Kennen jullie dat?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Kennen jullie dat?

Post by Wilf »

Precies, je had ook net als 'gewone' mensen een degelijke middenklasser met geleend geld kunnen kopen... Dan had je nu nog veel meer geld verloren aan rente en absurde devaluatie. Brave burger worden is niet voor iedereen weggelegd gelukkig ;)
69yellowbird
Posts: 144
Joined: Sat Jan 02, 2010 10:57 am

Re: Kennen jullie dat?

Post by 69yellowbird »

Tsja Yellowbird, het type auto die voor ale verwarring zorgt is er 1 van de concurrent notabene :P
Van F-body naar B-body...



Tsja kan ik ook wel waarderen.
Erg mooi model, maar vergeet niet dat het totaal anders stuurd dan een F-body.
Ooit in een B-body gestuurd?
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Kennen jullie dat?

Post by Stargazer »

Ja stuurt heel anders! Heb met vergelijkbare Roadrunners (69 en 70er) gereden, Spartaans. Maar het vermogen van een 440 maakt veel goed. Put a smile on my face :D
DR Olds
Posts: 8796
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:58 pm

Re: Kennen jullie dat?

Post by DR Olds »

Een auto is nooit klaar.
Er zijn altijd punten van verbetering of verfraaiing.

Ik denk eerder dat JIJ gewoon klaar bent met je auto, en op zoek bent naar een nieuwe uitdaging.
Ik zeg doen.

Maar ik zeg ook, bij twijfel niet doen.
van ''ruilen'' komt meestal huilen.
je weet nu wat je hebt, en wat je daar nog aan kan verbeteren/veranderen om weer opnieuw, nieuw rijplezier te vergaren.
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: Kennen jullie dat?

Post by Kustom »

Stargazer wrote: wat voor soort auto heb je dan op het oog??

Wijsheid komt met de jaren.. :lol:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Kennen jullie dat?

Post by sjak_brak »

DR Olds wrote:Maar ik zeg ook, bij twijfel niet doen.
Idd.

Als je echt een andere auto wilt, dan weet je dat wel.

Vaak slaat de twijfel toe op momenten dat het tegenzit, en er iets voorbij komt dat er fraai uitziet. Maar vaak is dat ook een kwestie van groener gras bij de buurman...
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Kennen jullie dat?

Post by Martin71RS »

Aad, ik heb ook wel eens op t punt gestaan om m weg te doen voor wat anders....nu blij dat ik t niet heb gedaan....

je hebt nu een mooie/goede wagen....en een goede basis voor upgrades.
Als je toch erover denkt om de pro-touring richting op te gaan moet je gewoon eens een circuitsessie proberen....Wim firebird deed t ook 1 keer en die is gelijk zn wagen radicaal gaan aanpassen...erg verslavend

er is altijd wel wat anders wat je leuk/mooi vindt, heb ik ook nog steeds :?

Je zegt met pijn in t hart....dus als je vanuit je hart kijkt wil je m niet kwijt....en vanuit verstand (dus ook de $$ knip) is t handiger om niet opnieuw te beginnen.

Martin
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Kennen jullie dat?

Post by DannyL »

Ja daar sluit ik me bij aan.. ga gewoon eens een keer mee met zo'n sessie en voel wat je auto doet. Je hebt wat dat betreft een prachtige basis!! Maar mocht je m toch beu zijn weet ik nog wel een mooie coronet te koop... met een gloednieuwe motor erin!!
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Kennen jullie dat?

Post by Stargazer »

Bedankt voor alle adviezen en meningen guys. Stof om over na te denken en nog meer te prakizeren. Er zijn dus mensen die twijfelen in deze situaties, maar ook die resoluut over stappen naar die andere auto. Ongeacht de mogelijke "downsides" van zo'n beslissing.
Misschien had ik met deze topic stilletjes gehoopt op 90% meningen om "het gewoon te doen", dat had een keuze een stuk makkelijker gemaakt. Maar dat was natuurlijk wishfull thinking...

Ik zal eerst 's wat Nederlandse Coronet eigenaren vragen naar de up's en down's van de auto. Wellicht ben ik dan meteen genezen :P
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Kennen jullie dat?

Post by roadrage david »

mij last 2 cents. voor mopar is er vergeleken met GM F body en Ford HEEL WENIG materiaal te krijgen!!!. waarmee je in ecstreeme vormen kan gaan dus beperkte keuze,s.
wat betreft een 440 ci ieder merk heeft Big CI.
die allemaal TOP zwaar zijn om een bocht te nemen..
beter een 400plus SBC in die sec Gen met een dikke 5 of 6 bak hand geschakeld en de pro/touring kant op gaan of een van de VEELE keuzes automaat bakken die er zijn!!!!. wereld van verschil totaal andere auto krijg je er voor terug.
een sec Gen f body zijnde het Camaro of Firebird hebben zoiezo vanuit de Fabriek de beste weg ligging vergeleken met alle anderen USA muscle en Pony cars met de Ford Mustang een very close second. Hens de reden dat vandaag de sec gen F body mega populair is................... opties kan je gerust rillingen krijgen van het stone age type mopar erg bruut!!!!!!. maar verwacht niets meer dan erg snel recht door. alle meeningen despijt ik zeg NIET DOEN...
GTO-m4rque
Posts: 592
Joined: Thu Apr 03, 2008 8:32 pm

Re: Kennen jullie dat?

Post by GTO-m4rque »

Heb het al een keer eerder meegemaakt... nu weer... Ga mijn GTO de deur uit doen! Dusss.... volg gewoon je hart!!
69GTO-jr
Posts: 445
Joined: Mon Mar 21, 2005 10:10 pm

Re: Kennen jullie dat?

Post by 69GTO-jr »

Mijn Camaro is nog steeds mijn 1e auto.. ik heb hem (bijna)compleet nieuw leven ingeblazen en nog is hij niet volledig naar wens maar mijn trots is te groot om hem ooit nog weg te doen.. in de toekomst wil ik er alleen nog een 69er Camaro bij kopen maar mijn eerste auto gaat nooit meer weg! en idd. ik krijg mijn investering er toch niet helemaal uit!


Image
Image
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Kennen jullie dat?

Post by Stargazer »

Hahaha jongens!
"Doen, niet doen"!
Heerlijk.
Veel goeie tips.
Mooie camaro 69 GTO-jr!
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Kennen jullie dat?

Post by sjak_brak »

roadrage david wrote:mij last 2 cents. voor mopar is er vergeleken met GM F body en Ford HEEL WENIG materiaal te krijgen!!!. waarmee je in ecstreeme vormen kan gaan dus beperkte keuze,s.
wat betreft een 440 ci ieder merk heeft Big CI.
die allemaal TOP zwaar zijn om een bocht te nemen..
beter een 400plus SBC in die sec Gen met een dikke 5 of 6 bak hand geschakeld en de pro/touring kant op gaan of een van de VEELE keuzes automaat bakken die er zijn!!!!. wereld van verschil totaal andere auto krijg je er voor terug.
Alsof de 440 het enige blok is dat er bestaat, daarnaast zijn er ook alu BB onderblokken te koop, dus...

Als je zo graag SB wilt, wat dacht je van 360 stroken naar bv 478, of de alu 5.7 / 6.1 hemi, die heeft ook genoeg potentie. Qua handbakken ook genoeg keus, bv van Tremec of Keisler.

Verder is er voor Mopar B-bodies ook alles te koop, en wat er niet is kan je (laten) maken.

Dat jij chevy-fan bent wil nog niet zeggen dat er voor andere merken niks te koop is :D en nu happen :D
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: Kennen jullie dat?

Post by caddy123 »

Ik heb zelf een buick electra 225 gehad 1970
Arizona auto geen roest helemaal niets mooie auto, toen wilde ik een huis kopen en most er vanaf heb hem voor de helft verkocht.
Heb der spijt van als haren op min hoofd, had ik nooit moeten doen maar ja.

Als ik jou was zal ik me verstand gebruiken je weet nu wat je in huis heb.

gr caddy123
Post Reply