mrb vrijstelling toch afgeschaft

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
CaddySeville
Posts: 26
Joined: Mon Oct 29, 2012 10:17 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by CaddySeville »

@wilf op zich heb je wel gelijk voor wat betreft die tokkies in zwartgerolde bakken, maar helemaal niets doen helpt ook niet.

Ik heb een paar maanden geleden eindelijk de oldtimer gekocht die ik al jaren wilde hebben.
Een Cadillac van 2030 kg op lpg. Zal er misschien 1000 km per jaar mee rijden.

Als ik daarvoor mrb moet gaan betalen is dat niet iets om vrolijk van te worden!
En goh goh wat zullen die 1000 lpg kilometers van mij vervuilen zeg!

Een petitie dan maar?
http://www.petities.nl
Ik weet niet of ze daarvan onder de indruk raken :(
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Wilf »

Niks leuker dan die advocatenrol :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Wilf »

Deze topic gaat zo snel dat eer ik uitgetypt ben er alweer vier reacties tussen het bericht waarop ik reageer en de mijne staan... Of het ligt aan de 3G :P
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by darky83 »

Najah dan maar zo:

<---- binnen kort te koop...

Ik heb al moeite om het onderhoud te betalen en de LPG, maar werk er extra voor en probeer zoveel mogelijk te sparen om in me el-camino te rijden, MBR er bij ga ik gewoon niet halen dus dan zal die er maar uit moeten helaas...
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Wilf »

Gewoon LPG eruit, schorsen en stallen. Hobbies kosten geld.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Ranch73 »

silentchaos wrote:De kunst is de economie draaiende houden door het kopen van nieuwe auto's te stimuleren (dit doen ze door het gebruik van oude auto's af te straffen :P).
Ja dit is beter voor het milieu binnen Nederland i.v.m. uitstoot...
Het enige wat ze doen is de voetafdruk die ze achterlaten verplaatsen naar landen waar de dingen daadwerkelijk gefabriceerd worden...

Heel Europa en Amerika hebben hun ecologische voetafdruk verplaatst naar China/India etc... Zo kan ik ook aan m'n uitstootnormen komen...
En vervolgens tegen China lopen zeiken dat het allemaal schoner moet... nou lekker is dat...

Het heeft uberhaupt nooit om het milieu gedraaid. Mensen die dat denken zijn idealistisch, niet realistisch...
;) :!:
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Kustom »

Wilf wrote:Gewoon LPG eruit, schorsen en stallen. Hobbies kosten geld.
Dit zijn inderdaad oplossingen als er bezuinigd moet worden
Bij ons wordt er dan iig minder uitgegeven, en compromissen sluiten.

Bij de overheid is bezuinigen gelijk aan lastenverzwaringen, minder uitgeven doen ze niet, in tegendeel ze hebben zelfs nog een tekort.
Helaas zijn er maar weinig die dit inzien, het volk krijgt een regering die ze verdient, wordt wel eens gezegd.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Remon. »

Tuurlijk mag een hobby geld kosten. En dat doet het ook, wees maar niet bang. Denk dat we dat allemaal wel weten.

En dan vraag ik me nog steeds af welke kip zonder kop de berekening heeft gemaakt dat voor minimaal 4 jaar de inkomsten uit de maatregel vrijwel gelijk blijven. Als ik zo op verschillende forums geruchten hoor van mensen die het niet meer op kunnen brengen, inclusief mijzelf. Dan ga ik toch sterk twijfelen of ze überhaupt wel aan de helft (75mil) komen..
CaddySeville
Posts: 26
Joined: Mon Oct 29, 2012 10:17 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by CaddySeville »

Hobby's kosten geld, maar ze kunnen het ook overdrijven.
Als een auto al 2 Euro / km alleen aan mrb gaat kosten, dan hebben we het eerder over afpersing.

Vreemd bericht van gisteren: http://www.rendement.nl/fiscaal/nieuws/ ... imers.html
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by darky83 »

Heb er net LPG in :)

Heb alle benzine onderdelen nog wel (behalve de benzine pomp want die was stuk) maar terug bouwen kost geld, stalling kost geld.
Ik heb niet een auto opgeknapt om er naar te kijken maar om er in te rijden dus stalling is nutteloos wat mij betreft.

Kortom weer een extra reden er bij om te emigreren (het 'pro' lijstje wordt de laatste tijd wel steeds groter..)
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by capricelimburg »

Even advocaat van de duivel spelen: Je kan je ook afvragen waarom je voorgetrokken zou worden als je een oud hok rijdt. Als je rationeel bekijkt is er geen goede grondslag voor deze rechtsongelijkheid.
Er is geen rechtsongelijkheid, want iedereen mag zo'n auto kopen.

Ik betaal nu al bijna 2000 per jaar voor mijn dagelijkse bak, ik vind dat ik daarmee mijn steentje meer dan bijgedragen heb. Wat mij betreft betaal je 1x de volle mep, 2e en volgende auto sterk gereduceerd tarief of gratis, eventueel met km restrictie. Pak je de 190D jurken aan en laat je de sleutelaars (die de klassieker voor erbij hebben) ongemoeid. Nog beter zou een belasting op gebruik zijn, in plaats van op bezit.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Crash »

CaddySeville wrote:Wanneer kan ik die blokkade met onze Amerikanen van het Binnenhof in mijn agenda zetten?
Of wordt het een wekelijkse actie totdat ze weer normaal gaan nadenken daar?
Zet maar op ben erbij

Helemaal een met Caprice. Net zoals met je verzekering als je aantoonbaar 1 eerste auto hebt waar je het volle pond voor betaald je klassieker gereduceerd maar hebben

Of old-timer jaren opkrikken naar 35 jaar vallen heel wat MB's af
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by sjak_brak »

Wilf wrote:Gewoon LPG eruit, schorsen en stallen.
LPG eruit is overgewaardeerd. Al met een paar km per maand is LPG al goedkoper dan benzine (zeker als de installatie er al inzit).
capricelimburg wrote: Er is geen rechtsongelijkheid, want iedereen mag zo'n auto kopen.
Als je het bekijkt vanuit het perstpectief van een liefhebber/verzamelaar van moderne auto's, dan is er wel degelijk rechtsongelijkheid :)

Ik lig er in ieder geval niet wakker van als de vrijstelling opgeheven wordt, mn project staat nog wel een aantal jaren in de schuur, en of er mrb komt op niet is voor mij compleet bijzaak als ie eenmaal klaar is.

Waar ik persoonlijk moeite mee zou hebben, is als zo'n regeling ineens wordt ingevoerd. Eigenaren zonder stalling worden dan onevenredig hard getroffen.

Aan de andere kant zie ik wel handel, NL-hokken naar het buitenland verkopen :D :D :D
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by gerrutcamaro »

sjak_brak wrote:LPG eruit is overgewaardeerd. Al met een paar km per maand is LPG al goedkoper dan benzine (zeker als de installatie er al inzit).
uit interesse; kan je dit staven met een berekening?
T-Bob
Posts: 33
Joined: Wed Apr 13, 2011 4:29 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by T-Bob »

Ik denk dat de oldtimer verzekering ook wel op de schop gaat nu :?
Locked