint ?
-
- Posts: 1521
- Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
pvz wrote:
Mooie truck , maar toch zie ik ze liever met neus...
Heb tijdens verblijf daar van vele vrachtwagens een foto genomen, maar dit blijft toch wel een van de leukere (ergens in NV, juli 2010)Caddy_v8 wrote:Ik heb gewoon een voorliefde voor oud spul zoals oude Mack's, Kenworths, Reo's, Diamond-T, etc
Geen neus, wat ouder en merk nog niet genoemd: