echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
Om in Robin's Chevelle topic niet te "vervuilen" hier maar even mijn eigen verhaal.
Ik ben net als Robin op zoek naar een goede restaurateur/spuiter.
3 1/2 jaar geleden heb ik namelijk de fout gemaakt om mijn '70 GTO convertible uit elkaar te trekken me de bedoeling deze te laten spuiten.
Zoals altijd kom je natuurlijk weer veel meer dingen tegen dan je ooit had verwacht/gedacht. Daarbij is een body off waarschijnlijk de beste optie. Ik heb er ook nog een LeMans Sport convertible body en chassis bij dus er zijn wel wat mogelijkheden.
Om een heel lang verhaal kort te maken;
Spuiter # 1 zou hem doen, maar raakte overbelast, overspannen en daarna in echtscheiding dus einde oefening.
Na lang zoeken spuiter # 2 gevonden. Als liep volgens plan. Kerel leverde goed werk voor hele schappelijke prijzen. Todat deze een maand of 2 terug door een of andere spacekees even "verbouwd" werd. Onenigheid tijdens het parkeren! Hersenschudding, alle tanden uit zijn gebit getrapt door die gast (met zijn mindels) en andere medische problemen.
Daarna heeft spruiter # 2 besloten zijn zaak te sluiten in afwachting van betere tijden (zowel geestelijk als lichamelijk). Dat gaat de eerste jaren niets meer worden....helaas.
Daarna kontakt opgenomen met de inmiddels overbekende spuiter # 3. Jawel, Joost.
Alles klonk goed en positief aan de telefoon.
Dus de dag erop in de auto 2 1/2 uur rijden van midden-Limburg richting Emmen.
Daar een rondleiding en een (veel té uitgebreid) gesprek met (en vooral door) Joost. Veel auto's gezien waaronder Bram's Camaro, Robin's Chevelle, De Boneshaker Caddy, een Riviera uit de project topics, die zwarte Ferrari en nog een aantal.
Gesproken over zijn stappenplan en de bijbehorende betaling per afgerond hoofdstuk.
Joost heeft toen mijn detailfoto's van de convertible bekeken en wat dingen op de foto's op/aangemerkt en besproken.
De body moet van het chassis en in zou dit dan zelf naar de straler brengen en in de epoxy laten zetten.
Ook moest ik de body zelf verder demonteren en met afbijt kaal maken.
Uiteindelijk is daar toen een "vanafprijsidee" uit gekomen vergelijkbaar met de kosten die ik in Robin's Chevelle topic heb voorbij zien komen. Niet echt een verhaal van een paar duizend euro.
Daarbij moet ik ook even melden dat ik niet direct het zelfde doel heb als Robin; namelijk 100% PERFECT en strakker dan alle andere.
Mijn doel is iets makkelijker; de auto binnen een niet al te lang tijdspan netjes klaar maken voor een redelijke prijs (lees een goede prijs/kwaliteit verhouding). Als de GTO er maar een stuk beter uitziet dan de gemiddelde paintjob. Plaatwerk en pasnaden moeten er zeker goed en strak uitzien, maar het hoeft niet überperfect en a la Audi en BMW te zijn, want zo kwamen die dingen destijds ook niet uit de fabriek.
Maar goed, na deze kennismaking en een gesprek van meer dan een halve dag toch naar huis gegaan en de boel voor mezelf eens op een rijtje gezet.
Ik heb toen besloten niet met Joost verder te gaan om een aantal redenen.
Ten eerste de kosten, die gingen mij echt té ver. (en dan hebben we het nog niet eens over extra kosten zodra hij de auto werkelijk gezien heeft en voor als het even tegen zit zoals bij Robin regematig het geval was).
Maar daarnaast ook een aantal dingen die ik gezien en gehoord heb toen ik die halve dag daar in Emmen ben geweest.
Voor mijn gevoel klopte het gewoonweg niet helemaal 100%.
Ik heb daarna uiteindelijk ook besloten er niet mee verder te gaan. Dit was overigens vlak vóór het topic van Robin hier verscheen. Die hele topic is een bevestiging van een aantal zaken die ik in Emmen ook al voor een deel had gezien en dan nog het een en ander. Dus echt wel een bevestiging van mijn eigen voorgevoel.
Maar goed, deze topic gaat nu niet over Joost, maar over de toekomst van mijn GTO convertible.
Ik zal uiteindelijk iets moeten gaan doen met die auto. Ik wil niet dat ie over een paar jaar nog steeds zo in onderdelen ligt. Dus óf verkopen die hele hap óf een persoon/bedrijf zoeken die mij wel goed op weg kan helpen.
Een ding is zeker (vooral na het lezen van Robins verhaal) het moet een persoon/bedrijf in het zuiden des lands zijn. Bij voorkeur in Limburg/Brabant. Als ik met Emmen in zee was gegaan dan waren regelmatige bezoekjes om de voortgang te volgen niet echt handig geweest. Even kijken en ik ben weer een 5 á 6 uur rijden verder. Daar pas ik dus voor.
Maar goed, wie zou mij hier mee op weg kunnen helpen of de juiste richting uit kunnen wijzen?
Erik
Hier nog een foto van de GTO een jaar op 6 terug, toen het nog geen legpuzzel was
Ik ben net als Robin op zoek naar een goede restaurateur/spuiter.
3 1/2 jaar geleden heb ik namelijk de fout gemaakt om mijn '70 GTO convertible uit elkaar te trekken me de bedoeling deze te laten spuiten.
Zoals altijd kom je natuurlijk weer veel meer dingen tegen dan je ooit had verwacht/gedacht. Daarbij is een body off waarschijnlijk de beste optie. Ik heb er ook nog een LeMans Sport convertible body en chassis bij dus er zijn wel wat mogelijkheden.
Om een heel lang verhaal kort te maken;
Spuiter # 1 zou hem doen, maar raakte overbelast, overspannen en daarna in echtscheiding dus einde oefening.
Na lang zoeken spuiter # 2 gevonden. Als liep volgens plan. Kerel leverde goed werk voor hele schappelijke prijzen. Todat deze een maand of 2 terug door een of andere spacekees even "verbouwd" werd. Onenigheid tijdens het parkeren! Hersenschudding, alle tanden uit zijn gebit getrapt door die gast (met zijn mindels) en andere medische problemen.
Daarna heeft spruiter # 2 besloten zijn zaak te sluiten in afwachting van betere tijden (zowel geestelijk als lichamelijk). Dat gaat de eerste jaren niets meer worden....helaas.
Daarna kontakt opgenomen met de inmiddels overbekende spuiter # 3. Jawel, Joost.
Alles klonk goed en positief aan de telefoon.
Dus de dag erop in de auto 2 1/2 uur rijden van midden-Limburg richting Emmen.
Daar een rondleiding en een (veel té uitgebreid) gesprek met (en vooral door) Joost. Veel auto's gezien waaronder Bram's Camaro, Robin's Chevelle, De Boneshaker Caddy, een Riviera uit de project topics, die zwarte Ferrari en nog een aantal.
Gesproken over zijn stappenplan en de bijbehorende betaling per afgerond hoofdstuk.
Joost heeft toen mijn detailfoto's van de convertible bekeken en wat dingen op de foto's op/aangemerkt en besproken.
De body moet van het chassis en in zou dit dan zelf naar de straler brengen en in de epoxy laten zetten.
Ook moest ik de body zelf verder demonteren en met afbijt kaal maken.
Uiteindelijk is daar toen een "vanafprijsidee" uit gekomen vergelijkbaar met de kosten die ik in Robin's Chevelle topic heb voorbij zien komen. Niet echt een verhaal van een paar duizend euro.
Daarbij moet ik ook even melden dat ik niet direct het zelfde doel heb als Robin; namelijk 100% PERFECT en strakker dan alle andere.
Mijn doel is iets makkelijker; de auto binnen een niet al te lang tijdspan netjes klaar maken voor een redelijke prijs (lees een goede prijs/kwaliteit verhouding). Als de GTO er maar een stuk beter uitziet dan de gemiddelde paintjob. Plaatwerk en pasnaden moeten er zeker goed en strak uitzien, maar het hoeft niet überperfect en a la Audi en BMW te zijn, want zo kwamen die dingen destijds ook niet uit de fabriek.
Maar goed, na deze kennismaking en een gesprek van meer dan een halve dag toch naar huis gegaan en de boel voor mezelf eens op een rijtje gezet.
Ik heb toen besloten niet met Joost verder te gaan om een aantal redenen.
Ten eerste de kosten, die gingen mij echt té ver. (en dan hebben we het nog niet eens over extra kosten zodra hij de auto werkelijk gezien heeft en voor als het even tegen zit zoals bij Robin regematig het geval was).
Maar daarnaast ook een aantal dingen die ik gezien en gehoord heb toen ik die halve dag daar in Emmen ben geweest.
Voor mijn gevoel klopte het gewoonweg niet helemaal 100%.
Ik heb daarna uiteindelijk ook besloten er niet mee verder te gaan. Dit was overigens vlak vóór het topic van Robin hier verscheen. Die hele topic is een bevestiging van een aantal zaken die ik in Emmen ook al voor een deel had gezien en dan nog het een en ander. Dus echt wel een bevestiging van mijn eigen voorgevoel.
Maar goed, deze topic gaat nu niet over Joost, maar over de toekomst van mijn GTO convertible.
Ik zal uiteindelijk iets moeten gaan doen met die auto. Ik wil niet dat ie over een paar jaar nog steeds zo in onderdelen ligt. Dus óf verkopen die hele hap óf een persoon/bedrijf zoeken die mij wel goed op weg kan helpen.
Een ding is zeker (vooral na het lezen van Robins verhaal) het moet een persoon/bedrijf in het zuiden des lands zijn. Bij voorkeur in Limburg/Brabant. Als ik met Emmen in zee was gegaan dan waren regelmatige bezoekjes om de voortgang te volgen niet echt handig geweest. Even kijken en ik ben weer een 5 á 6 uur rijden verder. Daar pas ik dus voor.
Maar goed, wie zou mij hier mee op weg kunnen helpen of de juiste richting uit kunnen wijzen?
Erik
Hier nog een foto van de GTO een jaar op 6 terug, toen het nog geen legpuzzel was
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
Dat zal dan Harteveld worden... Ik weet dat hij de Chevelle van Tom vd Wijden heeft gespoten, ziet er netjes uit. De naam Harteveld is trouwens in het topic van Robin meermaals gevallen dus er zijn hier vast forumleden die je meer kunnen vertellen , succes in ieder geval!
-
- Posts: 40
- Joined: Fri Jan 07, 2011 9:07 am
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
Www.mwdesigns.nl. Schijndel gegarandeerd goed!!
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
Harteveld zit helaas ook niet echt bij mij om de hoek.... ook zeker 2 uur rijden.
Als ik bij MW op de site kijk krijg ik de indruk dat het een geweldige spuiter is, maar die hij ook aan carrosserie/ las werk e.d.?!?
erik
Als ik bij MW op de site kijk krijg ik de indruk dat het een geweldige spuiter is, maar die hij ook aan carrosserie/ las werk e.d.?!?
erik
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
was nick met de '57 belair niet in de weer met een spuiter in het zuiden van het land?
-
- Posts: 40
- Joined: Fri Jan 07, 2011 9:07 am
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
Laswerk doet ie niet... Spuiten strakmaken, deuren afhangen geen probleem.
Ik doe al jaren zaken met hun, spuiten truck dashboards voor me, prima gasten en zelf ook gek van us cars en bikes.
Ik doe al jaren zaken met hun, spuiten truck dashboards voor me, prima gasten en zelf ook gek van us cars en bikes.
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
Laurens, dat dacht ik al zo op de site te zien.
Helaas is het bij mij niet alleen even spuiten.
Helaas is het bij mij niet alleen even spuiten.
-
- Posts: 40
- Joined: Fri Jan 07, 2011 9:07 am
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
Ja dan wordt het moeilijker...
-
- Posts: 353
- Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
Niet echt in het zuiden, maar wel wat dichterbij dan schade hartenveld, is Henk's customs. Hij doet goed en mooi las werk, zijn spuitwerk heb ik op zijn eigen Camino van dichtbij mogen bekijken en dat zag er strak uit.
Please note: ik ben verre van een expert in het inschatten van spuitwerk en ik heb niet heel erg gericht zitten kijken.
Door de verhalen die ik heb gehoord over hem, de gesprekken die ik heb gehad met hem en het werk wat ik heb gezien, zowel op het forum als in het echt, maakt dat ik met mijn camino naar hem toe ga, zowel voor het laswerk als het spuitwerk en daarbij is het ook nog eens een hele aardige gast!
Misschien niet echt in de buurt, maar dat lijkt mij minder van belang dan de kwaliteit en het is vele malen dichterbij dan Emmen
http://www.henkz.nl/ of op Facebook: www.facebook.com/pages/Henks-Customs-Restorations
Please note: ik ben verre van een expert in het inschatten van spuitwerk en ik heb niet heel erg gericht zitten kijken.
Door de verhalen die ik heb gehoord over hem, de gesprekken die ik heb gehad met hem en het werk wat ik heb gezien, zowel op het forum als in het echt, maakt dat ik met mijn camino naar hem toe ga, zowel voor het laswerk als het spuitwerk en daarbij is het ook nog eens een hele aardige gast!
Misschien niet echt in de buurt, maar dat lijkt mij minder van belang dan de kwaliteit en het is vele malen dichterbij dan Emmen
http://www.henkz.nl/ of op Facebook: www.facebook.com/pages/Henks-Customs-Restorations
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
De hierboven genoemde namen enuhh nooit verkopen die GTO!!! Wat een mooie wagen!!
Succes met het zoeken naar een bedrijf dat past bij jouw wensen en waar jij een goed gevoel bij hebt.
Succes met het zoeken naar een bedrijf dat past bij jouw wensen en waar jij een goed gevoel bij hebt.
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
Classic Car Bodyshop
Polderweg oost 10B
2973AN Molenaarsgraaf
0184-641414
of bv Phil van Coolcustoms (zit hier ook op het forum), zit net over de grens in België, vanuit Limburg NL dus heel dichtbij.
Polderweg oost 10B
2973AN Molenaarsgraaf
0184-641414
of bv Phil van Coolcustoms (zit hier ook op het forum), zit net over de grens in België, vanuit Limburg NL dus heel dichtbij.
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
Henk is idd een vakman
Je kan het 1972 Torino topic even doorbladeren om het werk te zien van Henk.
Mike
Je kan het 1972 Torino topic even doorbladeren om het werk te zien van Henk.
Mike
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
Heb vandaag e.e.a. doorgenomen en zojuist met Henk gesproken.
Afwachten tot we een keer samen kunnen kijken wat er wel en niet mogelijk is en hoe e.e.a. uitkomt.
Wat ik zo links en rechts gezien en gelezen heb ziet er inderdaad veelbelovend uit.
GTOtje moet er ooit ongeveer zo uit komen te zien;
Maar dan zonder The Judge decals en Topless uiteraard!
Afwachten tot we een keer samen kunnen kijken wat er wel en niet mogelijk is en hoe e.e.a. uitkomt.
Wat ik zo links en rechts gezien en gelezen heb ziet er inderdaad veelbelovend uit.
GTOtje moet er ooit ongeveer zo uit komen te zien;
Maar dan zonder The Judge decals en Topless uiteraard!
-
- Posts: 1326
- Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
mooie wagen en een leuk kleurtje.. lijkt een beetje op wat ik heb
Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden
Even geduld Henk komt eerst even bij mij kijken morgen.erikgto wrote:Heb vandaag e.e.a. doorgenomen en zojuist met Henk gesproken.
Afwachten tot we een keer samen kunnen kijken wat er wel en niet mogelijk is en hoe e.e.a. uitkomt.