Amerikaanse vrachtwagens topic

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by pvz »

Zijn jullie in het dagelijks leven in Nederland ook vrachtwagen chauffeur? Het is neem ik aan nu (economie) best moeilijk om als buitenlander een baan als chauffeur in Amerika te krijgen?
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Nee, maar ik had wel mijn rijbewijzen, dus een beetje de waarheid verdraaien tijdens de sollicitatie en je bent binnen 8)

In Canada staan ze te springen om chauffeurs, dus daar kan je zo aan de slag als je minimaal 3 jaar ervaring hebt, geen drugs- of alcoholverleden hebt en een recent Bewijs van Gedrag kunt overleggen.

Maar je moet daar wel opnieuw je personenwagenrijbewijs en je vrachtwagenrijbewijs halen.
En voor beide rijbewijzen theorie-examen doen, plus een air brake cursus volgen + examen hiervoor afleggen.

Dus als jij aan bovenstaande eisen voldoet, dan kun jij op gesprek komen tijdens de eerstvolgende sollicitatieronde (in september) in Engeland, en kun je tegen het eind van het jaar naar Canada vertrekken.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Lennard »

zijn ze daar ook nog op zoek naar monteurs :holy:

Groeten lennard
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by pvz »

Houden ze een solliciatatieronde in Engeland? :o Dan hebben ze wel heel hard mensen nodig... Moet opeens denken aan die iceroad truckers :? Die komen toch ook overal vandaan om daar te mogen rijden?
Dennis Bos
Posts: 70
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:38 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Dennis Bos »

Lennard wrote:zijn ze daar ook nog op zoek naar monteurs :holy:

Groeten lennard
Ja
Dennis Bos
Posts: 70
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:38 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Dennis Bos »

pvz wrote:Houden ze een solliciatatieronde in Engeland? :o Dan hebben ze wel heel hard mensen nodig... Moet opeens denken aan die iceroad truckers :? Die komen toch ook overal vandaan om daar te mogen rijden?
Wij rijden ook de ice roads. We halen veel chauffeurs uit Newfoundland aan de Atlantische kust van Canada. Ikzelf ben tot aan Yellowknife geweest. Hier houdt de weg op en beginnen de ice roads. De wegen in het noorden zijn niet zo geweldig dus ze stuurden me op pad met onderstaand oud kreng. 1,6 miljoen kilometers op de klok en een kachel die er halverwege mee stopte.


Diesel lossen in Yellowknife voor een diamantmijn die over een van de ice roads bevoorraad wordt.
Image
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Texas Boy »

Gisteren bij een tankstation.

Image
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by 78 Firebird »

Image
Mijn "oude ",heb een paar maanden na het nemen van deze foto afscheid genomen van deze wagen na 5 jaar :cry:
Deze foto is opgenomen op de meeting U.S.EE,alles was zo drassig en nat dat ook ik niet meer weg kon komen.
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by pvz »

78 Firebird wrote:Image
Mijn "oude ",heb een paar maanden na het nemen van deze foto afscheid genomen van deze wagen na 5 jaar :cry:
Deze foto is opgenomen op de meeting U.S.EE,alles was zo drassig en nat dat ook ik niet meer weg kon komen.
Mooie truck :) , maar toch zie ik ze liever met neus... :eek:
Dagelijks mee gereden? Hoe reed het in verhouding met bijvoorbeeld een DAF op de Nederlandse wegen?
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by 78 Firebird »

Wel wat spartaans hoor :P
Ik koos voor een "cab-over"omdat ik er ook een tijdje winkeldistributie mee gedaan heb en daardoor op de meest onmogelijke plaatsen terechtkwam.
Een "neus"had ik dan meer last gegeven dan plezier.
Bladgeveerd en een luchtgeveerde stoel.
wanneer ik een dikke vracht had (wat wel vaak voorkwam met losgestort vervoer) reed ie wel lekker.
ook het clutchen was wel geinig en natuurlijk de (ongedempte) V8 roffel.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Texas Boy »

Container vandaag

Image
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Caddy_v8 »

Ik vind deze trucks allemaal wel leuk, maar what about de echte oudjes?
Chief heeft de zijne al gepost. Ik heb gewoon een voorliefde voor oud spul zoals oude Mack's, Kenworths, Reo's, Diamond-T, etc
(vieze) Freek
Posts: 209
Joined: Sat Feb 07, 2004 10:21 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by (vieze) Freek »

Ook leuk


[youtube]Jxv2hOlFav4&NR[/youtube]

Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Homer »

Een roetfilter kent men nog niet :lol: Weet iemand het totaal gewicht waar men mee weg sprint ?
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by harry_clamshell »

pvz wrote:
Mooie truck :) , maar toch zie ik ze liever met neus... :eek:
Caddy_v8 wrote:Ik heb gewoon een voorliefde voor oud spul zoals oude Mack's, Kenworths, Reo's, Diamond-T, etc
Heb tijdens verblijf daar van vele vrachtwagens een foto genomen, maar dit blijft toch wel een van de leukere (ergens in NV, juli 2010)

Geen neus, wat ouder en merk nog niet genoemd:

Image
Post Reply