echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by erikgto »

Om in Robin's Chevelle topic niet te "vervuilen" hier maar even mijn eigen verhaal.

Ik ben net als Robin op zoek naar een goede restaurateur/spuiter.

3 1/2 jaar geleden heb ik namelijk de fout gemaakt om mijn '70 GTO convertible uit elkaar te trekken me de bedoeling deze te laten spuiten.
Zoals altijd kom je natuurlijk weer veel meer dingen tegen dan je ooit had verwacht/gedacht. Daarbij is een body off waarschijnlijk de beste optie. Ik heb er ook nog een LeMans Sport convertible body en chassis bij dus er zijn wel wat mogelijkheden.

Om een heel lang verhaal kort te maken;

Spuiter # 1 zou hem doen, maar raakte overbelast, overspannen en daarna in echtscheiding dus einde oefening.

Na lang zoeken spuiter # 2 gevonden. Als liep volgens plan. Kerel leverde goed werk voor hele schappelijke prijzen. Todat deze een maand of 2 terug door een of andere spacekees even "verbouwd" werd. Onenigheid tijdens het parkeren! Hersenschudding, alle tanden uit zijn gebit getrapt door die gast (met zijn mindels) en andere medische problemen.
Daarna heeft spruiter # 2 besloten zijn zaak te sluiten in afwachting van betere tijden (zowel geestelijk als lichamelijk). Dat gaat de eerste jaren niets meer worden....helaas.

Daarna kontakt opgenomen met de inmiddels overbekende spuiter # 3. Jawel, Joost.
Alles klonk goed en positief aan de telefoon.
Dus de dag erop in de auto 2 1/2 uur rijden van midden-Limburg richting Emmen.
Daar een rondleiding en een (veel té uitgebreid) gesprek met (en vooral door) Joost. Veel auto's gezien waaronder Bram's Camaro, Robin's Chevelle, De Boneshaker Caddy, een Riviera uit de project topics, die zwarte Ferrari en nog een aantal.
Gesproken over zijn stappenplan en de bijbehorende betaling per afgerond hoofdstuk.
Joost heeft toen mijn detailfoto's van de convertible bekeken en wat dingen op de foto's op/aangemerkt en besproken.
De body moet van het chassis en in zou dit dan zelf naar de straler brengen en in de epoxy laten zetten.
Ook moest ik de body zelf verder demonteren en met afbijt kaal maken.
Uiteindelijk is daar toen een "vanafprijsidee" uit gekomen vergelijkbaar met de kosten die ik in Robin's Chevelle topic heb voorbij zien komen. Niet echt een verhaal van een paar duizend euro.
Daarbij moet ik ook even melden dat ik niet direct het zelfde doel heb als Robin; namelijk 100% PERFECT en strakker dan alle andere.
Mijn doel is iets makkelijker; de auto binnen een niet al te lang tijdspan netjes klaar maken voor een redelijke prijs (lees een goede prijs/kwaliteit verhouding). Als de GTO er maar een stuk beter uitziet dan de gemiddelde paintjob. Plaatwerk en pasnaden moeten er zeker goed en strak uitzien, maar het hoeft niet überperfect en a la Audi en BMW te zijn, want zo kwamen die dingen destijds ook niet uit de fabriek.

Maar goed, na deze kennismaking en een gesprek van meer dan een halve dag toch naar huis gegaan en de boel voor mezelf eens op een rijtje gezet.

Ik heb toen besloten niet met Joost verder te gaan om een aantal redenen.
Ten eerste de kosten, die gingen mij echt té ver. (en dan hebben we het nog niet eens over extra kosten zodra hij de auto werkelijk gezien heeft en voor als het even tegen zit zoals bij Robin regematig het geval was).
Maar daarnaast ook een aantal dingen die ik gezien en gehoord heb toen ik die halve dag daar in Emmen ben geweest.

Voor mijn gevoel klopte het gewoonweg niet helemaal 100%.
Ik heb daarna uiteindelijk ook besloten er niet mee verder te gaan. Dit was overigens vlak vóór het topic van Robin hier verscheen. Die hele topic is een bevestiging van een aantal zaken die ik in Emmen ook al voor een deel had gezien en dan nog het een en ander. Dus echt wel een bevestiging van mijn eigen voorgevoel.

Maar goed, deze topic gaat nu niet over Joost, maar over de toekomst van mijn GTO convertible.
Ik zal uiteindelijk iets moeten gaan doen met die auto. Ik wil niet dat ie over een paar jaar nog steeds zo in onderdelen ligt. Dus óf verkopen die hele hap óf een persoon/bedrijf zoeken die mij wel goed op weg kan helpen.

Een ding is zeker (vooral na het lezen van Robins verhaal) het moet een persoon/bedrijf in het zuiden des lands zijn. Bij voorkeur in Limburg/Brabant. Als ik met Emmen in zee was gegaan dan waren regelmatige bezoekjes om de voortgang te volgen niet echt handig geweest. Even kijken en ik ben weer een 5 á 6 uur rijden verder. Daar pas ik dus voor.

Maar goed, wie zou mij hier mee op weg kunnen helpen of de juiste richting uit kunnen wijzen?


Erik

Hier nog een foto van de GTO een jaar op 6 terug, toen het nog geen legpuzzel was :D
Image
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by mohmie »

Dat zal dan Harteveld worden... Ik weet dat hij de Chevelle van Tom vd Wijden heeft gespoten, ziet er netjes uit. De naam Harteveld is trouwens in het topic van Robin meermaals gevallen dus er zijn hier vast forumleden die je meer kunnen vertellen :) , succes in ieder geval!
Laurens Geers
Posts: 40
Joined: Fri Jan 07, 2011 9:07 am

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by Laurens Geers »

Www.mwdesigns.nl. Schijndel gegarandeerd goed!!
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by erikgto »

Harteveld zit helaas ook niet echt bij mij om de hoek.... ook zeker 2 uur rijden.

Als ik bij MW op de site kijk krijg ik de indruk dat het een geweldige spuiter is, maar die hij ook aan carrosserie/ las werk e.d.?!?

erik
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by sansemiano »

was nick met de '57 belair niet in de weer met een spuiter in het zuiden van het land?
Laurens Geers
Posts: 40
Joined: Fri Jan 07, 2011 9:07 am

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by Laurens Geers »

Laswerk doet ie niet... Spuiten strakmaken, deuren afhangen geen probleem.
Ik doe al jaren zaken met hun, spuiten truck dashboards voor me, prima gasten en zelf ook gek van us cars en bikes.
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by erikgto »

Laurens, dat dacht ik al zo op de site te zien.
Helaas is het bij mij niet alleen even spuiten.
Laurens Geers
Posts: 40
Joined: Fri Jan 07, 2011 9:07 am

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by Laurens Geers »

Ja dan wordt het moeilijker...
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by 69ElCamino »

Niet echt in het zuiden, maar wel wat dichterbij dan schade hartenveld, is Henk's customs. Hij doet goed en mooi las werk, zijn spuitwerk heb ik op zijn eigen Camino van dichtbij mogen bekijken en dat zag er strak uit.

Please note: ik ben verre van een expert in het inschatten van spuitwerk en ik heb niet heel erg gericht zitten kijken.

Door de verhalen die ik heb gehoord over hem, de gesprekken die ik heb gehad met hem en het werk wat ik heb gezien, zowel op het forum als in het echt, maakt dat ik met mijn camino naar hem toe ga, zowel voor het laswerk als het spuitwerk en daarbij is het ook nog eens een hele aardige gast!

Misschien niet echt in de buurt, maar dat lijkt mij minder van belang dan de kwaliteit en het is vele malen dichterbij dan Emmen :)

http://www.henkz.nl/ of op Facebook: www.facebook.com/pages/Henks-Customs-Restorations
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by Robin_Chevelle »

De hierboven genoemde namen enuhh nooit verkopen die GTO!!! Wat een mooie wagen!!

Succes met het zoeken naar een bedrijf dat past bij jouw wensen en waar jij een goed gevoel bij hebt.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by sjak_brak »

Classic Car Bodyshop
Polderweg oost 10B
2973AN Molenaarsgraaf
0184-641414

of bv Phil van Coolcustoms (zit hier ook op het forum), zit net over de grens in België, vanuit Limburg NL dus heel dichtbij.
Mikeyy25
Posts: 332
Joined: Fri Dec 18, 2009 4:59 pm

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by Mikeyy25 »

Henk is idd een vakman :)
Je kan het 1972 Torino topic even doorbladeren om het werk te zien van Henk.


Mike
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by erikgto »

Heb vandaag e.e.a. doorgenomen en zojuist met Henk gesproken.

Afwachten tot we een keer samen kunnen kijken wat er wel en niet mogelijk is en hoe e.e.a. uitkomt.
Wat ik zo links en rechts gezien en gelezen heb ziet er inderdaad veelbelovend uit.

GTOtje moet er ooit ongeveer zo uit komen te zien;

Image

Maar dan zonder The Judge decals en Topless uiteraard!
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by CharlieCamaro »

mooie wagen en een leuk kleurtje.. lijkt een beetje op wat ik heb :)
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: echte vakman / bedrijf gezocht in het zuiden

Post by cees »

erikgto wrote:Heb vandaag e.e.a. doorgenomen en zojuist met Henk gesproken.

Afwachten tot we een keer samen kunnen kijken wat er wel en niet mogelijk is en hoe e.e.a. uitkomt.
Even geduld Henk komt eerst even bij mij kijken morgen. :)
Post Reply