1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldtimers

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Pimpmeister »

sansemiano wrote:
er wordt in den haag op bevel van de 2e kamer gewerkt aan een regeling, waarbij de echte liefhebber z'n klassieker kan inzetten voor evenementen en beperkt recreatief gebruik. wees daar allemaal blij.

degenen, die daar geen vrede mee hebben betalen maar gewoon de volle mep aan wegenbelasting. ook als het zo'n superzware amerikaan op lpg betreft.
Bingo, laat die nieuwe regeling met kilometerbeperking en/of dagenkaart maar snel ingaan.
Duidelijkheid zal de branche wellicht doen opleven en de kwaliteit van auto's op meetings zal met sprongen omhoog gaan.
Degene die nu nog denken dat de huidige vrijstelling van MRB behouden kan blijven, al dan niet met stoere "wie niet luisteren wil moet maar voelen"-actieplannen, hebben een gigantische plaat voor hun kop.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by gerrutcamaro »

het valt aan een niet-liefhebber ook niet te verantwoorden / uit te leggen imho, er zijn zoveel mensen die sporadisch gebruik maken van hun auto en ook geen vrijstelling hebben

# gaat nog steeds uit van een uitzonderingspositie voor incidenteel gebruik #
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by HarleyRob »

De mijne wordt momenteel omgekeurd tot vrachtwagen. Dat scheelt een hoop in de belasting! :eek: :eek: :eek: 8) :lol:
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Wolfman »

Maar dat duurt ook maar even. Dan is dat weer het volgende dat ze aan gaan pakken.
Maar vooral niet protesteren hoor. Er zijn andere mensen die hun auto ook maar weinig gebruiken en ook gewoon moeten betalen. Dus waarom zouden wij zeuren?En protesteren mag niet meer van de overheid. Gewoon lekker met zijn allen niets doen en je weer keihard laten naaien. Daar zijn wij Nederlanders immers erg goed in.

Wat zie ik hier toch een hoop gelul zeg! Sommige gaan zelfs meedenken met de overheid om jezelf meer beperkingen op te leggen.
Laat alles maar van je afpakken door de overheid. Wat mij betreft volgen er gewoon acties. De publieke opinie maakt geen klote uit. Die hebben wij toch al tegen. Zelfs hier op het forum zijn er die het prima vinden genaaid te worden. Dus wat kunnen we verwachten van iemand die geen oldtimer heeft?

Maria ik heb alleen maar lof voor wat jullie hebben geprobeerd dus mijn kritiek treft jullie niet. Gewoon jammer dat het niet gelukt is.
le sabre
Posts: 280
Joined: Thu Aug 05, 2004 11:37 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by le sabre »

Ik wil nog steeds opstaan en laten zien dat ik het er niet mee eens ben, ik weet alleen even niet meer hoe. Het is echt enorm frustrerend!
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Texas Boy »

Wolfman wrote:Maar dat duurt ook maar even. Dan is dat weer het volgende dat ze aan gaan pakken.
Maar vooral niet protesteren hoor. Er zijn andere mensen die hun auto ook maar weinig gebruiken en ook gewoon moeten betalen. Dus waarom zouden wij zeuren?En protesteren mag niet meer van de overheid. Gewoon lekker met zijn allen niets doen en je weer keihard laten naaien. Daar zijn wij Nederlanders immers erg goed in.

Wat zie ik hier toch een hoop gelul zeg! Sommige gaan zelfs meedenken met de overheid om jezelf meer beperkingen op te leggen.
Laat alles maar van je afpakken door de overheid. Wat mij betreft volgen er gewoon acties. De publieke opinie maakt geen klote uit. Die hebben wij toch al tegen. Zelfs hier op het forum zijn er die het prima vinden genaaid te worden. Dus wat kunnen we verwachten van iemand die geen oldtimer heeft?

Maria ik heb alleen maar lof voor wat jullie hebben geprobeerd dus mijn kritiek treft jullie niet. Gewoon jammer dat het niet gelukt is.
+1 Straks moet je betalen om te mogen ademen en velen zullen daarmee eens zijn want de overheid is de baas in tegenstelling tot in dienst van het volk :o
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by M@ikel »

hans heeft zelf aangetoond dat het elders niet beter is..

Maria mocht je goeie ideeen hebben mag je me altijd bellen voor hulp in woord daad en middelen. Ik denk dat je precies de goede weg bewandeld hebt, en soms kan de beste wil en inzet van de wereld niet brengen wat je wilt.

ik heb vorig jaar al een keer een hele mooie oldtimerrit gereden met een paar camera's op dak, misschien kunnen we dat nog eens doen en een website bouwen waarin getoond wordt wat er dan allemaal wegvalt.. paar mooie verhalen erbij en wat pers er op en er is iig weer wat awareness. Op een positieve manier.

M@ik
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Wolfman »

hans heeft zelf aangetoond dat het elders niet beter is..

Laten we eens ophouden met vergelijken. Wij leven hier en niet elders.
Er zijn veel gezinnen in Nederland die echt in armoede leven. Mogen die niet klagen dan omdat bv. in Roemenië pas echte armoe is? Veel mensen daar hebben geen dak boven hun hoofd en niet eens iedere dag wat te eten. Dat is pas armoe.

Maar wij wonen in Nederland en hebben hier onze levensstandaard. Als daar op beknibbeld gaat worden door de overheid dan moeten we daar tegen in opstand komen. Als ze bepaalde rechten of regels in ons voordeel willen afpakken moeten we daar wat tegen doen.
Goed als het echt niet anders kan dan zullen we dat moeten accepteren. Als het geld op is dan moeten er dingen veranderen.

Maar zolang er nog miljarden naar banken gaan die zelf een wanbeleid hebben gevoerd en bepaalde onzinnige bouwprojecten van de overheid het dubbele kosten van wat er beraamd is en er vele miljarden gaan naar landen die er zelf jaren een potje van gemaakt hebben zal ik niet rustig achterover leunen als ze dingen van mijn af willen nemen.

De rijken worden ondanks de crisis nog steeds rijker. En dat kan alleen als er geld van ons naar hun toe gaat. Kijk eens naar de salarissen van sommige bestuurders die een dienstverlende functie hebben. Zolang dit alles (en nog veel meer) zaken niet aangepakt worden zal ik strijden voor wat van mij is en niet zonder slag of stoot mij af laten nemen.
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by M@ikel »

dan onttrek je je toch aan het systeem, dat kan in Nederland ook vrij aardig hoor
ik sponsor Rutte nauwelijks, terwijl ik toch niet onaardig boer :)

M@ik

oh ps je kunt ook in de crisis geld verdienen inderdaad, als je tarieven eerlijk zijn en je dienstverlening prima kun je in de crisis dik groeien
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Texas Boy »

M@ikel wrote:oh ps je kunt ook in de crisis geld verdienen inderdaad, als je tarieven eerlijk zijn en je dienstverlening prima kun je in de crisis dik groeien

Dit is afhankelijk van wat je doet, als de sector waarin je zit geen werk mee is kan je goede tarieven hebben, maar geen werk is geen werk. Veel bedrijven met klassiekers zullen de komende maanden de deuren moeten sluiten omdat ze niets verkopen, ze hebben dan misschien verkeerd ingekocht de laatste jaren of andere fouten gemaakt zoals geen reserves maar groeien is er vaak zeker niet meer bij.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Supervaags »

................. in dit soort topics word er ook altijd van alles bij gehaald :P

is het geen mogelijkheid om uit te wijken naar een andere plaats.. ? het is natuurlijk symbolisch en leuk om op het binnenhof te protesteren maar als je het elders doet en in de publiciteit komt(op een positieve! manier) heb je je punt toch ook gemaakt?
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Wolfman »

23 maart Bad Vibraties in Apeldoorn.
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by M@ikel »

mijn business gaan momenteel heel grote bedrijven kapot, dus ik weet waar ik het over heb..

Apeldoorn is toch 365 dagen per jaar bad vibrations ?

M@ik
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Pimpmeister »

Wolfman wrote:Wat zie ik hier toch een hoop gelul zeg! Sommige gaan zelfs meedenken met de overheid om jezelf meer beperkingen op te leggen.
Laat alles maar van je afpakken door de overheid. Wat mij betreft volgen er gewoon acties. De publieke opinie maakt geen klote uit. Die hebben wij toch al tegen. Zelfs hier op het forum zijn er die het prima vinden genaaid te worden.
Is het glas halfvol of halfleeg? Je kunt het ook anders bekijken. We hebben twintig jaar gebruik kunnen maken van een regeling die gedoemd was ooit ten onder te gaan aan zijn eigen succes. In die twintig jaar is het aantal auto's wat er gebruik van maakt ruim verdrievoudigd. Het idee dat we met onze 2000+ kilo HOBBY-auto's wellicht nog 30 of 60 dagen p/j goedkoop gebruik zouden kunnen maken van de dezelfde weg als degene die wel het volle pond aan MRB betalen lijkt me niet verkeerd. Toevallig stond ik vandaag nog achter Ali's walmende 1986 stinkdiesel, zou mooi zijn als die asap van de weg verdwijnen.
geronimo
Posts: 69
Joined: Sat Nov 12, 2011 7:50 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by geronimo »

Pimpmeister wrote:[Is het glas halfvol of halfleeg? Je kunt het ook anders bekijken. We hebben twintig jaar gebruik kunnen maken van een regeling die gedoemd was ooit ten onder te gaan aan zijn eigen succes. In die twintig jaar is het aantal auto's wat er gebruik van maakt ruim verdrievoudigd. Het idee dat we met onze 2000+ kilo HOBBY-auto's wellicht nog 30 of 60 dagen p/j goedkoop gebruik zouden kunnen maken van de dezelfde weg als degene die wel het volle pond aan MRB betalen lijkt me niet verkeerd. Toevallig stond ik vandaag nog achter Ali's walmende 1986 stinkdiesel, zou mooi zijn als die asap van de weg verdwijnen.

Bedankt dat je ali's walmende stinkdiesel vergelijkt met mijn Daily Jeep Wagoneer uit 1973 op LPG....
Maarja je hebt overal pannenkoeken die slapen onder een VVD Dekbed die denken dat je alleen een oldtimer mag rijden voor een paar dagen per jaar en hem elke dag kan stallen in een garage....
Post Reply