Amerikaanse vrachtwagens topic

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Jamie
Posts: 22
Joined: Wed Dec 12, 2012 5:26 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Jamie »

Pfoeeee.. Hoe overleef je zo'n lange wachttijden?
Jij gaat de stad in? :lol:
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by watahyahknow »

het valt me nog mee dat je geen 250cc endurance bike achter de slaapcabine op het chassis monteert , maakt even boodschappen doen een stuk makkelijker , even hulp halen bij pech ook ..... zal wel met het gewicht te maken hebben
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

watahyahknow wrote:het valt me nog mee dat je geen 250cc endurance bike achter de slaapcabine op het chassis monteert , maakt even boodschappen doen een stuk makkelijker , even hulp halen bij pech ook
Jij leeft een beetje in een wereldje dat weinig met realiteit te maken heeft :P
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Homer »

Ik volg dit topic al een tijdje, lees met veel interesse, wachttijd is bij ons zoiets als vloeken in de kerk, als de planner denkt dat je niet door kunt verzinnen ze wel weer wat voor een uurtje ofzo. Heeft jullie planner dan geen ritje voor tussendoor van een dag, of wordt de wachttijd betaald door de bandenfirma.
Wat betreft de 250cc endurance bike op je truck zie ik hier wel eens bij polen/russen/romeenen/ etc met een fiets tussen de trailer en cabine staan.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Collector »

Homer wrote:<knip>
Wat betreft de 250cc endurance bike op je truck zie ik hier wel eens bij polen/russen/romeenen/ etc met een fiets tussen de trailer en cabine staan.
Die fiets zie je inderdaad vaak staan, meestal als ze richting polen/rusland/roemenië gaan.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Homer wrote:Ik volg dit topic al een tijdje, lees met veel interesse, wachttijd is bij ons zoiets als vloeken in de kerk, als de planner denkt dat je niet door kunt verzinnen ze wel weer wat voor een uurtje ofzo. Heeft jullie planner dan geen ritje voor tussendoor van een dag, of wordt de wachttijd betaald door de bandenfirma.
Wat betreft de 250cc endurance bike op je truck zie ik hier wel eens bij polen/russen/romeenen/ etc met een fiets tussen de trailer en cabine staan.
Ik heb meer dan een week staan wachten, van woensdagmiddag tot woensdagochtend 11.30 uur :lol:
Je mag niet laden én lossen in de VS als je een Canadees kenteken hebt. Dus ik laad in Canada, die vracht los ik in de VS.
De vracht die ik laad in de VS mag alleen worden gelost in Canada.

Meestal is de vracht vanuit Canada hout en dat doen we net iets boven de kostprijs om de trucks kosteloos in de VS te krijgen.
Vervolgens rijden we leeg naar South Carolina (dat kan zomaar meer dan 2200 KM/ 2 dagen rijden zijn)

Met de Michelin mining tyres wordt het grote geld gepakt, we brengen ze óf rechtstreeks naar de mijnen, of ze gaan naar onze opslag in Alberta, Canada, waar natuurlijk ook weer geld voor opslag mee wordt verdient.

Maar ook collega's met een US kenteken (we hebben een Canadees hoofdkantoor én een vestiging in San Angelo, TX) staan gewoon een week te wachten, en zij mogen wel laden en lossen in de VS.
Even een ritje tussendoor betekent meestal 3 á 4 dagen rijden, en 3 á 4 dagen leeg terug rijden

Over die fiets of brommer: Heb je enig idee hoe een truck er uitziet als het winter is in Canada?
Je rijwiel is na 1 week al totaal verroest en na een maand valt hij in hoofdgroepen uiteen als je hem achterop je truck zet.
En de extreme temperatuurwisselingen onderweg, daar kunnen kunststof onderdelen maar slecht tegen, het is niet ongewoon om van +30 graden binnen een dag of 3 naar -40 te gaan.
Spatlappen op trucks en trailers verpulveren gewoonweg op den duur.

En waarom gaan klootviolen met een fiets of brommer als je gewoon je trekker kunt gebruiken om boodschappen te doen of om naar een restaurant te rijden?
Ik parkeer net zo makkelijk een complete truck en trailer met oversize load bij een Wal*Mart als ik even iets nodig heb uit de winkel, er is in de meeste gevallen plaats genoeg op het parkeerterrein.
Bij - 40 ga jij niet fietsen, dat is trouwens ook vrijwel onmogelijk met diepe sneeuw. En bij +40 en hoge luchtvochtigheid is het niet erg prettig fietsen in een land dat niet vlak is zoals Nederland.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Gisteren in Swift Current, Saskatchewan even een collega met een Freightliner Argosy (ik denk altijd "agossie'' als ik zo'n hok zie) weer op pad geholpen d.m.v. MacGyver knutselwerk en twee cable ties 8)

Image

"No Problems... Just Solutions"
Yeah, right! Het was mijn innovatie die hem weer rijdend kreeg, zelfs de cable ties waren van mij :lol:

Image

Cabine weer laten zakken.....

Image

Stuk metaal weer omhoog tillen....
(let ook even op de gigantische ruimte tussen de cabine en de trailer, dat schijnt men hier mooi te vinden)

Image

Wel een cool trappetje, dat was mij nog nooit eerder opgevallen bij zo'n agossie.
Ik ben benieuwd hoe dat werkt met aangekoekte sneeuw en ijs bij -45 :?

Image
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by watahyahknow »

mooi systeem met die trap die naar buiten komt , stuk beter als die ladders van vroegah
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

watahyahknow wrote:mooi systeem met die trap die naar buiten komt , stuk beter als die ladders van vroegah
Lees jij eigenlijk wel, of kijk jij alleen maar plaatjes?
:P
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Vandaag amper 1000 km gereden en vroeg gestopt @ Pilot truck stop in South Beloit, Illinois.

Tot nu toe ben ik gedurende mijn leventje altijd al een beetje tegendraads geweest.... :lol:

Image

Maar wie zit er lekker op een stoeltje met zijn laptop in het zonnetje (24 graden C.) te genieten van het uitzicht over wuivende rietvelden, zonder te worden gestoord door brullende truck/reefer motoren van de buren?
Juist.... 8) !!

(ik heb het al eens eerder getypt, maar op de foto hierboven kun je goed zien dat vrijwel elke truck op de gemiddelde truck stop vandaag de dag van de "plastic generation" is)

Image
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by TikiRalf »

:thumbs:

beters bekeken ja, en iowa 80 was indrukwekkend, mega groot en cool om te zien :)
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Vanmiddag zag ik deze Kenworth op een parkeerplaats langs de I-74 in Illinois staan.
Voor de echte long haul trucker, uitgerust met een long range fuel tank 8)

Image

Image

Image

Image

Image

Ik heb Johan er ter vergelijking even naast gezet :eek:

Image
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Pavement Pounder »

Moet daar niet een bordje op met lange lading ofzo ?
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by watahyahknow »

die hangen meestal op de voor en achterbumber
Image
of de volgwagen
Image
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Oversize load banners en rode of oranje vlaggen zijn verwijderd omdat ze anders worden gejat, truck stond daar onbeheerd.
En aan de achterkant moet de banner op de lading bevestigd worden. In de achterbumper zitten de achterlichten en oranje strobe lights, dus alleen een ezel gaat daar een banner overheen plaatsen.

Als je door Georgia rijdt, (zoals wij vaak doen) dan moet je een extra oranje knipperlicht aan de achterkant plaatsen, het zgn. Georgia beacon. Op deze foto kun je dat zien:

Image
Post Reply