Amerikaanse vrachtwagens topic

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Rob Rules »

Homer wrote:Een roetfilter kent men nog niet :lol: Weet iemand het totaal gewicht waar men mee weg sprint ?
Roetfilter??? wasda??? :lol:
Een korte zoektocht op google: The B-train combos gross weight 63500 kg (about 146 000lbs)!!!
63,5 ton, leuk gewicht
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Daar had je niet naar hoeven zoeken, Dennis vertelde het al over zijn Mack Super B:
Dennis Bos wrote:Ik kan net iets meer dan 43 ton laden voor een totaal gewicht van 63,5 ton.
Maar ik denk dat de combinaties in die filmpjes echt wel een stuk zwaarder zijn, anders gaat het optrekken niet gepaard met zoveel geweld.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Lennard wrote:zijn ze daar ook nog op zoek naar monteurs :holy:
Die kunnen ze wel gebruiken maar daar is geen LMO programma voor, dus een werkvergunning krijgen is minder gemakkelijk vergeleken met banen in transport en de verzorging.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

harry_clamshell wrote: Geen neus, wat ouder en merk nog niet genoemd:

Image
SplitWindow wrote:Canadese Freightliner Cascadia met triple trailers:

Aanklikken voor grotere foto's

Image Image
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Mijn 2009 Freightliner Cascadia:
(even aanklikken)

28 december 2010 in Ventura, California bij +24 C:
Image

1 januari 2011 in Shelby, Montana bij -41 C, een verschil van 65 graden in een paar dagen tijd:
Image

Cabine, gezien vanaf het onderste bed:
Image

Onderste bed, 215 x 140 cm:
Image

Schrijftafel/computermeubel:
Image

Controle paneel voor verlichting, wekker, stereo en TriPac generator (110 Volt en Airco):
Image

Werkplek:
Image Image

Swivel seats:
Image

Bergruimte boven de Split Windows :)
Image

Tweede bed, 110 cm breed:
Image

Raampjes met afdekhoes:
Image

Nooduitgang:
Image

Omvormer en standkachel onder het bed:
Image

Mercedes stuur:
Image

Keuzehendel "automaatbak" en remknoppen:
Image

Satellietgestuurde stille koelmotor:
Image

Zijkant cabine:
Image

Sneeuwkettingen en toegang tot bergruimte onder het bed:
Image

Eerdere foto van de sneeuwkettingen, en reken maar dat je die nodig hebt......
Image

Flip front:
Image Image

Detroit diesel (met AdBlu):
Image Image

Nooduitgang en TriPac generator:
Image

Mijn 2011 Freightliner Cascadia:
Image

445/50/22.5 super singles op de trekassen:
Image Image

Met deze banden mag je in het winterseizoen (okt-mei) de provincie British Columbia niet in, dus geen tripjes over de Rockies in de winter :jump:

Het verschil in cabineafmetingen tussen een oudere Peterbilt en een 2011 Freightliner.
Als je woont in je truck, dan ben je stukker beter af met de Freightliner:
Image Image
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by RobDodge »

Caddy_v8 wrote:Ik vind deze trucks allemaal wel leuk, maar what about de echte oudjes?
Chief heeft de zijne al gepost. Ik heb gewoon een voorliefde voor oud spul zoals oude Mack's, Kenworths, Reo's, Diamond-T, etc
Zo iets :thumbs: Klik--> linkje
Naar beneden scrollen en klik op merk naam naar keuze.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Rob Rules »

SplitWindow wrote:Daar had je niet naar hoeven zoeken, Dennis vertelde het al over zijn Mack Super B:
Maar ik denk dat de combinaties in die filmpjes echt wel een stuk zwaarder zijn, anders gaat het optrekken niet gepaard met zoveel geweld.
Ga zelf maar eens googlen dan.. Ik kwam terecht op de site van een gast die mechanic was bij zo'n deelnemer.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Chief big ol'Cadillac »

We hebben er nog een....

Image

Hier zie je ze samen, toen we de GMC gingen ophalen (op triangel)

Image

1943 GMC CCKW kieper
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Convoy, een film die is gemaakt n.a.v. een liedje van C.W. McCall:

Last edited by SplitWindow on Sat Aug 13, 2011 7:18 pm, edited 1 time in total.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

En natuurlijk de eerste "Smokey & the Bandit" film met Burt Reynolds, Sally Field en de in 2008 overleden Jerry "Snowman" Reed:

watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by watahyahknow »

SplitWindow wrote:Nee, maar ik had wel mijn rijbewijzen, dus een beetje de waarheid verdraaien tijdens de sollicitatie en je bent binnen 8)

In Canada staan ze te springen om chauffeurs, dus daar kan je zo aan de slag als je minimaal 3 jaar ervaring hebt, geen drugs- of alcoholverleden hebt en een recent Bewijs van Gedrag kunt overleggen.

Maar je moet daar wel opnieuw je personenwagenrijbewijs en je vrachtwagenrijbewijs halen.
En voor beide rijbewijzen theorie-examen doen, plus een air brake cursus volgen + examen hiervoor afleggen.

Dus als jij aan bovenstaande eisen voldoet, dan kun jij op gesprek komen tijdens de eerstvolgende sollicitatieronde (in september) in Engeland, en kun je tegen het eind van het jaar naar Canada vertrekken.

hoe goed moet je zicht zijn voor een canadees rijbewijs , ik heb indertijd alle theorieexames gehaald voor mn ccv-b maar mocht niet afrijden omdat mn zicht ook met bril 1% te laag was in 1 oog
ik wil nog steeds graag vrachtrijden , en misschien kan ik tijdens een lange vacantie mn rijbewijs in canada gaan halen en dan soliciteren voor een baan daar
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Je moet een Canadees social security nummer hebben om een rijbewijs te mogen halen.
En als je een baan vindt, dan moet je een werkvergunning via dat bedrijf aanvragen, maar om zo'n werkvergunning (LMO) van de regering te krijgen moet je weer 3 jaar aantoonbare ervaring hebben.

Je moet minimaal 1 jaar in het bezit zijn van het (Canadese) luxe wagen rijbewijs voordat je examen mag doen voor je vrachtwagen.
Mijn NL rijbewijs werd opgestuurd naar Edmonton om te worden vertaald, zodat ze wisten hoe lang ik mijn C rijbewijs al had, daarna mocht ik meteen examen doen.

Oogtest wordt bij de dokter gedaan, samen met de verpichte drugtest.
En na het behalen van je theorie-examens ook nog een keer bij het examenkantoor.
Last edited by SplitWindow on Sat Aug 13, 2011 7:19 pm, edited 1 time in total.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Volgende maand is er weer een H&R sollicitatieronde in het VK en Ierland:
(werkgebied is geheel Noord Amerika, behalve Alaska en Mexico)

Image

Eugene Mekenkamp (van bovenstaand telefoonnummer en e-mail adres) praat Nederlands.
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by RobDodge »

[quote="SplitWindow"]Convoy, een film die is gemaakt n.a.v. een liedje van C.W. McCall:





Hier de hele film

Image
Last edited by RobDodge on Sat Aug 13, 2011 9:29 pm, edited 1 time in total.
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by pvz »

@ splitwindow, Mooie truck reed je in zeg :)
Hoe lang en breed was de combinatie waarmee je reed? Hij toont in iedergeval erg groot. Ik begrijp dat daar ook gebruik gemaakt wordt van Adblue, is dat ook verplicht als je truck ervoor geschikt is?


Super mooi dat je dat meegemaakt hebt, ik had eerder dit jaar al veel van de foto's gezien die je gepost had... Toch wel een beetje jaloers :oops: :D
Post Reply