mrb vrijstelling toch afgeschaft

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by sjak_brak »

bigchevy wrote:die paar die dan wel 60 dagen kaart willen hebben die een auto om te poetsen die hokken zijn gemaakt om mee te rijden
Die pakken ze wel met een poetsdoekentaks :D
bundie
Posts: 488
Joined: Tue Mar 17, 2009 2:23 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by bundie »

Die hele HSB is bullshit.

ongeacht de leeftijd.

Of bv HSB vrij als het de 2de auto geregistreerd is op naam :D

dus iedereen een polo voor de vrouw en hoppa :D
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by thunderbuick »

sjak_brak wrote:Daarmee impliceer je toch, dat iets uit de jaren 80 niet klassiek kan zijn volgens jou :)
Ik reageerde omdat jij schreef:
Dat jij jaren-80 hokken niet leuk vindt, wil nog niet zeggen dat ze daarom alleen voor het goedkope ingezet worden.
Ik heb dus nergens geschreven dat ik ze niet leuk vind.
Wat je nieuwe vraag betreft: Qua leeftijd vind ik persoonlijk dat de leeftijd van klassiek bij 1980 wel ophoud ja.
Officieel is dat bij 25 jaar oud.
Betekend niet dat er daarna geen bijzonder mooie auto's meer zijn gemaakt.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by thunderbuick »

Olds76 wrote:
Haha, en zo denk jij dus ook weer in je eigen straatje :)
Ik verlies mijn eigen straatje nooit uit het oog :D
Actief actievoeren wil ik wel, maar ik zit wel helemaal in het noorden van het land, dus niet zo dicht bij het vuur.
Ja op een minuutje of 20 van me af schat ik, kunnen we het hele eind mooi naast elkaar rijden richting Den Haag :lol:
PS: akelig mooi trouwens, zo'n Buick....
Thanks :)
Olds76
Posts: 158
Joined: Wed Dec 28, 2011 5:23 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Olds76 »

Waar kan ik naar toe in 20 minuten..... :eek:
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by thunderbuick »

Olds76 wrote:Waar kan ik naar toe in 20 minuten..... :eek:
Dat hoeft niet, bij mij weg is Den Haag meer jou kant op :lol:
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by morpheus »

Ik denk dat een 30 of 60 dagen kaart ook niet echt gaat werken, mensen verzinnen wel weer wat om dat te omzeilen en dan is het helemaal afgelopen als dat gaat gebeuren.

Ik denk dat je beter de grens van belastingvrij op moet gaan rekken, bijvoorbeeld belasting vrij tot 1980 of 1975 of 1970

Voor veel mensen zou het mooi zijn tot 1980 maar dat gaat er denk ik niet in zitten, ik denk als de inzet tot 1975 belastingvrij is het meer succes zou hebben.

Wat ook een idee zou kunnen zijn met de oude regeling is dat alleen de oldtimers op benzine belastingvrij blijven, je bespaart alleen niet echt het milieu want lpg is schoner dan benzine maar je pakt dan wel de vele diesel rijders waar het volgens mij allemaal om gaat volgens de politiek, ook al weten we dat het alleen maar om de poen gaat, het gaat erom dat je iets moet verzinnen om de politiek een beetje hun zin te geven.

Ik zou er mee kunnen leven alleen op benzine rijden.

Ik lees op veel forums verschillende ideeen maar ze moeten ook werken in de praktijk en niet te veel geld gaan kosten om ze te hanteren.

Het mooiste zou zijn als het blijft zoals het is maar dat gaat echt niet gebeuren, de politiek heeft al een blauwtje gelopen met die ziektekosten gezeik en gaan echt niet nog een paar blauwtjes lopen

Gr Morpheus

Image

http://www.oldtimerautosite.nl
akkemie
Posts: 5126
Joined: Thu Apr 29, 2004 9:52 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by akkemie »

Alle auto's ouder dan 30 jaar verplichten een kmteldingweetikuthoedatheet te hebben....of er iets in laten zetten zo dat men 5000 km per jaar kan rijden... in het begin van het jaar moet men met de auto naar een speciale garage om het te activeren....werkgelegenheid?
En dan niet zon ding waar men weer mee kan sjoemelen.

Indien men niet zon km teller heeft...kan men gewoon mrb dokken... indien blijkt dat men er mee heeft gesjoemeld... op terug werkende kracht betalen en auto in beslag nemen.

Jajaah...was maar een gedachte van mij.
desperado
Posts: 111
Joined: Wed Oct 19, 2011 12:57 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by desperado »

En weer zoeken we redenen om te accepteren dat ze ons geld uit de zak willen kloppen. We discussieren over het feit of het terecht is of we mrb moeten betalen voor onze 'oldtimer', of hij nou uniek is of niet.

Buiten heel de discussie valt dus weer de hoeveelheid gebruik. Ik kan me niet voorstellen dat de hoeveelheid vervuiling van een 15 jaar oude twingo van 900 kilo waar 12000 kilometer/jaar mee wordt gereden minder is dan de 500 km met een oldtimer van 2300 kilo. Maar je betaalt straks wel het 5-voudige.

Nee, ze moeten het tarief eens aanpassen want dat is in Nederland precies zo opgesteld dat ze maximaal aan ons verdienen. Dat heeft niets met milieu of gebruik te maken.

Hoeven we tenminste ook niet allemaal in een suzuki alto willen rijden om het autorijden betaalbaar te houden. Autorijden is dan toch alleen nog maar een middel om ergens te komen.
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by CharlieCamaro »

Nederland opheffen en bij Duitsland aansluiten? Daar zit de wegenbelasting in de benzine / diesel prijs, gebruik je meer dan betaal je meer (en hoeven er geen duizenden trieste kut ambtenaren ingezet te worden om een veel te duur kilometerheffing systeem aan te leggen en te onderhouden..)
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Pimpmeister »

Wat een gezeik. Een eventuele 60-dagenkaart is toch hartstikke goed nieuws? De huidige vrijstelling is overleden door zijn eigen succes en dat is jammer maar begrijpelijk. Maar als ik moet kiezen tussen 3000 euro betalen en elke dag mogen rijden of gratis 60 dagen per jaar, dan weet ik het wel. Zeker als de leeftijdsgrens op 30 jaar blijft is dit een prima oplossing die de ongewenste dieselmeuk en andere Marrakech-cruisers aanpakt en de hobbyisten, waarvoor de MRB-vrijstelling bedoeld was, ontziet.
cenobyte
Posts: 43
Joined: Fri Dec 28, 2007 10:07 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by cenobyte »

Pimpmeister wrote:Wat een gezeik. Een eventuele 60-dagenkaart is toch hartstikke goed nieuws?
Geen super goed nieuws, maar wel het beste uit alle minder leuke acties die toch onvermijdelijk zijn.
De huidige vrijstelling is overleden door zijn eigen succes en dat is jammer maar begrijpelijk.
Misschien wel, maar de overheid heeft wel dankzij een slecht omschreven regeling dit probleem zelf in het leven geroepen.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Ranch73 »

akkemie wrote:Alle auto's ouder dan 30 jaar verplichten een kmteldingweetikuthoedatheet te hebben....

Jajaah...was maar een gedachte van mij.
Je bedoelt jonger ?? :D
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by boyanka »

:? 60 dagen kaart zou wel een oplossing zijn maar ik rijdt er vaker mee dan 60 dagen per jaar, geen afstanden maar meestal in het weekend even naar m'n maat of bv de gamma. Ik zou dan wel een stuk beter moeten opletten wanneer ik m zou pakken.
Locked