Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet het?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Bean Bandit »

Hi,
Inderdaad een garagebox is eigenlijk alleen om je auto in te stallen.
Ik ben net verhuist van een 6x3m (bruto, in werkelijkheid was 'ie iets kleiner) naar een grotere ruimte.
Het is eigenlijk niet te doen in een garagebox sleutelen. Ik spreek uit ervaring.
Het is dusdanig smal, dat je de auto zo-wie-zo al tegen de rechter muur moet parkeren, om uberhaupt uit, en in , je auto te stappen.

Ik heb de hele voorkant van de auto voorzien van nieuwe bussen en onderdelen. Dus eerst de linkerzijde, dan auto verplaatsen naar de linkerkant, zodat je de rechterzijde kan doen.
Ook een nieuwe nokkenas geplaatst. Maar toen bleek dat m'n cilinderkoppen eraf moesten, had ik het helemaal gehad. En kon ik gelukkig verhuizen naar een veel grotere ruimte!

Ik had wel het voordeel dat ik elektriciteit had in de garagebox. Voor de broodnodige verlichting en voor zo nu en dan een elektrisch stuk gereedschap.

Mijn advies: GEEN garagebox als je wilt sleutelen! Zoek iets groters. En kan je het niet betalen, kijk/zoek naar mensen (vrienden) die ook een sleutelplek zoeken.

Succes met je zoektocht!

Groeten, Remco
p.s. kijk ook in de lokale krantjes of er niet ergens een ruimte wordt aangeboden.
Wat mij opviel was dat je meestal bij een boer niet op zondag mag sleutelen. Vraag dit dus na, als je iets bij een boer kan huren.
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by thenewpappa »

Ik huur een hoek van 4x8 bij een boer. Kost me €55,- per maand. Mag hiervoor sleutelen wanneer ik wil (behalve zondag :D ), in en uit rijden wanneer ik wil (graag niet op zondag maar voor een flesje wijn met kerst krijg je veel voor elkaar), gebruik maken van stroom, compressor en heftruck.
En het voordeel van beperkt ruimte hebben is dat je wel creatief wordt...
Nadeel is dat het me 20-25 min kost om er te komen maar de droom van een eigen garage/ schuur komt steeds dichterbij.

Image
Image
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Bean Bandit »

@ thenewpappa, idd, zelfs in en uit rijden is niet toegestaan op zondag. Maar ik denk dat de €55,- per maand, veel goed maakt 8).

Wat ik nog ff wil melden is het volgende, ik zou wel voor een ruimte met betonnen vloer gaan.
Ik had 30x30cm stoeptegels in de garagebox die zeer oneffen lagen. Wat inhoud dat je moeite hebt om je auto stabiel optekrikken en om je assteunen stabiel neer te zetten. Bijna altijd 1 van de 4 pootjes van de assteun en 1 van de wielen van de krik die de grond niet raakt.
Dat vind ik persoonlijk niet zo prettig, ik heb het graag stabiel.

Groeten, Remco
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by boyanka »

:) ik had een opslag bij een loonbedrijf, gebruik werkplaats incl gereedschappen en brug voor een krat bier per maand.
Sanno90
Posts: 11
Joined: Fri Sep 07, 2012 4:21 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Sanno90 »

Bedankt voor de reacties mensen en idd was niet van plan een box te huren waar je nauwelijks je kont in kan keren. Stroom is ook een must, een kerel die ik ken van de cross huurt een opslagbox voor z'n reservespul en die wist wellicht nog ruimte, wordt vervolgd.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Pavement Pounder »

Je kunt ook denken aan kopen.
Klinkt mischien duur maar ik heb 18 jaar bij een boer gehuurd voor 80,- per maand wat kost dat wel niet ? ruim 17.000,-
En geloof mij, je gebruikt zon hok niet tijdelijk.
Mustangflip
Posts: 29
Joined: Thu Oct 27, 2011 9:17 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Mustangflip »

Wat kost een knappe box? En dan wel eentje waar je ruim kan sleutelen. Dat kost toch al snel tegenwoordig een 35.000 euro (hier in de buurt een box van 30 m2 waar een tweede etage in kan). Als je dan rekent met jouw bedrag van 80 Euro ( wat ook een koopje is want de meeste zullen meer betalen) dan kom ik op een periode van ruim 36 jaar huur. Voor het gemak ga ik dan er van uit dat de waarde vermeerdering van de box en het onderhoud en inrichting ervan elkaar opheffen. Ik weet niet hoelang jij van plan bent om aan je auto te werken? Maar 36 jaar is een hele tijd voordat je pas voordeel hebt van kopen en in de tussentijd kan je lekker opzeggen wanneer je maar wilt en heb je geen gezeur met onderhoud.

Mijn voorkeur gaat ook altijd uit naar kopen maar in deze tijd is de bank er al niet erg happig op en zeker als je geen eigen bedrijf heb. Dus een hypotheek nemen op een extra box als particulier is relatief duur en als je ook een eigen koophuis hebt dan wordt het nog duurder en lastiger en vreet ruimte in de hypotheek van je huis.

Ik huur een ruimte van 64 m2 voor 100 Euro in de maand inclusief electro en waar ook 380 is. Het is een oude bollenschuur die in boxen is opgedeeld. Dan ben ik beter af om te huren ipv kopen.

Just my 2 cents
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Ruimte huren om een oldtimer te restaureren, wie doet he

Post by Pavement Pounder »

Ja het hangt ook helemaal af waar je zit .
Post Reply