Amerikaanse vrachtwagens topic

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
User avatar
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by HarleyRob » Sat Nov 08, 2014 7:40 pm

Mooie foto's en leuke verhalen weer, ik blijf dit een TOP-topic vinden!

User avatar
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow » Sun Nov 09, 2014 3:47 am

Canada, beware!!!
The British are coming.....

@ Flying J truckstop, Moose Jaw, Saskatchewan.

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow » Sun Nov 09, 2014 4:13 am

Vanuit Canada rijden wij hout tegen iets meer dan kostprijs naar de VS, met de banden wordt het grote geld gepakt.
Dus deze ritten doen wij in feite om de trucks niet leeg 4500 KM naar South Carolina te laten rijden.

In 99% van de gevallen los ik bij een groothandel in hout, maar afgelopen zomer moest ik lossen op een bouwplaats.

In Noord Amerika zijn vrijwel de meeste huizen van hout, en omdat ik arriveerde tijdens de lunchpauze, kon ik eens een beetje rondneuzen hoe zo'n gebouw nu eigenlijk werd gebouwd.

Dit is een groot appartementencomplex in Arden, North Carolina.
Kijk zelf maar even naar de foto's, dan zie je hoe hier wordt gebouwd:

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow » Sun Nov 09, 2014 4:15 am

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow » Sun Nov 09, 2014 4:16 am

Dit zijn heel wat vrachtjes hout..... :eek:

Image

Image

Image

Image

Image

grandmaster n
Posts: 192
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by grandmaster n » Sun Nov 09, 2014 10:22 am

SplitWindow wrote:.....In Noord Amerika zijn vrijwel de meeste huizen van hout......
Vandaar dat er van een dorp niets overblijft als er een zuchtje wind staat.
Image

gr

Wilf
Posts: 9969
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Wilf » Sun Nov 09, 2014 10:54 am

Baksteen gaat ook kapot tijdens tornado's (kijk maar naar schoolgebouwen of zelfs hier in NL met onze veel minder zware tornado's waar ook huizen van scheuren of muren instorten) maar hout bouw je sneller en goedkoper op. Ik denk dat daarom hout nog zo populair is daar..? Dat en prefab gasbetonbouw voor vinexhuizen trekt ze niet. :D

grandmaster n
Posts: 192
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by grandmaster n » Sun Nov 09, 2014 12:51 pm

Ik zie hier nog geen hele dorpen weggevaagd worden, maar het is idd lekker snel en (relatief) goedkoop om met hout te bouwen.
Week na het zuchtje wind staat er weer een dorp :D

gr

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7839
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Pavement Pounder » Sun Nov 09, 2014 1:30 pm

Bij 200+kmph blijft hier ook niks staan.
Hout is daar simpelweg goedkoper dan hier.
Construkties van hout kunnen heel erg sterk zijn als er niet bezuinigt wordt.

User avatar
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow » Mon Nov 10, 2014 2:05 am

Ach, Zonnedael was van hout, en dat heeft het toch ook best wel goed uitgehouden in het gure Nederlandse klimaat :P

User avatar
Rob Rules
Posts: 3280
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Rob Rules » Mon Nov 10, 2014 1:17 pm

leuk zo'n feestje, maar het geeft altijd zo'n rommel he? :D

Image

User avatar
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow » Fri Nov 21, 2014 3:02 am

Het moest er natuurlijk een keer van komen, en eigenlijk heeft de sneeuw best nog lang op zich laten wachten.
Wat er nu ligt is natuurlijk een lachertje, aankomende dinsdag in de Rocky Mountains zullen de sneeuwkettingen dienst moeten gaan doen.
(die hangen niet aan deze trailer, dus hopelijk blijft het bij dit beetje sneeuw totdat ik weer op de yard in Canada ben)



I-29 Northbound @ Nunda rest area, South Dakota:

Image

Image

Image

Het is slechts -11 C., dus ik loop nog steeds in t-shirt en korte broek :D
Eerst maar eens de echte lage temperaturen afwachten!

User avatar
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow » Sat Nov 22, 2014 8:52 am

Edit:

Ik heb geen idee of deze video in Nederland te zien is, ik kreeg zojuist dit bericht omdat dit nummer op de radio speelt tijdens het filmen:
Je YouTube-video is in sommige landen geblokkeerd wegens een auteursrechtclaim.

Je video staat nog wel op YouTube, maar kan mogelijk in sommige landen niet worden bekeken.

Videotitel: Oversize load and road works

Auteursrechtelijk beschermd nummer: Steal My Girl

Geclaimd door: SME
Zal proberen om er iets anders onder te zetten, maar dan hoor je het geluid van de motor niet meer.... :x
Last edited by SplitWindow on Fri Nov 28, 2014 4:41 am, edited 1 time in total.

User avatar
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow » Mon Nov 24, 2014 1:10 am

Modeljaar 1953 Ford C-500 COE met aftermarket 8.3 liter Cummins diesel motor en slaapcabine @ Saturday Nite Cruise ®, Kissimmee, Florida.
Deze truck wordt nog vrijwel dagelijks ingezet voor het vervoer van boten.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow » Mon Nov 24, 2014 1:26 am

1996 Peterbilt 379 met aftermarket bonnet ornament @ Flying J truckstop, Moose Jaw, Saskatchewan.

Image

Een Freightliner Cascadia van mijn vroegere werkgever, het einde van de trailer rechts op de foto hoort er ook nog bij 8)

Image

Er waren twee pompen kapot, dan wordt het al snel druk bij de truckstop.
Helemaal als er een paar 53' doubles met koeltrailers (zoals de H&R truck hierboven) gaan tanken, dan moet de chauffeur drie keer de truck verplaatsen voordat de volgende aan de beurt is.

Image

Ik heb alle tijd om deze bedrijvigheid op mijn gemak te bekijken.
Vanwege het weekend-rijverbod én het verbod om te rijden na zonsondergang met een oversize load breder dan 12'-4'', sta ik hier stil van vrijdagmiddag 16:45 uur tot maandagochtend 08:00 uur:

Image

Post Reply