mrb vrijstelling toch afgeschaft

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Jeroen_Sp »

sorry dubbelpost.
Last edited by Jeroen_Sp on Tue Oct 30, 2012 8:49 am, edited 1 time in total.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Jeroen_Sp »

Als het echt om het millieu zou gaan dan moeten ze de BPM afschaffen, zodat modale gezinnen ook nieuwe "schone" autos kunnen kopen.

Gaat het om het geld, waarom dan niet de huidige moderne autos die wegenbelastingvrij zijn weer voorzien van MRB. Dat zijn de autos waar km'ers mee gemaakt worden.

Het is gewoon pure afgunst, echt nederlands. "ik betaal wegenbelasting en die mens in die oude benz niet, dat is niet eerlijk"

We moeten eens wat minder naar elkaar kijken en meer naar jezelf.

Gewoon 1 gemiddeld tarief voor wegenbelasting zoals in amerika. Zeg 1000 euro per jaar voor een auto, ongeacht wat je rijdt. Dat zou eerlijk zijn, dan zijn we vrij.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Wilf »

Hmmm ik ben ook naar een nieuwe daily aan het kijken, liefst automaat station, die wegen ook snel net zo zwaar als mijn DeSoto. En dan rijd je in een Opel, Citroën of Toyota... Met een net zo hoog verbruik... Het wordt bijna juist aantrekkelijker om de DeSoto als daily te gebruiken. Als het toch net zo duur is als een auto uit 2000...
kruis
Posts: 84
Joined: Sun Jun 19, 2011 3:20 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by kruis »

Wilf wrote:Er wordt ook maar een heel klein deel van de klassiekerrijders getroffen. De meeste klassiekers wegen bijna niks dus gaan misschien 100 euro in het jaar betalen. Alleen eigenaren van Amerikanen en Mercedessen worden echt getroffen. Iemand met een DAF, Fiat, Opel of ander eurogebakje worden niet zo zwaar getroffen. Ik heb uitgerekend dat mijn auto mij €900 per jaar zou kosten.

ik heb er dus 9 staan, en 4 waar ik regelmatig mee rij, in totaal nog geen 1000 km per jaar.

ik heb ff zitten tellen, ik ben nu dus een dikke 5€ de kilometer kwijt in totaal met verzekering en brandstof, omdat ik gelukkig op benzine rijd.

gelukkig twee pickuppies, die gaan nu dus op de zaak, dan hopen dat ik die grijs kan houden, en die andre twee gaan de opslag in.

fijn...
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by silentchaos »

Verbruik zegt niks over uitstoot....
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by sjak_brak »

kruis wrote:ik heb er dus 9 staan, en 4 waar ik regelmatig mee rij, in totaal nog geen 1000 km per jaar.
Regelmatig in de zin dat 1 keer per jaar ook regelmatig is :?:
kruis
Posts: 84
Joined: Sun Jun 19, 2011 3:20 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by kruis »

jep, er zijn er bij die zelfs een jaar overslaan, maar ik wil er wel elk moment in kunnen stappen zonder gezeik
kruis
Posts: 84
Joined: Sun Jun 19, 2011 3:20 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by kruis »

kutzooi
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Jeroen_Sp »

Ik zit net te denken, mijn daily wordt geen wegenbelasting over betaald, weegt 1350 kg en rijdt op diesel. Daarnaast zo een sloridige 45.000km per jaar. Auto is wel van 2012.

Ben ik nu net zo erg als die Benz-Diesel rijders. :lol:

Als ze dit nu zouden aanpakken zou ik er nog deels begrep voor hebben.

Hopelijk komen ze gewoon met een 60 dagen kaart oid, zodat de regeling weer in zijn oude glorie hersteld kan worden. En wij als liefhebbers de auto als hobby kunnen gebruiken.

Gaat dat niet door dan komt mijn auto op naam van mijn neef in duitsland, betaal ik daar die 192 euro wel en kan ik alsnog het gehele jaar rijden. Doen we het zo wel. We moeten creatief blijven he.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by sjak_brak »

Jeroen, erger :D
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Jeroen_Sp »

Symboolpolitiek: Het gaat om in totaal 285.000 auto's (waarvan 50.000 begin jaren 80 Mercedesen??) op een wagenpark van totaal ruim 8.1 miljoen personenauto's.

http://www.bovagrai.info/auto/2012/1.12.html
Image
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by sjak_brak »

Even advocaat van de duivel spelen: Je kan je ook afvragen waarom je voorgetrokken zou worden als je een oud hok rijdt. Als je rationeel bekijkt is er geen goede grondslag voor deze rechtsongelijkheid.

Ik vind dit wel een goede constatering trouwens:
http://www.nu.nl/politiek/2944829/ombud ... drang.html
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by gerrutcamaro »

Jeroen_Sp wrote:Ik zit net te denken, mijn daily wordt geen wegenbelasting over betaald, weegt 1350 kg en rijdt op diesel. Daarnaast zo een sloridige 45.000km per jaar. Auto is wel van 2012.

.
ook de vrijstelling voor schone auto's gaat eraan per 2014

en wordt de bpm niet in de nabije toekomst volledig vervangen door de slurptax? dan kan ieder gezin bpm vrij een schone auto kopen (tenzij teveel gezinnen dat gaan doen natuurlijk :P )

Gaat dat niet door dan komt mijn auto op naam van mijn neef in duitsland, betaal ik daar die 192 euro wel en kan ik alsnog het gehele jaar rijden. Doen we het zo wel. We moeten creatief blijven he.

je mag als nl-er niet in een auto met buitenlandse platen rijden ivm belastingontduiking
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by sjak_brak »

gerrutcamaro wrote: je mag als nl-er niet in een auto met buitenlandse platen rijden ivm belastingontduiking
Dat mag wel degelijk, zolang het niet in NL is, of als je een korte ontheffing aanvraagt.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by gerrutcamaro »

jaaaa, dat zei ik niet maar bedoelde ik wel :D

die ontheffing is trouwens maar max een week of twee / drie geloof ik, schiet ook niet echt op
Locked